A Streetcar Named Desire (A vágy villamosa, 1951, Elia Kazan)
Színészes évadunk nem lenne teljes Marlon Brando nélkül, akinek a hatását máig is tetten lehet érni Hollywoodon. 1951-es szerepe az A Streetcar Named Desire (A vágy villamosa) című filmben akkora erővel robbant be, hogy egyszer s mindenkorra felforgatta az egész világ színészetről alkotott képét.
Brando kiszámíthatatlan játéka még az olyan sokat látott színpadi színésztársait is meg tudta lepni, mint Karl Maldent, hát még a klasszikus Old Hollywood éra nagy neveit, mint Vivien Leigh-t. Hogyan csapódik le ebben a filmben ez, az évad során többször megfigyelt disszonancia a két színészgeneráció között? Erősítik vagy zavarják egymást az ütköző alakítások? Nemcsak a filmbeli szereplőtársaival, hanem az Actors Studio-beli pályatársaival is összevetjük Brandót: mik a közös pontok az ő, James Dean és Montgomery Clift színésztechnikája között? Milyen fiatalabb színészekre volt a legnagyobb hatással az általa forradalmasított method acting? Beszélünk a fim alapjául szolgáló színdarabról is: hogy működik a vásznon Tennessee Williams virágnyelvezete? Kik a valódi főszereplői ennek a történetnek, és mennyire élhető át a konfliktusuk? Végezetül Elia Kazan rendezését is megpiszkáljuk, az Édentől Keletre című film után immár másodszor.
Linkek
- A Vakfolt podcast Facebook oldala és a Facebook-csoportunk
- A Vakfolt podcast a Twitteren
- A Vakfolt Patreon-oldala (új!)
- Vakfolt címke a Letterboxdon
- A Vakfolt az Apple podcasts oldalán
- A Vakfolt a Spotify-on
- A Vakfolt a YouTube-on
- A főcímzenéért köszönet az Artur zenekarnak
- András a Twitteren: @gaines_
- Péter a Twitteren: @freevo
- Emailen is elértek bennünket: feedback@vakfoltpodcast.hu
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: