Milyen TikTok-trendek várhatók 2024-ben?
Már itt is az új év és ez sok szempontból új lendületet is kíván. Ilyen a közösségi média tér is, amely folyamatosan változik, újul, nekünk pedig alkalmazkodni kell az aktuális kihívásokhoz és élni az adódó lehetőségekkel. Ebben a cikksorozatban átnézzük a korábbi évek legfontosabb tanulságait és megvizsgáljuk, milyen trendek lehetnek népszerűek 2024-ben.
Milyen adatokra támaszkodik a jelentés?
Többek között a Global TikTok Marketing Science csapatának adataira, amelyeket több, harmadik fél megbízásából végzett kutatási tanulmányok során gyűjtöttek össze. Ezek vegyes módszerű megközelítéseket alkalmaznak, gyakran beleértve a kvantitatív online felméréseket és elemzéseket.
Ebben a jelentésben olyan tanulmányokra összpontosítunk, amelyek a legrelevánsabbak, leginnovatívabbak, és a 2023-ban és 2024-ben érvényesülő nagyobb trendekről szólnak.
Mi szerint lehet rangsorolni a trendeket?
Hatásuk és élettartamuk alapján lehet meghatározni a trendeket. Vannak a rövid ideig uralkodó trendek és a hosszútávon hatást elérő trendek. A TikTok jelentése szerint vannak trend momentumok, amik olyan kreatív irányok, melyek gyorsan érnek el nagy sikereket. Vannak olyan trendek, amik a felhasználói viselkedésből vagy érdeklődésből alakulnak ki és új tartalmi mintákat hoznak létre, akár hosszú távon is átalakítva a tartalmakat.
Hogyan tudnak lépést tartani a marketingesek a folyamatos fejlődéssel?
A növekedés és a siker általában azzal jár, hogy kockázatot kell vállalni, így szükség lehet a bátor kísérletezésre.
2023-ban a TikTok közösség önbizalmat szerzett ahhoz, hogy elszakadjon a megszokottól, és újra feltalálja a status quo-t a tartalomkészítés és -fogyasztás terén. Egyre többen vágnak bele az alkotásba, ahogy az egyszerűbbé válik, így rengeteg releváns tartalom jön létre.
No de vajon mi hajtja azokat, akik folyamatosan növekednek és haladnak előre? Mi korlátozza azokat, akik elakadtak, vagy egyáltalán el sem indultak? Hogyan tudsz áttörés elérni? Az elválasztó fal nem magas, de félelmetes lehet megmászni, ha még soha nem tetted meg.
2024-ben a TikTok közösség egy átalakuló gondolkodásmódot indít el: a kreatív bátorságot. Ez az irány a kíváncsiság, a képzelet, a sebezhetőség és a bátorság keverékéből táplálkozik. Mélyebb közösségi média kapcsolatokhoz és kinyilatkoztatásokhoz vezet arról, hogy mit is értékelnek az emberek.
A TikTok szabaddá teszi a kreativitást, ami lehetőséget jelent a márkák és alkotók számára. A platformon való áttörés azt jelenti, hogy a kreatív bátorság alkalmankénti bemutatásától átvezetjük az embereket a mindennapi stratégiánkig. A Creative Bravery a globális érdekességek bemutatásával, a hagyományos történetívek felforgatásával, valamint a márkák és közönségük közötti bizalom elmélyítésével növeli a hatást.
A kíváncsiság ereje
A TikTok felhasználói sokkal többet keresnek, mint egyetlen „helyes választ”. Itt mindenki kíváncsi, mindenkit érdekel valami és új érdeklődési köröket, releváns perspektívákat is felfedezhetnek, miközben elmélyednek egy-egy témában.
Soha nem volt több lehetőség új ötletek vagy dolgok felfedezésére, de soha nem volt még megterhelőbb a releváns válaszok megtalálása sem. A következő lépés az, hogy hiperreleváns, élvezetes és hasznos tartalmakat kell bemutatni a közönségnek, amely felkelti a kíváncsiságot. Sok esetben lehet, hogy a felhasználók nem is tudták eddig, hogy érdekli őket az az információ, de a megfelelő tálalással elérheted, hogy érdeklődjenek!
A felmérés szerint a felhasználók 1,8-szor nagyobb valószínűséggel értenek egyet azzal, hogy a TikTok olyan új témákkal ismerteti meg őket, amelyekről nem is tudták korábban, hogy tetszik nekik, érdekli őket.
Szórakoztató felfedezés
A felfedezés a virágkorát éli a TikTok-on és az emberek akár hiperspecifikus érdeklődési köröket vagy megosztó tapasztalatokat is találhatnak. Az olyan állandóan népszerű hashtag-ek, mint a #newfinds és a #tiktoktaughtme bizonyítják a TikTok erejét.
Fontos tudni, hogy a hagyományos keresési eredmények egyértelmű válaszokat adnak, mert adatokra épülnek, nem közösségi kreativitásra. Ám a magával ragadó és dinamikus felfedezés az alkotók és márkák szórakoztató útmutatásaival egészül ki. Persze, bármelyik keresőmotorban rákereshetsz az egyes témákra, de a TikTok-on garantált, hogy érdekes és kreatív videókra lelsz a témában, nem csak a nyers adatokra és az ismétlődő Wikipédia-szerű megfogalmazásokra.
A felmérésben kiderült, hogy a felhasználók 44%-a konkrét dolog miatt nyitotta meg a TikTok-ot, de közben felfedezett valami olyasmit is, amire előtte nem is gondolt. És ez a felület szépsége és az ok, amiért akár órákra is be tud szippantani.
Mutatunk példát is!
A Love & Pebble bőrápoló nyalókája nagy sikert ért el. És most valószínűleg Te is azt kérdezed, hogy mégis miről beszélünk. És pont ez a dolog szépsége: ez a termék különleges, érdekes, ezáltal kreatívan felhasználható a tartalmakban és felkelti a közönség figyelmét.
A Love & Pebble egy kisvállalkozás, amelyet Lynda és Paul Tran, férj és feleség alapított 2021-ben. Állatkísérletektől mentes szépségápolási márkaként a Love & Pebble sikereket ért el a TikTok-on, virális videókkal és erős követőbázissal büszkélkedhetnek. Azonban még nem sikerült megtalálniuk azt az utat, aminek hála megtérülhetnek a kiadások és nő a jövetelmezőség.
Belevágtak új dolgokba is, mint a TikTok Shop és a Creator Affiliate Program, amely összeköti a kereskedőket az alkotókkal és lehetővé teszi, hogy a platformon belül megoszthassák a jutalékokat. Ennek hála újra terjedni kezdett tartalmuk, ráadásul a könnyű és gyors fizetési lehetőség a TikTok-on belül felpörgette a vásárlásokat is. Ezt az organikus sikert hirdetésekkel is megkoronázták, így kétszer is teljes sold out-ot kellett hirdetniük.
@jilllegsfordays You can use the glow mask beauty pops every other morning, and I PROMISE, you will look forward to those mornings! 🤩🧊 #loveandpebble #beautypop #frozenbeautypop #glowmaskbeautypop #glowmask #frozenglowmask #frozenfacial #viralbeautypop #viralfrozenbeautypop #viralloveandpebble #viralbeautypops #viralfrozenbeautypops #fyp #skincare #skintok #brightencomplexion #skinisskinning #fypage #foryou #viralskincare #loveandpebbleglowmask #loveandpebblereview #loveandpebblebeautypop ♬ original sound - Jilllegsfordays
A partnereknek hála új kreatív anyagokra tettek szert, ami a Shop Ads kampányban rendkívüli eredményeket hozott: 3,2-szeres ROAS (hirdetési költségmegtérülés), amely több mint 240 konverziót és 250 000 megjelenítést eredményezett a hirdetésekből.
Az organikus, partneri és fizetős eredmények együttese 1194%-os értékesítési növekedést és 409%-os CPA-csökkenést (konverziós költség) eredményezett a márka esetében, és több mint 3000-rel növelte TikTok követőiknek bázisát. A Love & Pebble hatalmas márkaismertséget tudott elérni, ráadásul az alkotókat is segítette, akik jutalékot kaptak.
Te milyen stratégiára esküszöl a TikTok-on? Szívesen alkalmazod a felület kínálta lehetőségeket?
Amennyiben még távol áll tőled a TikTok, BeReal, Twitch és egyéb újgenerációs közösségi média felületeket érintő téma, hozd be a lemaradást könyvünkkel, ahol mindent elmagyarázunk! Részletek ITT!
Forrás: https://newsroom.tiktok.com/en-us/tiktok-whats-next-2024-trend-report
https://www.tiktok.com/business/en-US/inspiration/smb-love-and-pebble-tiktok-shop-ads
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: