Loading...

halottnak a coach bán andrással

big tech: a manipulált viselkedésünk a termék (2020)
halottnak a coach bán andrással / 2022. július 13., szerda

big tech: a manipulált viselkedésünk a termék (2020)

Vendégem Deák József, webdesigner, akit már ismerhettek a 4. epizódból. Az ő leírásával mutatom be a mai adás tartalmát:


"Ahhoz, hogy megértsük az internet és a mentális egészségünk kapcsolatát először beszélnünk kell az internet “szereplőiről”. Én ezeket a szereplőket most leegyszerűsítve 3 kategóriába sorolnám, és mielőtt belemennénk nagyon a dolgokba, tisztázni szeretném, hogy nincs szándékomban a bizonyos kategóriákon belül mindenkit egy kalap alá venni. Nem vagyunk egyformák, mindegyik kategóriában vannak jó és rossz szereplők is.


Ezek a kategóriák a következőek:


- A tech cégek: kicsik, nagyok, ezek csinálják a különböző szolgáltatásokat és platformokat amiket ma már emberek milliárdjai használnak.


- Az alkotók - mindazok akik valami féle tartalmat gyártanak ezekre a szolgáltatásokra


- A fogyasztók - ez gondolom sokkal egyértelmű, ezek mi “átlagemberek” akik többnyire fogyasztás céljából vagyunk online. (Az, hogy megosztunk pár kaja fotót és képet a gyerekről meg random ötleteinket, nem sorol minket az alkotók kategóriájába)


Ezeknek a szereplőknek mind más más céljai és motivációi vannak az életben. Most fordított sorrendbe kezdem:


A legtöbb fogyasztónak az alap céljai az életben egyszerűek: boldognak lenni, több minőségi időt tölteni barátokkal, családdal, sikeresnek lenni a munkában, önmegvalósítás, stb.


A tech cégek célja általában egyszerű: pénzt kell termelni, ehhez pedig valamit el kell adni a fogyasztónak amiért ő pénzt ad cserébe. Egyszerű nem?


A baj ott kezdődik amikor a termékük ingyenes. Honnan lesz a pénz? Most gondolom legtöbb hallgató rávágja, hogy reklámok és az adat. És ezzel fején is találta a szöget...vagy mégse?


Több olyan felmérés is született már a világ különböző pontjain, különböző emberekkel ami arra a kérdésre kereste a választ, hogy milyen az emberek viszonya a technológiával. Az esetek nagy részében a válasz hasonló: túl sok időt elvesz az életemből, nincs elég időm azokra a dolgokra amiket igazán szeretnék csinálni, nem tudok leszakadni róla, függök social mediától, emailt-től, ...).


Digital detox, kísérletek, miért nehéz leszokni, mi van a háttérben, mi lehet esetleges megoldás, miért van egyes embereknek jó viszonya a technológiával és miért fontos, hogy az legyen?


Hogyan leszünk függők, milyen módszerekkel tesznek függővé? Miket változtat ez az agyban, mik a veszélyei az káros internet használatnak?


Tönkre tettük az internetet és muszáj helyrehozzuk. Utópikus gondolatok.


Linkek:


the social dilemma - dokumentum film


JOMOcast


TED talk


- - - - - - - - -


kapcsolat:


ha szeretnél velem együtt dolgozni: banandras.hu


iratkozz fel a heti HAC hírlevélre!


csatlakozz a HAC közösség fb csoporthoz!


kövess az instagramon @halottnakacoach!


adásnapló és blog: halottnakacoach.blog


ADNI JÓ - legyél te is mecénás!


egyszeri támogatás:


paypal.me/halottnakacoach


revolut: @andrasban


iratkozz fel a halottnak a coachra a patreonon exkluzív tartalmakért és támogasd a munkámat havi 1 kávé árával!


patreon.com/halottnakacoach


---
Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/halottnakacoach/message

0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: