Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2025. február 4., kedd

TikTok siker hashtag-ek nélkül – itt az ideje a keresőoptimalizálásnak!

nevtelen_terv_1_1.pngHabár hasznosak lehetnek a jól megválogatott keresőcímkék a TikTok videók leírásában, hogy elérd a célközönséged, nem érdemes mindent erre az egy lapra feltenni. Hasznos megismerni a további lehetőségeket is a láthatóság fokozására, pláne, hogy lassan változások láthatók a hashtag-ek fontosságában egyes felületeken: az Instagramon például már nem lehet követni keresőcímkéket, ami nagyban visszaveszi a felfedezhetőségét a posztoknak. Ez a trend bármikor megjelenhet más platformokon is, így jobb felkészülni előre, illetve nem árt, ha egyszerre több módszerrel növeled a láthatóságot, hiszen így jobb esélyed van a sikerre.


És bizony a hashtag-ek használata nem az egyetlen lehetőség, hogy a TikTok Neked (For You) oldalára kikerülj! Ismerd meg a TikTok SEO titkait, hogy tartalmaidat még több felhasználó láthassa!


Keresőoptimalizálás a TikTok-on


A TikTok SEO (vagyis keresőmotor-optimalizálás) egy stratégiai módja annak, hogy TikTok fiókod és videóid magasabb helyezést érjenek el a keresőmotorok eredményoldalain. Ez magában foglalja a TikTok keresési eredményeit, valamint a harmadik féltől származó platformokat is, mind például a Google kereséseket.


A SEO általánosságban is egy rendkívül fontos (és hasznos!) eszköznek számít. Ez bármely webhelyen alkalmazható és segít javítani a webhelyek láthatóságát a keresőmotorokban. Függetlenül attól, hogy webhelyed termékeket reklámoz, szolgáltatásokat kínál, vagy szakértői ismereteket oszt meg egy adott témában, a SEO segíthet a forgalom növelésében és az online láthatóság fokozásában. Így van ez a TikTok felületén is: a platformon belüli SEO fejlesztésével nagyobb elérést és elköteleződést érhetsz el, illetve növelheted a követőbázis számát is.


Összességében a jól alkalmazott SEO megalapozhatja a sikeredet a felületen és felgyorsíthatja az organikus növekedést. Ehhez pedig nincs másra szükséged, mint a megfelelő kulcsszavak alkalmazására, hogy elérd a megcélzott közönséget.


Nézzünk egy konkrét példát!


Amikor valaki a „Calgary pizza” kifejezésre keres rá a TikTok-on, az első megjelenő videók rendelkeznek a legjobb SEO-val. Ezek a videók úgy vannak optimalizálva, hogy megjelenjenek a TikTok keresőmotorjában a beütött kifejezés kapcsán.


pizza.JPGMiért pont ezek jelennek meg? Valószínűsíthető, hogy ezek a videók a címben, feliratokban, leírásban és/vagy a hashtag-ek között megemlítik a Calgary pizza szókombinációt. Az is lehet, hogy a videóban is kimondják, így még jobban ráerősítve a tartalomra. Ha egyértelműen megmutatjuk az algoritmusnak, hogy konkrétan miről is szól a tartalom, akkor sokkal jobban be tudja sorolni, ez pedig segít majd a későbbi ajánlásoknál. És mi is lehetne jobb egy pizzéria számára, mint elsők között szerepelni a kereséseknél, amikor valaki pizzázó ajánlásokat keres egy adott régióban?


Arról pedig ne feledkezzünk meg, hogy sokan vannak, akik elsőként nem a hagyományosabb keresőmotorok felé fordulnak, mint a Google, hanem egyből ajánlásokkal egybekötött tartalmakat szeretnének látni, amire nagyszerűen alkalmas a TikTok. Így egyetlen kereséssel már láthatják is a hely saját videóit vagy egy független ajánlást egy vendégtől, néhány felvétellel a helyről és az ételekről. Egy füst alatt sokféle információhoz jut a kereső, ami elősegítheti a vásárlási döntés meghozását is.


Segítség az algoritmusnak


A SEO segít a TikTok-nak megérteni, miről szólnak videóid. A TikTok algoritmusa SEO-tényezőket használ a videó témájának meghatározásához. Ez pedig egy lépés annak besorolásához, hogy mely felhasználókat érdekelheti a videó tartalma. Ha megfelelően optimalizálod a tartalmat, akkor elérheted a célközönséget, új felhasználókhoz juttathatod el az üzenetet és a platformnak is segítesz, hogy javítsa a felhasználói élményt.


Urald a TikTok keresőjét!


A TikTok keresőjében való megjelenés kiemelten fontos, mivel a platform felhasználói egyre gyakrabban használják a keresőfunkciót specifikus tartalmak, termékek vagy szolgáltatások felfedezésére. Érdekesség, hogy minden eddiginél többen használják a TikTok-ot a keresési lekérdezésekhez. A Google azt találta, hogy a fiatalok 40%-a, különösen a Z generáció, elsősorban a TikTok és az Instagram segítségével keres olyan dolgokat, mint például az éttermek vagy sminktippek. Ez azt jelenti, hogy a videótartalom optimalizálása a TikTok-on kiemelten hasznos lehet a fiatalabb generáció eléréshez.


A platform algoritmusa személyre szabott ajánlásokat nyújt a felhasználók korábbi tevékenységei és preferenciái alapján, így a releváns kulcsszavak és hashtag-ek használata segíthet abban, hogy tartalmaid eljussanak a megfelelő közönséghez. És bizony az optimalizált TikTok videók nagyobb valószínűséggel jelennek meg a TikTok keresési eredményei között.


Számít a sorrend


Ugye ismerős, hogy nem szívesen lapozgatjuk a keresési találatokat? Ez egy általános tény, a legtöbb felhasználó nem szívesen görget messzire, amikor választ keres a kérdésére vagy ajánlót az adott témában. Sokan csak a legjobb eredményeket nézik és az első pár videóra kattintanak rá, aztán inkább máshogy próbálkoznak. Ezért sem mindegy, hogy hányadikként jelenik meg tartalmad a keresési találatok között.


A jól megválasztott kulcsszavakkal ellátott tartalmak pedig nem csupán a kereséseknél, de a For You (Neked) oldalon is előnyt élvezhetnek a megjelenítésnél.


Növeld az elérést SEO-val!


A TikTok-on való keresőoptimalizálás egy hatékony stratégia a tartalom elérésének növelésére. A hashtag-ek önmagukban már nem elegendőek. Ha megfelelő kulcsszavakat használsz a címekben, leírásokban és a videóid tartalmában, nemcsak a TikTok keresőjében kerülhetsz előkelő helyre, hanem akár a Google találati listáján is megjelenhetsz. Emellett a For You oldalra való kikerülés esélyeit is növeled! Kísérletezz a TikTok SEO-val, figyeld az eredményeket és tedd még könnyebbé a célközönséged számára, hogy rád találjanak!


melinda_3.PNGLégy jelen a célcsoportodhoz leginkább illeszkedő social media felületeken, hozz ki többet oldalaidból, hirdetéseidből és applikációidból! Nem tudod, hogyan? Segítünk!


 


Forrás: https://blog.hootsuite.com/tiktok-seo/  


https://searchengineland.com/guide/what-is-seo


 


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: