Coca-Cola üzletfejlesztés: Minden tekintetben, napról-napra egyre zöldebb és zöldebb!
Csupasz Sprite-os üvegeket tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola a műanyaghulladék csökkentése reményében az Egyesül Királyságban ideiglenesen kipróbálja a címke nélküli csomagolást a félliteres Sprite és a Sprite Zero üvegein.
Az Egyesül Királyság bizonyos részein (Brighton és Hove, Bristol, London és Manchester területén) január és március között pár Tesco üzletben a vásárlók pucér Sprite-os üvegekre bukkanhatnak. Mielőtt bárki azt hinné, hogy vandálok erre specializált csoportja kizárólag a félliteres Sprite és Sprite Zero üdítőket fosztják meg műanyag köntösüktől, a Coca-Cola bejelentette, hogy a címke nélküli üdítőket a műanyagszemét csökkentése reményében állítja a polcokra.
Bár a meglévő címkék a Coca-Cola állítása szerint teljes mértékben újrahasznosíthatók, eltávolításuk mégis egyszerűsíti a reciklálási folyamatot. Ugyanis így az eljárás során nem kell leválasztani a címkéket a palackokról, ezen felül pedig összességében csökken a felhasznált csomagolóanyag mennyisége.
A cég arra buzdítja a vásárlókat, hogy próbálják ki az új, limitált dizájnt, ahol címkék helyett a csomagolás elején dombornyomott logóval, illetve a csomagolás hátoldalán lézergravírozott termékinformációval és tápérték jelöléssel látják el a palackokat.
Az elmúlt években a Coca-Cola több dizájnváltást vezetett be a csomagolási hulladék csökkentése érdekében – többek között a Sprite palackokat zöldről átlátszó műanyagra változtatta, hogy könnyebb legyen azokat újrahasznosítani. De szemétcsökkentés címszó alatt palackokra csatolt kupakokat is bevezetett, amelyek biztosítják, hogy a kupak a kinyitás után is a palackon maradjon. Bár ez a változtatás a fogyasztók körében egyáltalán nem aratott sikert, a cég a rengeteg negatív visszajelzés ellenére is ragaszkodott ehhez a változtatáshoz, tehát a rögzített kupakok egyelőre biztosan maradnak. (Forrás: via Mediafuture, kép: Pexels.com)
***
Ezt olvasd!
2024 májusa: jön a megújult Magyar Innovációs Index!
Olvasnivalók az Üzletfejlesztés blogon
TechWorld Beszélgetések 2024 - Itt vannak a jövő pénzgyárai
2012-es kamu marketing
Trendek, megatrendek, előrejelzések, üzletfejlesztési irányok - Összefogás az elhízás ellen
2011-es marketing kamu
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: