Mit kell tudni a népszerű közösségi média felületekről? – Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube
Napjainkra már sokkal tudatosabbak az emberek a közösségi médiával kapcsolatban. Egyre többen vannak jelen az oldalakon, új trendek kerülnek fókuszba, folyamatosan változnak a felületek, új platformok válnak hirtelen sikeressé… A tudatosságra pedig a közösségi média marketinggel foglalkozóknak is nagy szüksége van. Ugyanis lehet bármilyen jó a tartalom vagy hirdetés, ha nem éri el a megfelelő célcsoportot.
Épp ezért most néhány fontos demográfiai adatot osztunk meg cikkünkben, ami segíthet eligazodni a közösségi média felületek világában.
A Twitter demográfiai adatai
- Napi aktív felhasználók száma: 237,8 millió
- Legnagyobb korcsoport: 18-29 (42%)
- Nem: 34,1% nő, 61,29% férfi
- Napi eltöltött idő: 34,8 perc
A Twitter használata és növekedése meglehetősen konzisztens maradt évről évre. Ám az még okozhat meglepetéseket, hogy a Twitter vezetésében a közelmúltban bekövetkezett megrendülés milyen hatással lesz az alkalmazásra hosszútávon. Ugyanez vonatkozik az olyan funkciókra, mint például a platform hirdetései.
Egyes jelentések az aktivitás megugrását, míg mások az alkalmazásból való elvándorlást észlelik, így egyelőre vegyesek az észrevételek a felhasználói aktivitással kapcsolatban.
Azt észben kell tartani, hogy a Twitter felhasználók egyharmada főiskolai végzettségű és évente több mint 75 000 dollárt keres, így a platform magasan képzett és jól kereső bázissal rendelkezik. Az ilyen célcsoportot megszólító cégeknek ez kiváló lehetőséget ad.
LinkedIn demográfiai adatok
- Tagok: 930 millió
- Legnagyobb korcsoport: 30-39 (31%)
- Nem: 43% nő, 57% férfi
- Használat: A felhasználók 63%-a hetente, 22%-a naponta (2020-ban)
Az elterjedt nézet az lehet, hogy a LinkedIn kizárólag az idősebb közönséget szolgálja ki. Ám ez egy tévhit, mert a milleniumi korosztály uralja a platformot.
A LinkedIn továbbra is rekord bevételt és felhasználói növekedést produkál. Ezt a növekedést kezdetben a világjárvány vezérelte és a változó munkaerőpiac alatt is folytatódott.
A platform magas jövedelmű B2B szakemberei a LinkedIn-t potenciális aranybányává teszik a hirdetők számára.
A LinkedIn szerint az övék a legjobbra értékelt közösségi hálózat az érdeklődők generálására. Ez teszi a platformot az aktív közönséget és közösségeket kereső B2B marketingesek elsődleges forrásává.
Az egyesült államokbeli 200 millió LinkedIn felhasználón túl a platform hatalmas nemzetközi hatókörrel rendelkezik, ami miatt hazánkban sem tanácsos megfeledkezni róla.
Pinterest demográfiai adatok
- Havi aktív felhasználók száma: 450 millió
- Legnagyobb korcsoport: 25-34 (28,5%)
- Nem: 76,2% nő, 17% férfi, 6,6% meghatározatlan
- Eltöltött idő naponta: 14,2 perc
A platformon meglepően megugrott a férfi felhasználók száma 2021-ben, de a Pinterest fő demográfiai csoportja továbbra is női. A felület bázisa folyamatosan növekszik.
A többi közösségi média oldal közül kiemeli a Pinterest-et, hogy mennyire termék központú, aminek hála kiváló hirdetési lehetőségeket tartogat.
A vásárlás központú organikus tartalom sokak álma és bizony ez a Pinterest-en megvalósítható – a felhasználók csaknem 70%-a azt mondja, hogy megbízik a Pinterest-ben, és ez a kedvenc helye termékek felkutatására.
A Pinterest egyedülálló, ha demográfiai adatokról van szó a közösségi médiában, mégpedig a nemek szerinti megoszlása és felhasználói széles korosztálya miatt.
YouTube demográfiai adatok
- A havi aktív felhasználók száma: 2,1 milliárd világszerte
- Legnagyobb korcsoport: 15-35
- Nem: 51,4% nő, 48,6% férfi
- Napi eltöltött idő: 45,6 perc
A YouTube népszerűsége a fiatalabb felhasználók körében rávilágít az elmozdulásra a videós tartalmak felé. A YouTube Shorts növekedése figyelemre méltó, amivel a platform úgy tűnik, hogy kihasználja a rövid formátumú videók erejét. Ezek ugyanis a TikTok-hoz és az Instagram Reels-hez hasonlóan rövid, álló helyzetű videók sokasága, amik között egyetlen ujj mozulattal lehet haladni, kedvelni, kommentelni vagy éppen megosztani. Ez az új profilok felfedezésének remek módja, így mind az influencerek, mind a márkák bázisa növekedhet.
A marketing szakemberek szerint a YouTube továbbra is a lehetőségek földje reklámozás szempontjából. A platform hirdetési bevételei változatlanok maradtak a tavalyihoz képest, mivel az éves szinten megközelíti a 30 milliárd dollárt.
Ez a bevételnövekedés nemcsak a platform közösségi oldalként való befolyását jelzi, hanem streaming szolgáltatásként is.
Ennek ellenére a felhasználók többsége azt állítja, hogy a YouTube-ot szórakozásra használja, nem pedig márkák és termékek keresésére. A márkákra épp emiatt még sok munka vár a platformon, hogy megtalálják az egyensúlyt a szórakoztatás és a reklám között.
A saját adatok is fontosak!
Ne feledd, hogy ezek az adatok több milliárd felhasználóra vonatkoznak és kiindulópontként szolgálnak azoknak márkák számára, akik nagyobb hangsúlyt fektetnének egy adatok által vezérelt, alaposan megtervezett közösségi média stratégia létrehozására.
Ha még több, pontos információhoz szeretnél jutni, érdemes első körben megvizsgálni a saját jelenlétet és a követőid demográfiai adatait, így ellenőrizve, hogy a megfelelő célcsoportokat éred-e el kommunikációddal. Ha nem, akkor változtatnod kell az irányon.
Ha nem vagy biztos, merre indulj, szívesen segítünk egy közösségi média audittal! Részletek ITT!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: