Loading...

Reaktor

Reaktor / 2025. január 17., péntek

India: A globális turizmus új motorja

India növekvő középosztálya egyre inkább szeretné felfedezni a világot, és az idegenforgalmi ágazatnak világszerte alkalmazkodnia kell ahhoz, hogy kiszolgálja ezt az új és egyre növekvő utazói csoportot. Mivel az Indiából induló nemzetközi utazások száma 2019-ben elérte a 27 milliót - és 2040-re a becslések szerint 90 millióra emelkedik -, az indiai turisták befolyása a globális utazási színtérre már most is meghatározó, és a jövőben ez csak erősödni fog. A Bernstein kutatócég szerint az indiaiak külföldi utazásokra fordított éves kiadásai várhatóan a következő három éven belül majdnem megháromszorozódnak, és elérik a 89 milliárd dollárt. Ez egy olyan piac, amelyet egyetlen jól értesült turisztikával foglalkozó úti cél sem hagyhat figyelmen kívül.


foreign-tourists.jpg


Kép forrása: The Economic Times


A légitársaságok már most bővítik és átalakítják hálózataikat az indiai repülőterek felé, hogy több indiai utast fogadhassanak. Míg sok utazás üzleti céllal vagy barátok és családtagok meglátogatása céljából történik, ezeknek az utazásoknak körülbelül 40%-a pusztán szabadidős célú, és az indiai nyaralók jelentős vásárlóerővel érkeznek. Világszerte az országok, a turisztikai hivatalok és a vendéglátóiparban tevékenykedő vállalkozások felfigyeltek erre, különösen az olyan régiókban, mint a Közel-Kelet és Délkelet-Ázsia, ahol személyre szabott ajánlatokkal igyekeznek vonzóvá tenni magukat az indiai turisták számára.


Az indiai turisták jelentősége


A turizmus jelentős szerepet játszik a globális gazdaságban, világszerte a GDP mintegy 3%-át teszi ki, amely munkahelyeket teremt, fellendíti az exportot és elősegíti a kultúrák közötti kapcsolatok megerősítését. Az elmúlt években a Kínából érkező turizmus hosszú ideig tartó fellendülése a lassulás jeleit mutatta: 2023-ban a kínai utazók 87 millió utazást tesznek - 40%-kal kevesebbet, mint a világjárvány előtt. Miközben Kína turisztikai ipara problémákkal küszködik, addig a figyelem egyre inkább India, a világ legnépesebb országa felé fordul. A turisztikai ágazatukat fenntartani kívánó úti célok számára az indiai turisták óriási lehetőséget jelentenek.


air-india-uj-brand.jpg


Kép forrása: AIRportal.hu


A vízumeljárások


Az indiai turisták fogadásának első és legfontosabb lépése a vízumeljárás egyszerűsítése lenne. India történelmileg „gyenge” útlevéllel rendelkezik, ami csak korlátozott számú országba tett lehetővé vízummentes utazást. Ez azonban kezd megváltozni, ahogy India globális befolyása növekszik. Malajzia és Thaiföld például eltörölte a vízumkötelezettséget az indiai turistákkal szemben, ami a látogatók számának megugrását eredményezte. A vízumkérelmezési folyamat digitalizálása és a díjak alacsonyan tartása szintén vonzóbbá tehet egy úti célt az indiai utazók számára.


Ezzel szemben sok nyugati országban a vízumeljárások megterhelőek, ami elriaszthatja az indiai turistákat, még azokat is, akik külföldön élő családtagjaikat látogatják meg. Az Egyesült Királyságba például egy tíz évre szóló, többszöri belépésre jogosító turistavízum borsos 1000 Fontba kerül (majdnem fél millió Forint), míg egy hasonló amerikai vízum jóval kevesebbe. A helyzetet tovább rontja, hogy az amerikai konzulátusokon a várakozási idő akár egy évig is elhúzódhat. Hasonlóképpen, számos európai ország rövid távú vízumot ad ki, amely gyakran csak néhány napig érvényes, még a bonyolult papírmunkát követően is. Ezen mindenképpen enyhíteniük kell azoknak az országoknak, amelyek növelni akarják az Indiába érkező turisták számát.


Bollywood kulturális hatásainak kihasználása


Az indiai utazók figyelmének felkeltésének hatékony módja a Bollywoodban, India vibráló filmiparában rejlő lehetőségek kihasználása. A turisztikai ügynökségek a bollywoodi filmkészítőkkel együttműködve bemutathatják úti céljaikat, kihasználva az indiai filmművészet óriási befolyását. Spanyolországban például dinamikusan növekszik az indiai turisták száma, miután együttműködtek a 2011-ben bemutatott „Zindagi Na Milegi Dobara” („Csak egyszer élsz”) című népszerű film alkotóival. A film bemutatását követő évben a Spanyolországba érkező indiai turisták száma megduplázódott.


Svájc is sokat profitált a Bollywooddal való hosszú távú kapcsolatából. A legendás indiai rendező, Yash Chopra az 1990-es években több filmjét is a festői svájci Alpokban forgatta, megismertetve az indiai mozilátogatók egy generációját az ország lenyűgöző tájaival. Svájc azóta méltóképpen emlékezik meg Choprára azzal, hogy vonatot nevezett el róla, és szobrokat állított a tiszteletére. Ezek az erőfeszítések megkedveltették az országot az indiai turisták körében, és Svájc továbbra is az indiai utazók kedvelt célpontja.


images_1_1.jpeg


Kép forrása: Lens Horizon


A diplomáciában rejlő lehetőségek


A diplomácia kulcsszerepet játszhat a turizmus előmozdításában. Narendra Modi indiai miniszterelnök lelkes világutazó, aki diplomáciai útjai során gyakran látogat meg látványos úti célokat. India 24 órás hírcsatornái minden lépéséről tudósítanak, felbecsülhetetlen értékű ingyenes reklámot biztosítva az úti céloknak. Az utazásszervezők arról számolnak be, hogy jelentősen megnőtt az indiai érdeklődés a Modi által meglátogatott országok iránt. A miniszterelnök nagy horderejű utazásai akaratlanul is a turizmus motorjává váltak, és az országok profitálnak a megnövekedett láthatóságból és a turisták érdeklődésének ebből következő fellendüléséből.


34811335_10160543065025165_3706839853447512064_n.jpeg


Kép forrása: India Today


Indiai gasztronómia


Végül, az indiai turisták vonzásának egyik legfontosabb eleme az, hogy a turisztikai úti célok kielégítsék a vendégek kulináris preferenciáikat. Az ételek az indiai kultúra központi részét képezik, és annak biztosítása, hogy az indiai utazók külföldön is hozzáférjenek a megszokott és magas színvonalú ételekhez, eldöntheti, hogy egy úti cél vonzóvá válik-e vagy sem. Az indiai konyha sokszínű, az északi kebaboktól és gazdag curryktől kezdve a déliek könnyedebb, fűszeresebb ételeiig, mint például a dosák és az idlik. Az indiai turisták étkezési szokásai is eltérőek: sokan szigorú vegetáriánus étrendet követnek és bizonyos ételeket elkerülnek, míg mások olyan fine dining élményeket keresnek, amelyek az indiai klasszikusok modern változatát kínálják.


Az indiai középosztály növekedése átformálja a globális turisztikai tájképet. A vízumeljárások egyszerűsítésével, Bollywood vonzerejének kihasználásával, a diplomáciai kapcsolatok kiaknázásával és az indiai ízlésnek való megfeleléssel az úti célok világszerte hatékonyan vonzhatják az indiai turistákat. Az indiai kiutazó turizmus további növekedésével azok, akik alkalmazkodnak ennek a dinamikus csoportnak az igényeihez és preferenciáihoz, jó helyzetben lesznek, hogy learassák az előnyöket.


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: