Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2023. december 14., csütörtök

Változások a TikTok-on az EU-felhasználók számára

coverfg.jpgA TikTok néhány új változást alkalmaz az uniós felhasználók számára, összhangban az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvényével, amely új működési feltételeket ír elő a digitális platformok számára a felhasználók adatainak nagyobb védelme érdekében. A változtatások pedig jelentősen megváltoztathatják az EU felhasználói élményét.


Az első ilyen változtatás, hogy az EU-felhasználók kikapcsolhatják a személyre szabást az alkalmazásban, ami azt jelenti, hogy a For You és LIVE ajánlásaik többé nem a tevékenységükön alapulnak.


A TikTok ezt az alábbi módon magyarázta:



„Ez azt jelenti, hogy a For You és az élő hírcsatornák helyett népszerű videókat jelenítünk meg a felhasználó lakóhelyéről és a világ minden tájáról, ahelyett, hogy személyes érdeklődésük alapján ajánlanánk tartalmat nekik. Hasonlóképpen, ha nem személyre szabott keresést használ az EU-n belüli felhasználó, a régiójából származó népszerű tartalmakból és az általa választott nyelven összeállított találatokat látja majd. A Követések és az Ismerősök hírcsatornája továbbra is megjeleníti az általuk követett alkotókat, de időrendi sorrendben, nem pedig a néző profilja alapján.”



A TikTok hatalmas hírfolyam-algoritmusa segítette elő a platform kirobbanó sikerét és érdekes lesz megfigyelni, hogy ezen ajánlások elvesztése az EU-s használat visszaeséséhez vezet-e majd.


Mindenesetre ez a lehetőség opcionális lesz, tehát az uniós felhasználóknak nem kell feltétlenül kikapcsolniuk a személyre szabást. De nagy változást idézhet elő a TikTok használatában, ami megnövelheti annak fontosságát, hogy a felhasználók kövessék a nekik tetsző alkotókat az alkalmazásban, szemben azzal, hogy a TikTok a használatuk alapján a legrelevánsabb klipeket tudja megmutatni nekik.


A TikTok emellett leállítja a személyre szabott hirdetéseket a 13-17 éves uniós felhasználók számára, ugyanakkor új lehetőséget ad az uniós felhasználók számára, hogy jelentsék az alkalmazásban általuk illegálisnak tartott tartalmakat.



„A Felhasználók kategóriák listájából választhatnak majd, mint például a gyűlöletbeszéd, a zaklatás és a pénzügyi bűncselekmények. Az illegálisnak nyilvánított tartalmat először felülvizsgáljuk közösségi irányelveinknek megfelelően és globálisan eltávolítjuk, ha sérti a TikTok irányelveit. Ha nem, akkor új, dedikált moderátorokból és jogi szakértőkből álló csapatunk felméri, hogy sérti-e a törvényt és csak az adott országban korlátozzuk a tartalomhoz való hozzáférést.”



A TikTok azt is elmondta, hogy tájékoztatják majd a felhasználókat, ha tartalmukat jelentették és lehetőséget adnak nekik, hogy fellebbezzenek bármilyen döntés ellen. Végül, a TikTok nagyobb átláthatóságot is lehetővé kíván tenni a moderálási tevékenységei során.



„Ha például úgy döntünk, hogy egy videó nem alkalmas az ajánlásra, mert ellenőrizetlen állításokat tartalmaz egy még folyamatban lévő választásról, értesítjük a felhasználókat. További részleteket is megosztunk ezekről a döntésekről, beleértve azt is, hogy a műveletet automatizált technológia hajtotta-e végre és elmagyarázzuk, hogy a tartalomkészítők és a bejelentést benyújtók hogyan fellebbezhetnek a döntés ellen.”



Az EU DSA célja mindezzel a „biztonságosabb digitális tér létrehozása”, amelyben a felhasználói jogok jobban védve vannak és a vállalkozások „egyenlő feltételek mellett” működhetnek. Ez a legújabb Európa gyorsan fejlődő digitális védelmi szabályai között, amelyek figyelembe veszik a felhasználók jelenlétének fontosságát, és azt, hogyan használják fel személyes adataikat különféle módokon.


Európa sok tekintetben vezeti a digitális tevékenységgel kapcsolatos jogi reformot, de ezek a szabályok jelentős újragondolást igényelnek a digitális szolgáltatóktól is, hogy megfeleljenek a változó követelményeknek.


Valójában a fejlődő DSA és Digital Markets Act szabályozás miatt a Meta új Threads alkalmazása még nem érhető el az EU-felhasználók számára, mert a Meta nem biztos abban, hogy az új platform megfelel a szabályokban meghatározott összes frissített paraméternek. Minden más platformnak is felül kellett vizsgálnia és frissítenie kellett a megközelítését, hasonlóan a TikTok változásaihoz, és érdekes lesz látni, hogy az ilyen változások hogyan befolyásolják az EU általános felhasználását.


Ez különösen fontos, ha figyelembe vesszük azt is, hogy számos alkalmazás már most is visszaesést tapasztal az európai közönség körében. A Facebook és a Pinterest havi aktív felhasználóinak száma az EU-ban ugyanis csökkent a legutóbbi negyedévben, míg a Snapchat csak nagyon csekély növekedést ért el (+1 millió DAU).


Ennek fényében ezek a frissített követelmények tovább ronthatják a meglévő trendeket, mivel több felhasználó látja a kevésbé releváns ajánlásokat a platformon.


ujgene.PNGSzeretnéd jobban átlátni az újgenerációs felületek működését, mint amilyen a TikTok is? Válaszd legújabb könyvünket, ahol több mint 300 oldalon keresztül vezetünk be a napjainkat meghatározó közösségi média felületek és trendek világába! Kattints és tudj meg róla többet!


Forrás:


https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-announces-new-changes-eu-users-which-could-impact-usage/690048/


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: