zCast: "A magyar vasútban nem pénzhiány van, hanem vízióhiány"
Még júliusban készítettünk egy adást a Fülkében a MÁV forró nyaráról, amelyben megígértük: a jövőben megnézzük majd, hogy a magyar vasút problémái hogyan aránylanak az európai vonatközlekedéshez, és mit lehet tenni, hogy ne a diszkontrepülés legyen az egyeduralkodó közlekedési forma a kontinensen.
Ezt az ígéretet a zCast legfrissebb adásában váltotta be Nagy Iván László, akinek Spohn Márton közlekedési- ls vasúti szakértő, a Közlekedő Tömeg alelnöke volt a vendége. A beszélgetésből kiderül, valójában milyen sebekből vérzik a magyar vasút, valamint arra is kitérünk, milyen stratégiája van az Európai Uniónak a vasúttal, hogyan kapcsolódik ez be a Fit for 55-ba és mennyire lenne fontos a piacot bevonni a reformokba.
Az említett júliusi adás a Fülkében: https://hvg.hu/itthon/20230726_Fulke_A_MAV_2010_ota_nincs_rajta_a_kormany_problematerkepen
Iratkozzon fel a HVG Podcastok csatornájára Spotify-on, Apple Podcasts-on, Google Podcasts-on vagy hallgassa adásainkat és iratkozzon fel YouTube-csatornánkra!
A HVG podcastjait most már külön-külön is megtalálja - csak keressen rá a műsor címére podcastapplikációja keresőjében és hallgassa meg a Fülke, a zCast, a Mérlegen, a Vasfüggöny, a Kösz, jól és az Elvitelre adásait!
• 0:49: Mennyi pénz hiányzik a magyar vasútból ahhoz, hogy életképes legyen, netán versenyképes régiós szinten?
• 3:14: Lehet tűzoltásjellegű nagy reformokkal előrelépést elérni, vagy csak fokozatos, sokáig láthatatlan fejlesztésekkel?
• 5:32: Mi az a vízió, ami reális lenne a magyar vasúton?
• 6:55: Hogyan változtatta meg a Covid a vasút szerepét Magyarországon is?
• 8:50: Vitézy Dávid szerint ha van jó alternatíva, maguktól váltanak az emberek. Egyetért ezzel?
• 10:36: Megvannak Magyarország földrajzi adottságai ahhoz, hogy vasútorientált legyen a közlekedésünk?
• 13:50: Miért nincsenek gyorsvasutak Magyarországon? Miért bukott el az erre irányuló magyar program?
• 17:22: Itthon szinte csak személyszállításról beszélünk a vasúttal kapcsolatban. Miért? Máshol hogyan aknázzák ki a lehetőségeket?
• 20:20: Mi az Európai Unió terve arra, hogy felvirágoztassa és népszerűsítse a vasúti közlekedést a kontinensen?
• 23:55: Mi a vasút szerepe az uniós klímacélokban?
• 24:53: Hova, milyen formában koncentrálódik most a vasúti közlekedés Európában?
• 26:19: Hogy lehet, hogy miközben megy a küzdelem a klímacélokért és a vasútért, a légitársaságok adómentesen használják a légteret?
• 27:53: Légitársaságok megsarcolása vs. vasút megerősítése: melyik utat választotta az EU?
• 31:27: Miért bonyolult az országhatárokon keresztülmenő vonatozás szabályozása?
• 34:24: A piacban rejlik a vasúti problémák megoldása?
• 39:29: Megtérülnének-e az európai nagy vasúti fejlesztések?
• 42:10: Magyarországon számít a megtérülés? Mennyire lövi lábon magát az állam, ha kiosztja a MÁV-nak a vasúti ellátást? Hogyan tudja az EU erőltetni a piacosítást – és hogyan áll ellent, jogsértően, a magyar állam?
• 48:26: Mit tudnak a szakértők tenni azért, hogy több embert mozgasson meg a kérdés?
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: