Mitől függ egy tartalomgyártó díjazása? – III.rész
Neked van tipped, mennyit kereshet egy véleményvezér? Most egy felmérés adataival igyekszünk megfejteni a rejtélyt!
Olvasd el a cikk ELSŐ és MÁSODIK részét is!
Alkotói kompenzáció - Instagram
A Mavrck és a Later több mint 29 000 Instagram bejegyzést elemzett ki annak érdekében, hogy közelebb kerüljünk ahhoz, milyen fizetést is kaphatnak az alkotók.
Ebből a táblázatból láthatjuk, hogyan állítják be az alkotók a díjazásaikat:
Ebben a jelentésben az árakat a követőbázis mérete és tartalomtípus szerint szegmentálták. Az összehasonlítási arányok medián értékeit vizsgálták, mivel számos tényező befolyásolja, hogy az alkotók mennyiért vállalnak el egy együttműködést. Az árak azt mutatják, amiben megegyeztek a felek és dollárban láthatjuk őket.
Tehát a Mavrck kampányaiban, több mint 29 000 Instagram bejegyzés és Reels adatai alapján:
- Ami a bevételi lehetőségeket illeti, a Reels a legjövedelmezőbb formátum – egyes alkotók akár 7000 amerikai dollárt is kereshetnek csupán egyetlen videóval.
- Az Instagram bejegyzésekhez és a Reel-hez képest az Instagram sztorik általában kisebb bevételi potenciállal rendelkeznek, ami feltételezhető, hogy az eltűnő, időszakos természetüknek köszönhető. Épp ezért sokszor csomagajánlatként értékesítik ezt a véleményvezérek, például egy feed poszt és 1-2 story együtt.
Milyen formátumokkal lehet keresni?
A következő információk a Later felmérésének elemzésén és a Mavrck által megvizsgált 2.200 TikTok videó adatain alapulnak.
Itt azt láthatjuk, hogy milyen és hol megosztott tartalmakért kaptak pénzt az alkotók:
Magasan vezet az Instagram poszt, ami a feed-ben elhelyezett tartalmak mindegyikét jelenti a statikus képtől a galériákig. A második helyet az Instagram Reel foglalja el, vagyis a felületre feltöltött videókkal lehet még jól keresni alkotóként. Ezután következik a TikTok, a Facebook lehetőségei, majd a Twitter, LinkedIn és legalul található a Pinterest.
TikTok
A vizsgált TikTok tartalmak szerint az alkotók átlagosan 700 amerikai dollárt számítanak fel videónként. Az árak akár 1700 dollárt is elérhetnek, az alsó határ pedig videónként 250 dollárnál található. A TikTok a második legnépszerűbb bevételszerzési platform a válaszadók körében, ezt követi a régi nagyágyú, a Facebook.
Az elérés jó, de a fizetség nem?
Míg a TikTok és a Facebook általában rendkívül népszerű platformok a növekedésre, a felmérés válaszadóinak mindössze 30%-a számolt be arról, hogy pénzt is keresett ezeken a felületeken.
A TikTok és a Facebook is remek lehetőségeket kínál a rövid, videós tartalmak megosztására, ráadásul együttműködésekkel a két felületnek hála szinte minden korcsoportot elérhetünk, mégis az Instagram tűnik a leginkább nyerőnek, ha influencer marketingről van szó.
Ki nem használt lehetőségek
Sajnos a LinkedIn, a Pinterest és a Twitter nem eléggé kihasznált platformok a bevételszerzéshez. A felmérés szerint az alkotók 2,5%-a számolt be bejegyzésenként 200–500 USD bevételről, és gyakorlatilag senki sem állította, hogy ennél többet is keresett volna ezeken a platformokon.
Egyébként pedig például a Pinterest is remek felület a pénzkeresésre (főleg affiliate marketing segítségével), de úgy tűnik, az alkotók körében nem nyert kiemelt figyelmet.
Neked van tapasztalatod hazai alkotókkal és a díjazásukkal? Mit gondolsz, mennyiben hasonlíthatók a hazai viszonyok a cikkben leírt, főként USA-ra jellemző eredményekkel?
Tudj meg mindent az influencer marketingről, titkok és mellébeszélés nélkül. KATTINTS!
Forrás: Later, Creator Rates Report
https://later.com/training/creator-rates-report/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: