Tudd meg milyen innovatív funkciókkal érkezik a Canva fejlesztése! 2. rész
Téged melyik terület érdekel leginkább? HR, marketing, sales? Netán kreatív szakember vagy? A 11 éves Canva harmadik, nagyobb bejelentéseknek szánt Canva Create eseményéről már megtudhattad a legfontosabbakat cikkünk első részéből, azonban most elhoztuk a további részleteket a Work Redesigned címszó alatt megjelenő legújabb funkciókról.
Canva a munkahelyi mindennapokban
Az idei célkitűzés, azaz a Work Redesigned alatt négy fő terület került egyelőre feldolgozás alá, ezek a területek a marketing, az értékesítés, a HR és a kreatív szakemberek munkáit hivatottak megkönnyíteni. Ismerjük meg őket egyenként.
Marketing területen az Amerikai Film Institute eseményének bemutatásával felvezetik a különféle marketing elemeket, amit teljes egészében a Canva segítségével hoztak létre: az ötleteléstől (White board), az előzetes összefoglaló dokumentumon (Canva documents) és a gyártási terven át (Production plan), az időbeosztásig, a fotózás megtervezéséig stb. Ezeket a lehetőségeket most az alábbi funkciókkal bővítették ki:
- Bulk create: segítségével egy csv fájl feltöltésével könnyedén és automatikusan át tud alakítani számunkra a Canva felülete egy alapbeállított reklámot az ott feltöltött adatokkal átírva a rajta lévő tartalmat. Ezzel értékes perceket spórolhatunk meg.
- Együttműködés: a legnagyobb reklámlehetőségeket nyújtó cégekkel, mint Google, Amazon és Meta. A különféle felületekhez megfelelő szerkesztési beállítások könnyebbségét és hamarosan a közzététel közvetlen elérését is ígérik.
- Marketing work kit: összegyűjtenek egy csomó olyan hasznos lehetőséget, amelyeket a marketing területén előszeretettel használnak, például Buyer és user personas, tartalomnaptárak. Ezen felül további appokat is ajánlanak együttműködésre az adott terület teljes lefedésére.
Viszont, utóbbit nem csak a Marketing területén hozták létre, hanem a szóban forgó további három is kapott egy-egy ilyen segédcsomagot a Canva felületén belül.
Az értékesítés, vagyis a sales területén az OMD világszintű médiakommunikációs ügynökség globális ügyfélvezetőjét kérték fel a különféle funkciók használatbeli ismertetőjére. Beszédét egy egyszerű példával kezdi: talán senkinek sem kell bemutatni a számadatok mennyiségét, amelyekkel adott esetben meg kell győzni az ügyfelet vagy tárgyalófelet az üzletkötésről, többek között ebben segít a Canva a rengeteg vizualizációs lehetőségeivel és az újdonságaival is:
- Data autofill: a feltöltött adatokkal automatikus kitöltést tesz lehetővé.
- Recordings: narrált prezentáció, képernyőfelvétel egy kattintásra a Canva felületén beül.
- Insights & Analytics: láthatóvá teszi a statisztikai adatokat arról, hogy mikor nyitották meg a tartalmakat, így visszajelzési és fejlesztési lehetőségeket is kínál
- Valamint a Sales work kit és kapcsolódó appok úgyszintén elérhetőek egyszerűen, ahogy a marketing esetében.
A HR részlege, mint olyan mindig is egy sajátos osztálya lesz a vállalkozásoknak, de miben segíthet nekik a Canva? A munkahelyi csoportok munkáját egyszerűen tudják segíteni a Canva platformján belül létrehozott mappákkal és különféle feladatcsoportosítási felületekkel. Ezen túl az új Onboarding Courses funkciók létrehozásával egyszerűsíthetjük a (be)tanulási folyamatokat, a fejlődés nyomon követesével együtt. Természetesen itt is a hasznos appok és HR work kit felület is elérhető a szakmára szabva.
És végül, de nem utolsó sorban a kreatív szakemberekkel szemben egy ígérettel érkeznek: kevesebb szöszmötölés és időigényes visszacsatolási folyamat, több idő az igazi, nagy projektekre. De mit is jelent ez pontosan? Vengédül ide egy Art Director-t hívtak el a szintén világszerte működő Expedia group-ból, akik előszeretettel használták a felületet akkor is, amikor a logóváltás folyamatát kellett megvalósítaniuk saját belső és külső anyagaikon, amelyet a Canva auto-replace segítségével könnyedén, szinte egy kattintásra meg tudtak oldani.
De hogyan veszi fel a lépést az Adobe programokkal még inkább a Canva? Az Affinity designer programokkal karöltve egy együttműködésbe kezd. Az Affinity által máskülönben megvásárolható prémium eszközöket, amelyekkel a digitális tervezés, fotómanipulálás és szerkesztés, valamint az újságszerkesztés kivitelezése lehetséges, ingyenesen elérhetővé teszik oktatók, iskolák és nonprofit szervezetek számára. Azt ígérik, ez csak a kezdet és további együttműködésekre fog sor kerülni.
A vége előtt egy kicsivel kitérnek az adatbiztonság és a hozzáférések kérdéskörére is egy rap szám keretében, hogy ne legyen annyira unalmas, gondolhatjuk. Ezután bemutatásra kerül a Canva Entreprise korábban prémium funkció, amely kifejezetten a legnagyobb cégek számára volt elérhető. Ezen belül egyedileg állíthatunk akár azon is, hogy milyen betűtípusokhoz férnek hozzá a céges felhasználók, csoportokba helyezve láthatjuk ki, mikor, mennyit használja a platformot, így kapva részletes visszajelzést a munkavégzők produktivitásáról. Ez mostantól széles körben elérhető válik, bármely vállalat számára.
Oké, oké, de hogyan érhetjük el a megújult platformot, az előadás végén erre is fény derül: klikkelj a „For you” vagyis Javaslatok ikonra a főoldalon hétszer és meg kell, hogy történjen a csoda!
Jó tervezést kívánunk mi is, vagy ha ez nem a te világod, akkor add a kezünkbe vállalkozásod kreatív tartalmát!
Források:
https://www.canva.com/whats-new
https://www.youtube.com/watch?v=tUkCiqHgvm0&ab_channel=Canva
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: