Trükkök, amikkel fokozhatod az elköteleződést a TikTok-on!
A közösségi médiáról általánosságban is elmondhatjuk, hogy szélsebesen változik és fejlődik, de a TikTok talán még ki is emelkedik az állandó frissítésekkel és módosításokkal. Ezek lehetnek pozitívak és sajnos negatívak is. Sokan már megtapasztalták, hogy a felület algoritmusa senkinek sem kegyelmez – néhány virális videó után is visszaeshet a nézőszám csupán pár százra. Nem elég, ha a szerencsében bízunk, hogy jó eredményeket érjünk el a TikTok-on – muszáj átgondoltan megtervezni stratégiánkat!
Most bemutatunk pár tippet, ami elősegítheti, hogy a videók jól teljesítsenek és kifizetődjön a befektetett munka. Fontos, hogy sikeresen tudjuk pozícionálni a tartalmakat és maximalizájuk a láthatóságot. Ha a videókat úgy optimalizáljuk, hogy az megfeleljen a TikTok algoritmus preferenciáinak, akkor növelhetjük az esélyt, hogy mindent kihozzunk az elkészített tartalmakból.
Lássuk is!
Elő a csalival!
Az egyik legjobb taktika, ha az első 3-5 másodpercben felkelted a nézők figyelmét. Ha nem sikerül, akkor már el is vesztetted őket, lapoznak tovább a következő tartalomra. Ha alkalmazol valamilyen csalit, amiben kiemelsz egy különösen érdekes információt, értéket ígérsz a nézőknek vagy a folyamat eredményét, akkor ráveheted őket, hogy végig akarják nézni a videót.
Például: „Miért készíts ilyen PowerPoint-diákat? Hogyan tudod ezt megtenni 30 másodperc alatt?"
Ezzel máris megvan a kategória, a videó témája és ígérete is, ráadásul érdekes, hiszen gyors megoldásról beszél. A cím ezáltal nem csupán megragadja a néző figyelmét, de mindössze 5 másodperc alatt bemutatja a témát is. Kíváncsivá tesz és okot ad arra, hogy a felhasználó maradjon, és nézze meg, miről szól az oktatóanyag.
@classpoint.io They're teaching you this PowerPoint design hack the WRONG way ❌ Here's a shortcut! 😜🫢 #powerpoint #design #tutorial #hack #presentation #animation #studytok #edutok #teachersoftiktok #foryou #foryoupage ♬ DARARI - ︎ ondu
Éljenek a kapcsolatok!
A TikTok algoritmus értékeli a felhasználói interakciót, ezért a videó láthatóságának növelése szempontjából kulcsfontosságú, hogy ösztönözd a nézőket arra, hogy megosszák valakivel a tartalmat, leírják véleményüket kommentben vagy akár elmentsék a videót későbbre.
Nem szabad megvárni, hogy a néző kezdeményezze a kommunikációt, mert ebből nem fog sok komment születni. Proaktívnak kell lenni és beszélgetést generálni. Nem csak az algoritmus szempontjából jó a komment, de építi a kapcsolatot a közösséggel is.
Épp ezért kérdezni kell és rávenni az embereket, hogy megosszák a véleményüket! Zárd a videókat egy kérdéssel vagy kérj tanácsot! Így aki végignézte, szívesen hagy majd egy megjegyzést is. Sok esetben ha eléggé érdekes a tartalom, akkor még a szóbeli vagy írásbeli buzdítás sem kell, anélkül is kérdeznek a nézők. Azonban a direkt kérésekkel biztosra mehetünk, hogy érkezik komment a tartalomhoz.
Példaként nézzünk meg egy fiókot: 2,4 millió követővel rendelkezik a TikToker @kyliekillzzzz. Nyilvánvaló, hogy ekkora követőbázisnál már automatikusan is érkeznek a kommentek és lehetetlen mindre válaszolni, de az alkotó mégsem hagyja figyelmen kívül közönségét. Gyakran válaszol a megjegyzésekre, amivel növeli az elérést, építi a kapcsolatot nézőivel és arra ösztönzi őket, hogy máskor is írjanak hozzászólást, mert van esély rá, hogy reagál. Ráadásul a beérkező kommentek között rengeteg jó ötlet is befut, ami inspirációt nyújt a tartalomgyártáshoz és betekintést enged, mit látnának szívesen a követők.
@kyliekillzzzz Reply to @roleybork ♬ original sound - Kylie Larsen
Ha már TikTok, akkor legyen rövid, tömör és frappáns!
A TikTokon való elköteleződés maximalizálása érdekében készíts rövid és frappáns videókat, hogy megragadd a célközönség figyelmét. A gyors átállások, videószerkesztési praktikák és érdekfeszítő tartalom mind sokat tesz azért, hogy a nézők végignézzék a tartalmat, vagy akár több alkalommal is megtekintsék. Ennél jobb üzenetet pedig nem is küldhetnél az algoritmusnak!
Ha nem vagy benne biztos, hogy melyik videók tartják fenn a nézők érdeklődését, az elemzéseknél a platform bemutatja a megtartási időt is, vagyis hogy a nézők meddig nézték meg a videót. Ebből következtethetsz, hogy a jelenlegi stratégia hogy válik be, illetve melyek azok a részek, amelyek nem rezonálnak annyira a követőkkel.
Elköteleződéssel a sikerért
A TikTokon való sikeres jelenlét érdekében fontos az elköteleződés fokozása, mert ez hozzásegíthet a még jobb eredmények eléréséhez. A platform algoritmusa nagymértékben figyelembe veszi a felhasználói visszajelzéseket. Minél több interakció és pozitív visszajelzés érkezik egy videóra, annál nagyobb eséllyel jelenik meg a Neked (For You) oldalon, ami növeli a videó láthatóságát és segíti az új közönségek elérését.
Gondolj az elköteleződésre úgy, mint egy eszközre, ami növeli a nézettséget, erősíti a kapcsolatot a közönséggel, jó üzenetet küld az algoritmusnak, új felhasználókkal ismerteti meg a tartalmakat és mindezek által hozzájárul a hosszútávú sikerekhez a felületen.
Szeretnél profi módon kommunikálni a közösségi felületeken? Vagy csak jobban ellenőriznéd az ügynökségek munkáját, emiatt szeretnél belelátni a rendszerbe? Válaszd workshop-jainkat!
Forrás: https://megadigital.ai/en/blog/tiktok-tips-and-tricks/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: