2020 Filmodüsszeia - Bin-jip - Lopakodó lelkek kritika
Adott egy betörő srác, aki soha semmit nem visz el a kiszemelt lakásokból, sőt, inkább hozzátesz és egy férje által terrorizált fiatal feleség, aki beleszeret a betörőbe. Együtt mennek tovább, sarkukban az őrjöngő férjjel és a különös betörési eseteket vizsgáló rendőrséggel. Hétköznapi és természetfeletti, szocreál és romantika, túlélés és halál vegyül a Lopakodó lelkek című filmben. Géczy Dávid budapesti filmrendező és Pöltl Oxi Zoltán esztergomi újságíró a 2020 Filmodüsszeia podcast fedélzetén ezúttal is kibogoz, feltár és elemez. Te csak hallgass, majd a két fickó megmondja!
A két podcaster ezúttal a következő kérdésekre keresi a választ. Milyen mögöttes üzenettel bír, hogy a főhős betörő lényegében semmilyen módon nem rövidíti meg áldozatait? Milyen jelentőséget kap a történetben, hogy Tae-suk, a betörő mindvégig egy szót sem szól? Mennyiben tud azonosulni a főhőssel a néző annak fényében, hogy az, mint egy jótevő angyal javítja ki az általa meglátogatott otthonok hibáit, ugyanakkor fura szokása miatt egy alkalommal, akaratán kívül megöl egy nőt? Van-e misztikus jelentéstartalma Tae-suk és Sun-hwa bimbózó szerelmének? Vajon milyen társadalmi, szociális, vallási üzenete van a filmnek? Jogosan kerül-e börtönbe Tae-suk? Mire vélje a néző a börtönben való fura viselkedését, illetve ninjákhoz hasonlító rejtőzködéseit a börtönőrök elől? A fináléjában vajon a valóságos Tae-suk-ot látjuk vagy a rendező ezúttal is csupán áttételes, absztrakt módon jeleníti meg a főhőst?
Facebook: 2020 Filmodüsszeia
Instagram: 2020 Filmodüsszeia
YouTube: 2020 Filmodüsszeia
Weboldal: Könyvkultúra Magazin
E-mail: 2020filmodusszeia@gmail.com
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: