Permanens kampányban élünk: hogy ne temessenek maguk alá a politikai hirdetések
Rohamléptekkel közelednek a választások, nyakunkon a kampányidőszak, vagyis hamarost ha akarnánk se tudunk majd elugrani a mindenféle felületeken felénk ömlő politikai hirdetések elől.
Persze valójában politikai hirdetésekkel már most tömve vannak a felületeink, ráadásul ezek egy része már most is az önkormányzati/EP-választásra mozgosít, ha nem is teljesen egyértelműen, mindenesetre jó, ha tréningezzünk magunkat egy kicsit, és igyekszünk tudatosabban állni a rohamot.
Hogy miért fontos az, hogy választópolgárokként ki és hogyan talál meg minket, arról Zöldi Blankával, a Lakmusz főszerkesztőjével és Döbrentei Dániellel, a TASZ Politikai Szabadságjogi Programjának vezetőjével beszélgettünk.
Részletesebben:
- 1:03 - Kezdjük az alapokkal: egyáltalán mi az, hogy politikai hirdetés? Figyelem, jogászkodás, de a legjobb értelemben!
- 3:24 - Permanens kampányban élünk, ránk hirdet minden létező politikus a közösségi médiában.
- 6:21 - Oké, de miből? Én pénzemből, te pénzedből? És mennyi az annyi?
- 9:49 - Az Állami Számvevőszék esete a CÖF-fel és a Megafonnal. Meg úgy általában.
- 11:38 - Lost in Space: a Megafon költéseinek nyomában.
- 14:54 - Nem teljesen bélből jóslás: a Facebookon kb. négyszer annyit költ a Megafon, mint az összes elenzéki párt együttéve.
- 18:12 - Bezzeg a jó öreg nyomtatott sajtó, meg a tévé és a rádió!
- 19:36 - Ne menjünk el szó nélkül amellett sem, mekkora a közösségi média penetráció. Aki kitapasztalja a platform működését, hatamas versenyelőnyre tesz szert.
- 21:27 - Mondjuk mindegy is, hisz szőnyegbombázás folyik. Pont ezért jó, ha tisztában vagyunk azzal, ki és hogy hirdet ránk (emitt az említett WhoTargetsMe applikáció).
- 25:33 - Pró tipp: zavard össze az algoritmust!
- 27:22 - Mások sokkal stratégikusabban viszonyulnak az adatainkhoz, mint mi magunk. Sebaj, majd az Európai Unió megszabályozza - aztán vagy működik, vagy nem.
- 30:45 - A mikrotargetálás veszélyei egyéni és társadalmi szinten.
- 32:41 - Azért alapból nem kéne bajnak lennie, hogy egy választás előtt politikai hirdetésekkel találkozik egy választópolgár, amelyek alapján felelős döntést hozhat. Aha, persze.
- 35:51 - Lássuk tehát, a gyakorlatban hogyan is néz ez ki.
- 40:49 - Jó, de a riogatás azért nem csak a Facebookon megy, szórólapon is ugyanolyan jól tudják csinálni.
- 41:48 - Jól csomagolt jogászkodás: tény és vélemény elkülönítése, példákkal alátámasztva.
- 46:17 - Na jó, de amikor már teljesen légből kapott hazugságokkal jönnek, annak azért vessen már valaki gátat!
- 49:27 - A választópolgár vállára rakott terhekről és felelősségekről.
- 51:58 - Meglátom Soros Györgyöt, és rohanok szavazni.
- 58:09 - Ha már egyszer a mi vállunkra van rakva a teher, legalább azzal legyünk tisztában, hogy hogyan lehetünk jobban tájékozottak.
És a beígért hasznos oldalak:
- A WhoTargetsMe bővítmény innen tölthető le.
- A TASZ Tudástárában rengeteg információ van a választásokkal kapcsolatban.
- Választási hirdetésfigyelő a Lakmusz, a Political Capital és a Mérték Médiaelemző Műhely együttműködésében.
- Podcast-ajánló a podcasthoz: Kik kötik a legtöbbet politikai hirdetésekre?
Levezetésként pedig az egyik kedvenc Németh Szilárd-posztom az elmúlt időszakból, amivel maximálisan tudok azonosulni: reggelire lilahagymás-szalonnás-tejfölös lángos? Naná, BÁRMIKOR!
Címlapkép: Botos Tamás/444
See omnystudio.com/listener for privacy information.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: