Látni és Látszani. A Warby Parker újraírta a szemüveg vásárlást - Spark by Re-Business (16)
4 pennsylvaniai egyetemista 2010-ben úgy gondolta, forradalmasítja a szemüveg piacot, ezért megalapították a Warby Parker szemüveg márkát. Nem csak egy innovatív szemlélet bevezetésével hoztak újat a piacra, de társadalmi kezdeményezéseik is teljesen újnak számítottak ebben a közegben.
A márka ötlete az egyik alapító tag hétköznapi problémájából eredt. Első egyetemi évében ugyanis elhagyta a szemüvegét, és mivel nem talált stílusos, de megfizethető keretet, az év további részét szemüveg nélkül töltötte folyamatos hunyorgás és panaszkodás kíséretében. Ezért, ahogy az alapítók fogalmaznak, semmi komplikált dolog nincs az üzleti modelljükben. Egyszerűen abban hisznek, hogy a szemüvegvásárlásnak egyszerűnek és szórakoztatónak kell lennie, úgy hogy a végén a vásárló boldog legyen és pénz is maradjon a zsebében.
Ha valaki egy Warby Parker keretet szeretne vásárolni, először 5 db próba terméket kap kézhez, amiket otthon fel próbálhat, és 5 napon belül kiválaszthatja, melyik tetszik a legjobban. Mindezt teljesen díjmentesen. A szemüvegkeret felpróbáló app innovációja is a Warby Parker nevéhez köthető. Ebben a felhasználónak egy fotót kell feltöltenie az arcáról, amire virtuálisan próbálhatja fel a szebbnél szebb kereteket.
Az innováció mellett a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás is fontos szempont volt az alapítás során. Üzleti tevékenységük legfontosabb alappillére a Vásárolj egyet, Adj egyet modell - pont, mint amiről már a Toms cipő márka kapcsán meséltünk. Minden eladott szemüvegpár után a Warby Parker egy szemüveget adományoz rászorulóknak. Ennek a programnak a célja a világszerte tapasztalható látásproblémák és a szemüvegekhez való hozzáférés hiányának csökkentése, különösen a hátrányos helyzetű közösségekben.
Ezen felül erőteljes hangsúlyt fektetnek szemüvegeik etikus beszerzésére és gyártására. A Warby Parker az anyagokat és a gyártási folyamatokat is úgy választja ki, hogy magas környezetvédelmi és munkaügyi normáknak feleljenek meg. A stílusos szemüvegkeretek hozzáférhetősége mellett a megfizethetőség is jelen van a cég politikájában, így talán a Warby Parkernek hála egyre kevesebb egyetemistának kell szemüveg nélkül kihúznia a szemeszter végéig.
https://www.warbyparker.com/
https://www.instagram.com/warbyparker/
https://en.wikipedia.org/wiki/Warby_Parker
Re-Business
A műsorvezetője Pistyur Veronika.
A showrunner Orsós Lajos.
A zenei- és utómunka szerkesztő Kozma Ádám.
A kreatív producer Román Balázs, a producer pedig Hampuch Richárd.
Kattints és Iratkozz fel a hírlevelünkre
További műsoraink a betone.hu-n
Facebook: Betone
Instagram
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: