Teszteltem a 3-as metró pótlását
2017. nov. 4.-én hosszú idő után végre elkezdődött a 3-as metró, már nagyon esedékes, felújítása. A felújítás engem is érint, mivel a Nagyvárad tér közelében lakom, és az Íves út buszmegálló közelében dolgozom (Ez Káposztásmegyer szélén található). Mivel BKV-val járok dolgozni, így kíváncsian vártam, hogy milyen lesz az eljutás a felújítás idején. Alap esetben a metróval Újpest-városkapuig, vagy Újpest-központig megyek és onnan 122-es vagy 30-as busszal utazom tovább. A pótlás idejére ennél jóval több lehetséges útvonalat kinéztem, és mindet le is teszteltem. Gondoltam, eredményeimről bejegyzést készítek, hátha ezzel másoknak is ötletet adok, hogy merre kerülje el a tömeget.
Metrópótlók sora Kőbánya-Kispesten.
Az egyes eljutási lehetőségeket pontozom is a következő szempontok szerint: eljutási idő, tömeg, kényelem, átszállások száma, járatsűrűség. Mindent 1-től 10-ig pontozok, nyilván a 10 pont itt a legtöbb esetben kevesebbet jelent (kevesebb átszállás, rövidebb eljutási idő stb.). A menetidőt mindig a munkahely kapujától a Nagyvárad-téri aluljáró kijáratáig mérem, minden megkezdet 5 perc, amivel lassabb egy verzió, mint az eredeti kb. 45 perces szintidő 1 pont mínuszt jelent. Remélem nem lesz olyan verzió, ami 50 perccel tovább tart :) A kényelem igazából elég szubjektív, ezt az én értékítéletem alapján fogom pontozni, a tömeg szintén egy olyan dolog, hogy kb. érzésre lehet csak megállapítani, itt a minél nagyobb érték a minél kisebb tömeget fogja jelenteni. Az átszállások száma viszont elég konkrét, itt egyszerűen úgy fogok számolni, hogy a pótlózás előtti 1 átszállás számít 10 pontnak, minden további átszállás 1 pont levonást jelenti, tehát egy 4 átszállásos verzió 7 pontot ér :). A járatsűrűségnél a max 1,5 percig 10 pont jár, innen minden duplázódásnál csökken 1-et a pontok száma. Tehát 3 percig 9 pont, 6 percig 8 pont, 12 percig 7 pont, 24 percig 6 pont jár, és így tovább. Felmerülhet a kérdés, hogy minek pontozom külön a kényelmet, az átszállások számát és a tömeget, hiszen ezek összefüggnek: Nos ha egy járat útvonalán nagy tömeg alakul ki, de már az után, hogy én felszálltam, és én mindig le tudok ülni, akkor a tömeg ugyan lehet nagy, de ez a kényelmet kevésbé rontja. Szintén igaz az, hogy az átszállások, bár bosszúságot okozhatnak, de ha egyébként a járatok kényelmesek, akkor azt külön ki kell emelni.
Metrópótlók Kőbánya-Kispesten. Hétvégén a teljes vonalon pótlóbuszok közlekednek.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: