Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. május 30., csütörtök

Mi a BeReal vonzereje? Elhozza a várva várt hitelességet a közösségi médiába?

nevtelen_terv_1.pngMa már bizony azon is el kell gondolkoznunk, hogy mit is jelent a valóság fogalma. Korábban is létezett több valóság, hiszen mindenki máshogy látja a dolgokat, de ez a kör a virtuális tér bővülésével még több részletre osztódott. Mennyire valós az, amit a közösségi médiában látunk? Hihetünk a saját szemünknek vagy az elmondottaknak?


Esztétika a valóság felett


A közösségi médiát évek óta az esztétika uralja. Az Instagramra három sorban tölthetjük fel a tartalmakat, aminek esztétikussá varázsolása már nem csak a céges profiloknál és influencereknél, de a magánszemélyeknél is sokszor megfigyelhető. Mindannyian a legjobb benyomást akarjuk kelteni az online térben és ezért vannak, akik mindenre képesek.


A közösségi médiában a legtöbben nem a nyers valóságot ábrázolják, hanem inkább ideális önmagukat. Hasonló ez, mint a személyes márka – nem csak közszereplőknél.


A Z generáció valós időben figyelte a változást: ez a korcsoport egy olyan valóságban nőtt fel, ami nem is volt teljesen valós, de teljesen megjátszott sem. Az emberek kiszerkesztették azokat a kényelmetlen részleteket, amelyek az életet valósággá teszik, így egy félig-meddig valós képet mutatva magukról.


Nyilvánvaló, hogy a Z generáció nem teljesen elégedett a valóság ezen verziójával. A fiatalok a platformokon keresztül úgy döntöttek, hogy mindent megosztanak, a zűrzavaros szakításoktól a szakmai kudarcokig. Ezek a posztok megnyerőek a nézők számára, de ugyanúgy katartikusnak tűnnek a posztoló számára is. Ez a személyes márka egy másik változata.


A közösségi média trendjei azonban folyamatosan változnak. A platformoknak a valóságra és a jelenlegi pillanatra kell épülniük? Ez a kérdés a BeReal mögött.


A BeReal lényege


A BeReal egy közösségi média platform, amely a spontaneitás köré épül. Mindenkinek egyszerre szól a felszólítás: két perced van arra, hogy képet készíts magadról és a környezetedről! A közzétételi idő helyett azt mutatja, hogy mennyi ideig tartott válaszolni az értesítésre. Nincs algoritmus, amely megszabná, hogy kinek a bejegyzéseit látod, és nincs is sok görgetnivaló. Két perc is kiteheti az alkalmazással töltött teljes időt, ami üdvözlendő változás a közösségi médiában elfáradt felhasználók számára. Az eredmény egy olyan alkalmazás, amely a múlt korszakaira emlékeztet, de határozottan napjainkra is alapozott. A BeReal gyorsan előtérbe került, 2022 májusáig több mint 7 millió letöltéssel világszerte.


Ebből látható, hogy az emberekben van igény afelé, hogy kevesebb időt töltsenek a telefonok képernyője előtt, a közösségi oldalakon nézelődve és szeretnének valóságos, nyers tartalmakat látni és megosztani.


A közösség a kulcs


A közösségi média tér kitágult és egyre több felület és alkalmazás kér helyet benne. A márkáknak régen elég volt egy weboldal és a Facebook-jelenlét, de most már szinte elvárás, hogy több közösségi felületen is megjelenjenek, követve célközönségük felhasználási szokásait.


A BeReal népszerűségéből vonhatunk le következtetéseket, amiket aztán beépítünk stratégiánkba. Például ezen a felületen a közösség élménye kerül főszerepbe, ami a social media platformok eredeti célja is volt, ám mára már erősen megváltozott. A márkák nagyobb hangsúlyt fektethetnek a közösségépítésre, hogy meg tudjanak felelni az aktuális elvárásoknak és jó benyomást tegyenek közönségükre.


A kontextus kulcsfontosságú


A BeReal más, mint a többi alkalmazás, ugyanis nem szeretné rávenni közönségét az órákig tartó használatra és bizony a valós, filterek nélküli képek készítését népszerűsíti az utólagos szerkesztési lehetőséget felajánlása helyett.


Azonban fontos kérdés, hogy vajon az emberek készen állnak-e arra, hogy elforduljanak a saját tökéletes kis látszat világuktól azért, hogy őszinte és nyers arcukat mutassák meg? Jó esély van rá, hogy nem teljesen, ugyanis nem mindig az aktuális pillanatot prezentálják, hiába az időlimit.


Két perc alatt lehet lőni egy képet a koncertjegyekről – na, de ha tegnap estére szólnak, akkor mi ebben az azonnali és valóságos? Utólag képeket megosztani sok felületen tudunk, a BeReal célja nem pont ez lenne. Aztán mennyi esély van rá, hogy valakinek épp akkor gyulladt ki a konyhája és ezt meg is örökíti az appban, mielőtt cselekedne? Nem sok, így ez megint egy kicsit csalás a felület alapvető céljaival és elvárásaival szemben.


Korábban már írtunk egy versenyről, ahol a legvalóságosabb BeReal nyomában voltak, szemezgetve a legőrültebb (például wc-n ülős és nőgyógyásznál lévő) indulókat bemutatva. Döntsétek el Ti magatok, hogy ezek mennyire azonnali, pillanatnyi momentumok: KATTINTS!


Meddig marad velünk a BeReal?


Amikor új közösségi média alkalmazások jelennek meg, mindig felmerül az élettartam kérdése. Már többször láttunk ilyet: megjelenik egy új jövevény, nagyon hamar népszerűvé válik, majd nagyon hamar el is tűnik a mindennapokból és már csak egy emlék marad.


A BeReal ötlete valóban egyedi, viszont nem utánozhatatlan és könnyedén átültethető más platformokba is, ami várhatóan meg is fog történni a legtöbb felületen – van, ahol már van is hasonló funkció. Olyan ez, mint a Snapchat 24 órás történetei. Akkor egyedi volt, ma már szinte mindenhol elérhető ez a lehetőség (Instagram, Facebook, LinkedIn…). Aztán ott vannak a TikTok álló elrendezésű, rövid videói, amiket ma már ugyanúgy görgethetünk az Instagram Reels-en vagy a YouTube Shorts-on is.


A valóságé vagy a filtereké a jövő?


Az ízlés folyamatosan változik: ami most menő, az simán lehet elavult pár hét múlva. Napjainkban nagyot hódít a valóságosra való törekvés, ami valószínűleg annak tudható be, hogy mindenhonnan csak a látszat ömlik ránk. Azonban könnyen fordulhat a kocka és újra a szuper esztétikius, agyonszerkesztett tartalmak válhatnak trendivé.


A BeReal egyike azoknak az újgenerációs platformoknak, amiket megismerhetsz legújabb könyvünkből! Csapj le rá ITT!


Forrás: https://sproutsocial.com/insights/bereal-social-media-authenticity/


https://sproutsocial.com/insights/marketing-to-gen-z/


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: