Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2025. február 1., szombat

Törj ki a láthatatlanság börtönéből, irány a For You Page!

nevtelen_terv_5.pngA mai digitális korban, ahol a figyelem ideje drasztikusan lecsökkent, csupán pár másodperced van arra, hogy kitűnj a tartalmak sokaságából és megragadd a felhasználók figyelmét. A TikTok rövid videós tartalmaival rendkívül jó lehetőséget kínál arra, hogy elérd a közönséget a nehézségek ellenére is.


A felület algoritmusa rendkívül profi módon segít az alkotóknak és márkáknak elérni a célközönséget: ennek pedig a legjobb organikus módja az, ha tartalmad megjelenik a For You Page-en, vagyis a Neked szóló hírfolyamban.


A For You oldal egy aprólékosan megtervezett algoritmus, amelyet a felhasználói elköteleződés maximalizálására terveztek. Most eláruljuk, miért olyan fontos, hogy a Te tartalmaid is megjelenjenek itt!


Miért kell kikerülnöd a For You-ba?


A For You egy személyre szabott tartalomcsatorna, amit többek között az érdeklődési köröd és korábbi tevékenységeid alapján állít össze a TikTok algoritmusa. Minél többet használod a TikTok-ot, ezen hírfolyamod annál jobban tükrözi az érdeklődésedet, és mutatja meg azokat az alkotókat és tartalmakat, amelyek valószínűleg tetszenek Neked.


Például nagy rajongója vagy a motorsportnak? Elég egy keresés, egy hashtag kattintás, pár témába illő videó megtekintése és esetleg kedvelése, kommentelése vagy mentése, és a felület máris elmenti az adatot, hogy ezt szívesen látod. Ezekután több ehhez a témához kapcsolódó posztot fogsz látni a Neked oldalon. Ha ezeket aztán mégsem tekinted meg és nem reagálsz, akkor csökkenni fog a posztok száma. Nemsokára már kizárólag csak kedvenc csapatod és pilótád tartalmait fogod látni, hiszen erre is le tudja szűkíteni a kört a felület a tevékenységed alapján. Tudatos megtekintésekkel és reakciókkal Te magad is könnyedén alakítgathatod a Neked szóló oldal tematikáját!


No de nézzük is az okokat, hogy alkotóként vagy márkaként miért is olyan fontos a megjelenés a Neked oldalon!


Nagy láthatóság


Az FYP az a hely, ahol a legtöbb felhasználó az ideje nagy részét tölti. Amikor belépsz a TikTok-ra, máris magával ragad a számodra összeválogatott videók sora, tele új alkotókkal. Így jó esélyed van olyan felhasználókat és tartalomgyártókat felfedezni, akiknek a tartalma szimpatikus és akiket akár be is követsz, hogy még többet láss a tartalmaikból.


És a másik oldal márkaként: amikor megjelensz ezen az oldalon, számtalan új nézőnek mutatja meg a felület videódat. Ezek az új nézők pedig potenciális érdeklődők, ügyfelek vagy vásárlók is lehetnek. Így az itt való megjelenés nagyban megnöveli a láthatóságot és segít, hogy ne csak követőid lássák a megosztott tartalmakat, hanem bárki, aki hasonló témák és cégek iránt érdeklődik.


Jó üzenet az algoritmusnak


A TikTok algoritmusa sokak szerint kiismerhetetlen és folyton változik, azonban egy dolog biztos: ezen a felületen mindenkinek adott az esélye a sikerre és a virális tartalom létrehozására!


Az algoritmus azokat a tartalmakat népszerűsíti, amelyek pozitív interakciókat és felhasználói elkötelezettséget kapnak. Ide tartozik például a nézési idő is, így ha elég érdekes a tartalmad és jól használod az olyan technikákat, mint a hook (csali), akkor videód bekerülhet a Neked ajánlóba.


Ha a videód jól teljesít a For You-ban, és kedveléseket, megjegyzéseket, mentéseket és megosztásokat gyűjt, azt az algoritmus érzékeli és tovább növelheti a láthatóságot - ez pedig még nagyobb nézettséget eredményez.


Új közönségek elérése


A Neked oldal különféle érdeklődési köröket és demográfiai jellemzőket szolgál ki. Így az ide való kikerülés lehetővé teszi, hogy egy szélesebb, sokszínűbb közönséggel tudj kapcsolatba lépni. Ráadásul egy sikeres, virális videó segítségével még hirdetésekre sem kell költened, organikusan kerülhetsz ki a potenciálisan érdeklődő új közönségek elé.


Ez pedig olyan pozitívumokhoz vezethet, mint a kedvelések, profilmegtekintések és követőszám növekedése. Minél többen fedezik fel és élvezik a tartalmadat, annál nagyobb valószínűséggel követik a fiókodat, hogy a jövőben további videóidat is láthassák.


Pozitív visszajelzés az alkotónak


Igen, rengeteg jó hozománya van a For You oldalon való szereplésnek, de eközben egy remek visszajelzés Neked is, a videó alkotójának: jól csinálod! A For You-ban való megjelenés egy visszajelzés arról, hogy tartalmaid passzolnak a TikTok felhasználók igényeihez és a felület elvárásaihoz. Ez pedig nagy szó, mert márkaként nem könnyű megtalálni azt az arany középutat, amikor még nem reklámozol direkt módon, de közben valahogy mégis a cég irányába tereled a felhasználókat a tartalmad segítségével. Ha egy-egy videód kiemelten jól teljesít organikusan, akkor jól ráéreztél a felület működésére!


Hogyan állítsd az oldaladra az algoritmust?


Ahhoz, hogy videóid megjelenjenek a For You oldalon, minél több felhasználónál, szükséged lesz az algoritmus segítségére. Az első és legfontosabb lépés, hogy tisztában légy az alapokkal, hogyan működik ez a rendszer.


Íme a három legfontosabb szempont, ami befolyásolja a TikTok algoritmusát:


Felhasználói tevékenység


A TikTok követi tevékenységedet és ez alapján próbál meg a lehető legpontosabb ajánlásokat mutatni Neked. Például a kedvelések, megosztások, megjegyzések és a megtekintési időtartam mind információt nyújtanak a felületnek arról, hogy mely témakörök vagy tartalomtípusok érdekelnek.


Rövidebb vagy hosszabb videókat preferálsz? Van olyan téma, amelyre mindig reagálsz? Van olyan videótípus, amit mindig azonnal továbbhajtasz? Milyen videókat szoktál lementeni vagy kommentelni? Mi az, amit akár többször is megtekintesz? Ezek a tevékenységek mind finomhangolják a későbbi ajánlásokat.


Videóinformáció


A feliratok, hangok és hashtag-ek összekötik a nézőket a trendekkel. Egy olyan hashtag-trend, mint például a #BookTok, nem csak a felkapott könyveket emeli ki, hanem kapcsolatba lép a platform irodalmat kedvelő közösségével is. Rengeteg ehhez hasonló szubkultúra létezik a TikTok digitális világában, szinte minden érdeklődési körhöz tartozik már egy átfogó hashtag vagy elnevezés, ami összegyűjti a rajongókat.


Legyen szó könyvekről, takarításról, autókról vagy akár a közösségi média trendekről, ha elég videót tekintesz meg egy-egy témából, akkor ezek is bekerülnek érdeklődési körödbe. Ugyanígy, ha egy éppen divatos hanghoz tartozó minden videód kedvelsz, ami szembejön veled, akkor bizony egyre többet fogsz látni az ajánlóban. Az olyan apróságok, mint a videón megjelenő automatikus feliratok bekapcsolása, vagy a videóra írt pár szó is befolyásolhatja, hogy egy-egy felhasználónak mi jelenik meg.


Eszköz- és fiókbeállítások


A nyelvhez, helyhez és eszköztípushoz kapcsolódó beállítások biztosítják, hogy a tartalom releváns legyen. Külföldön élsz, mégis megjelennek a magyar nyelvű alkotók? Ennek az lehet az oka, hogy magyar nyelvre van állítva a telefonod, a TikTok-ot ezen a nyelven használod vagy éppen már reagáltál magyar tartalomra, amit azonnal megjegyzett a platform.


Ez azt is jelenti, hogy például a New York-i felhasználók népszerű helyi tartalmakat vagy eseményeket láthatnak, mondjuk egy Broadway-bemutatót, ami növeli a relevanciát és az elköteleződést. Ugyanígy mi itthon, Magyarországon, találkozhatunk magyar mémekkel, hazai alkotókkal, regionális rendezvényekkel vagy éppen aktuális hírekkel.


Ezek az információk mind segíthetnek úgy elkészíteni és beállítani tartalmaidat, hogy a megfelelő célközönségeket érhesd el!


Te már jelen vagy a TikTok-on?


A For You oldalra való kikerülés nem csupán a szerencsén múlik, hanem azon is, hogy mennyire érted meg az algoritmus működését és hogyan alkalmazod a megfelelő stratégiákat. Minél inkább figyelembe veszed a felhasználói aktivitásokat befolyásoló tényezőket (például trendek vagy feliratok), annál nagyobb eséllyel kerülhet tartalmad új közönség elé. Ha következetesen építed  jelenlétedet, akkor a TikTok nemcsak elérést, hanem közösséget és üzleti sikereket is hozhat számodra!


melinda_3.PNGTe is szeretnél márkaként jelen lenni a TikTok-on? A legelső és legfontosabb lépés, hogy tudatosan gondoljuk végig, hogy VALÓBAN ott van-e a célcsoportunk az oldalon, valóban tudunk-e nekik értékesíteni a felületen keresztül és valóban a legújabb technikákat használjuk-e. Mindezek nélkül ugyanis feleslegesen dobjuk ki a pénzünket és az időnket az ablakon. Szeretnéd kideríteni ezt és megismerni a felület marketing lehetőségeit? Tarts velünk kurzusunkon! 


Forrás:


https://support.tiktok.com/en/getting-started/for-you


https://www.startmotionmedia.com/how-tiktoks-for-you-page-fyp-affects-your-engagement/


https://foundationinc.co/lab/for-you-page/


 


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: