Valamit nagyon titkol a MÁV – Átlátszó Mutyimondó Extra, Ep.38
Ha majd nem rakják ki a menetrendet sem, akkor nem fognak késni a vonatok? – Tálos Lőrinc, Segesvári Csaba és Király Bence az Átlátszó podcastjában beszélgetett a MÁV-ról, Lázár Jánosról és a közérdekű adatok kiadásának megtagadásáról.
Az egy órás adás főbb témái a következők voltak:
• 2024. első félévéig az Építési és Közlekedési Minisztérium alá tartozó cégek 75-80 százalékos arányban válaszoltak érdemben a közérdekű adatkérésekre. Tavaly nyár végén ez az arány átfordult, mindössze 20 százalékra válaszolnak, a többit elutasítják. (2:10)
• Mi köze van Lázár Jánosnak ahhoz, hogy a közérdekű adatokat újabban „döntéselőkészítésre” hivatkozva tartják vissza? (3:30)
• Mennyivel fordítanak kevesebbet a MÁV-ra, mint az elmúlt években? (8:44)
• Az Országgyűlés előtt a személyszállítási törvény módosítása. Tényleg olyan vonalbezárások jönnek, mint 2010 előtt? (12:00)
• Miért tagadta meg a választ a személyszállító vasúti járművek állapotára, a járműhiány miatt lemondott vonatokra és a sebességkorlátozásokra vonatkozó kérdésekre a MÁV (15:27)
• Miért rossz a SZVÖRtelenítés? Mi az a Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje (SZVÖR) és miért fontos az utasoknak is, hogy nyilvános legyen? (21:50)
• Miért titkolják, hogy hány V43-as, „Szili” van még forgalomban és mi köze ennek a számnak a késésekhez? Tényleg kohószökevények húzzák az InterCityket? (27:37)
• Hogyan omlott össze a dél-balatoni vasútvonal, ha nemrég újították fel? (32:36)
• De most tényleg az is titok, hogy hol járnak klimatizált vonatok? (38:15)
• Lázár Jánosnak peche van? (43:25)
• Kik dolgoznak a MÁV helyett és hol található meg újra, hogy merre milyen vonatok járnak?(51:25)
• Nyilvánosak-e a pályaudvarok eladására beadott pályázatok és, ha nem, miért nem? (53:35)
• Mennyit ér Lázár János „közlekedési alkotmánya”? (59:05)
SHOWNOTES:
Korábbi podcastok: https://atlatszo.hu/category/podcast/
A Közlekedő Tömeg Facebook-oldala: https://www.facebook.com/kozlekedotomeg
Segesvári Csaba cikkei: https://atlatszo.hu/szerzo/segesvaricsaba/
Tálos Lőrinc cikkei: https://atlatszo.hu/szerzo/lorinx/
Lázár minisztériuma 10 évig titkolná, hogy miért építik a 294 milliárdos mohácsi hidat
https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024/11/11/lazar-miniszteriuma-10-evig-titkolna-hogy-miert-epitik-a-294-milliardos-mohacsi-hidat/
Amikor nem a pénz hiányzik: szándékosan verik szét a vidéki vasútvonalakat? https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024/10/22/amikor-nem-a-penz-hianyzik-szandekosan-verik-szet-a-videki-vasutvonalakat/
Komló-Dombóvár vasútvonal: a Fidesz adta, a Fidesz elvette
https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024/12/10/komlo-dombovar-vasutvonal-a-fidesz-adta-a-fidesz-elvette/
Csak 2-3 perccel lettek gyorsabbak a vonatok a 160 milliárdból felújított Budapest-Hatvan vonalon
https://atlatszo.hu/kozpenz/2024/12/13/csak-2-3-perccel-lettek-gyorsabbak-a-vonatok-a-160-milliardbol-felujitott-budapest-hatvan-vonalon/
Lázár János minisztériuma szerint nincsenek bezárt vasútvonalak, így nincsenek róluk adatok sem
https://atlatszo.hu/kozadat/2023/10/03/lazar-janos-miniszteriuma-szerint-nincsenek-bezart-vasutvonalak-igy-nincsenek-roluk-adatok-sem/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: