Értelmetlen, és káros járatritkítás Salgótarjánban
Itt a blogon ritkán foglalkozok magyarországi, aktuális eseményekkel, azonban most úgy döntöttem, hogy ezúttal kivételt teszek. Az ok pedig egyszerű: Ami most Salgótarjánban történik az nagyon jól mutatja, hogy mi is a valóság a vidéki közepesen nagy városokban közösségi közlekedési szempontból. A cikkből kirajzolódik majd a Budapesten, Debrecenen, Szegeden stb. kívüli Magyarország helyi közösségi közlekedési rögvalósága. Ez azért lehet talán érdekes, mert míg az előbbi nagyvárosokban a komolyabb változások rendszeresen elérik az országos média ingerküszöbét is, addig a kisebb városok hasonló intézkedései sokszor nem kapnak akkora figyelmet. Persze a személyes érintettség is szerepet játszik abban, hogy erről írjak :) .
Alaphelyzet
Salgótarján a rendszerváltás óta komoly problémákkal küzd, a megyeszékhelyek között az egyik legrosszabb helyzetű, és országos viszonylatban talán legjelentéktelenebb nagyváros. A korábbi bányászati és ipari szocialista mintaváros az elmúlt 30 évben nem találja a helyét igazán. Ez a lakosság számán is meglátszik, míg a 80-as években az még alulról súrolta az 50 ezret, mára 34 ezer főre apadt a népesség (igaz ebből a csökkenésből kb. 2 ezer fővel Somoskőújfalu kiválása is kivette a részét). Az egykor komoly helyi közlekedéssel rendelkező városban (még 2005-ben is a főbb tengelyeken akár 3-5 percenkénti buszközlekedés is volt csúcsidőben!) rendszeresen ritkították a járatokat már korábban is, és bár néha volt kísérlet a fejlesztésre is, érdemben végül nem történt semmi. A nagy járatritkítások valahogy mindig 4 évente vannak az utóbbi időben (2012,2016), tehát várható volt, hogy 2020 sem lesz a salgótarjáni közlekedés arany éve.
Autóbuszok a helyi buszállomáson 2019 március elején.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: