Fülke: „Most az oktatási kormányzat szemétkedik, piszkálja a pedagógusokat és a gyerekeket”
Szerdán a Belügyminisztérium leváltotta a budapesti Madách Imre Gimnázium igazgatóját, Mészáros Csabát. Az ország egyik vezető gimnáziuma azért vesztette el első emberét, mert a suli a belügy szerint szembe helyezkedett egy még meg sem jelent rendelettel, amellyel kitiltanák az iskolákból a mobiltelefonokat.
Milyen érvek szólnak az okostelefonok korlátozása mellett? Mit ér el a Belügyminisztérium azzal, hogy átmenet nélkül a teljes tiltás pártjára állt? Mi volna az optimális megoldás, amelyben tanul a gyerek, de meg is tanítják az eszközök helyes használatára? Miért tűnik ez lehetetlennek a jelenlegi magyar közoktatásban?
Függőségről, a tanárok, a belügy és a szülők felelősségeiről, lehetőségeiről kérdezte Kacskovics Mihály Béla Gyarmathy Éva Prima díjas pszichológust.
Iratkozz fel a Fülke csatornájára!
Spotify: tiny.cc/FulkeSpotify
Apple Podcasts: tiny.cc/FulkeApple
Hallgasd meg a HVG többi podcastját:
Spotify: tiny.cc/HVGpodcastokSpotify
Apple Podcasts: tiny.cc/HVGpodcastokApple
SoundCloud: tiny.cc/HVGpodcastokSC
00:00 Intro
01:09 Indokolt-e az okoseszközök kitiltása a tantermekből?
03:09 Miről szól pontosan a most készülő rendelet?
05:49 Segítheti-e a rendelet a pedagógusok munkáját?
08:25 Milyen lenne a mobiltelefonok reális korlátozása?
09:42 Hogyan lehet legjobban beépíteni az okoseszközöket az oktatásba?
11:28 Mit jelent a „problémás kütyühasználat”?
13:31 Hány éves kortól jellemző a mobiltelefon-függőség?
16:53 Hogyan lehet tudatos eszközhasználatra tanítani a gyerekeket?
19:21 Tud-e segíteni egy pedagógus a telefonfüggő diákokon?
20:50 Hogyan lehet megelőzni a gyerekek telefonfüggőségét?
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: