MINDENT A GENERÁCIÓKRÓL, 3.RÉSZ (X-, Y-, Z-, Alfa-generáció jellemzői) /Friderikusz Podcast
A Friderikusz Podcast néhány hete a generációkról szóló mini-sorozatba kezdett, amelyhez Steigervald Krisztián generációkutatót kértük fel. Az első részben a szakértő beszélt a generációk és az életkor különös és meghatározó összefüggéseiről, legutóbb lépésről-lépésre vette végig két generáció, a Veteránok és a Baby Boomerek sajátosságait, ebben a mostani epizódban pedig az X, Y, Z és az Alfa generációk jellemzőit foglalja össze.
Az X-esek 1965 és 1980 között születtek, ők az első generáció, amelynek tagjai már „szülő nélkül" nőttek fel, mert a munka világa beszippantotta a szülőket. Az X-es kulcsos gyerekek úgy mentek haza az iskolából, hogy otthon nem várta őket senki. Ezért az X-esek generációja bizonytalan lett, de másképp, mint a veteránok. Az X-eseknek annyi változáson kellett átesniük, hogy a bizonytalanságra nem a biztonság keresése lett a válaszreakciójuk, hanem a változáshoz való folyamatos alkalmazkodás, ennek eszköze pedig a maximalizmus.
Az Y-osok, az 1980–1995 között születettek az utolsó olyan generáció, amelynek tagjai még offline világba születtek bele. Mivel ők azt látták, hogy van egy bizonytalan generáció, az X-esek, az Y-osok már nem akartak bizonytalanok lenni. A 2008-as pénzügyi válság az ő alapélményük lett, azt látták, hogy a szüleik, akik halálra dolgozták magukat és igen lojálisak voltak, a válság hatására elvesztették az állásukat, majd jött a devizakölcsönök bukása, elvesztettek lakásokat, autókat, és arra jutottak, ők nem lesznek lojálisak, elkezdtek tehát saját magukkal foglalkozni.
A Z-generáció az 1995 és 2010 között születettek nemzedéke. Az első olyan generáció, amely már az internettel nőtt fel. A Z-sek ugyan belekerültek egy olyan világba, ami láthatóan az ő igényeik szerint fejlődik, de senki nem tudja, hogy hogyan és merre, nem kaptak kulcsot hozzá. Emiatt a Z-sek bizonytalanok lettek abban, hogy valóban a szülőktől, a felnőttektől tudják-e megtanulni a hasznos dolgokat, vagy inkább a kortársaiktól.
Az Alfa generációsok, a 2010 utáni nemzedék már beleszületett az okos eszközök rendszerébe, az Alfa körül minden és mindenki digitális. A nagymamával úgy tud beszélgetni egy alfás, hogy látja őt a mobiltelefon képernyőjén, a születési fényképeket nem a fotóalbumba teszi, hanem a felhőbe vagy a Facebook-csoportba.
Steigervald Krisztián előadása tehát most ennek a négy generációnak a sajátosságait összegzi, közben visszaidéz néhány olyan embert, akik az elmúlt időszakban vendégei voltak a Friderikusz Podcastnak, és akik jól példáznak bizonyos generációs sajátosságokat.
A sorozat első részét ezen a linken lehet megtekinteni:
https://youtu.be/3Uv-DIk2Tp4
A sorozat második részét ezen a linken lehet megtekinteni:
https://youtu.be/jWMZUL-MVKE
A sorozat kiemelt főtámogatója a Raiffeisen Bank, amely az alábbi linken érhető el: https://www.raiffeisen.hu
Hogyan támogathatja a munkánkat?
Legyen a patronálónk, és a támogatása mértékétől függően egyre több előnyhöz juthat:
https://www.patreon.com/FriderikuszPodcast
Egyszeri vagy rendszeres banki átutalással is segíthet. Ehhez a legfontosabb adatok:
Név: TV Pictures
Számlaszám: OTP Bank 11707062-21446081
Közlemény: Podcast-támogatás
Ha külföldről utalna, nemzetközi számlaszámunk (IBAN - International Bank Account Number):
HU68 1170 7062 2144 6081 0000 0000
BIC/SWIFT-kód: OTPVHUHB
Akármilyen formában támogatja munkánkat, köszönjük!
Kövessenek, kövessetek itt is:
youtube: https://www.youtube.com/c/FriderikuszPodcast
Facebook: https://www.facebook.com/FriderikuszPodcast
Instagram: https://www.instagram.com/friderikuszpodcast
Anchor: https://anchor.fm/friderikuszpodcast
Spotify: https://spoti.fi/3blRo2g
Google Podcasts: https://bit.ly/3fc7A7t
Apple Podcasts: https://apple.co/3hm2vfi
Deezer: https://www.deezer.com/hu/show/1000256535
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: