Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2025. február 9., vasárnap

TikTok SEO lépésről-lépésre

nevtelen_terv_3_1.pngTudtad? A TikTok algoritmusa nem veszi figyelembe a követők számát a SEO szerinti rangsorolásban. Vagyis bárkinek esélye van jó eredményeket elérni csupán a keresőoptimalizálás segítségével, még frissen létrehozott profillal is! A TikTok elég fair lehetőségeket kínál, így a milliós követőbázisú alkotóknak és a pár száz követős tartalomgyártóknak, márkáknak is adott az esély, hogy kikerüljenek a Neked (For You) oldalra, vagy bejussanak a kereséseknél az első pár találat közé.


Ez az, ami alapjaiban megkülönbözteti a TikTok-ot más platformoktól, például az Instagramtól. Így könnyebben és gyorsabban növelhető a megtekintések és kedvelések száma, az elérés és a követőbázis. Miért ne használnád ki Te is ezt a lehetőséget?


Máris eláruljuk, mely lépésekkel tökéletesítheted SEO stratégiádat a felületen, hogy maximalizálhasd az eredményeket!


1. Ismerd meg a célközönséget!


Ha már aktív a TikTok-on, akkor már rendelkezésedre állnak adatok, hogy mit kedvel a közönséged. Amennyiben még csak most szeretnél belevágni a TikTok-ozásba, az alapoktól kell kezdened a megcélzott közönség megismerését.


A TikTok célközönségének meghatározása kulcsfontosságú a sikeres tartalomstratégia kialakításához, így ezt a lépést nem szabad kihagyni. Ez fogja meghatározni, kiknek is készíted a tartalmakat, ami pedig befolyásolja, hogy milyen tartalmakra és kulcsszavakra lesz szükséged.


Ha már van aktív TikTok-fiókod, nézd meg az Elemzések menüpontot és nézd át a demográfiai adatokat (életkor, nem, földrajzi elhelyezkedés), az aktivitási idősávokat (mikor a legaktívabbak a követőid) és az elköteleződésre vonatkozó adatokat (például mely videók váltottak ki a legtöbb interakciót).


Ha nincsenek saját adataid, érdemes megnézni, mi a helyzet a versenytársaknál: kik követik őket? Ha nem találsz hasonló, aktív márkákat, akkor keress a témakörödben kommunikáló influencereket!


Fel kell tenned pár kérdést a márkáddal és céljaid kapcsán:



  • Milyen problémát old meg terméked/szolgálatásod?

  • Kik azok az emberek, akiknek erre szükségük lehet, illetve miért?

  • Hogyan pozícionálja magát márkád a versenytársakhoz képest? Mik az erősségeid?

  • Mit szeretnél elérni a felületen: növelni a márka ismertséget, közösséget építeni, vagy felpörgetni az eladásokat?

  • Ki az ideális vásárlód? (korosztály, igények, fájdalompontok, érdeklődési körök…)


Ezekkel a kérdésekkel közelebb kerülhetsz a pontosabban meghatározott célközönséghez, akiket el akarsz érni a TikTok-on keresztül.


Ne feledd: a TikTok egy gyorsan változó platform, ezért érdemes tesztelni különböző típusú tartalmakat, figyelni az eredményeket, és ezek alapján finomítani a célzási stratégiát!


2. Kutatás: kulcsszavak és hashtag-ek


A kulcsszókutatás a hagyományos SEO elengedhetetlen része. Ez a folyamat nem csupán segít azonosítani az emberek által használt releváns és értékes keresési kifejezéseket, de azt is megtudhatod, mekkora a kereslet és a verseny az adott kulcsszavak kapcsán. Az általánosabb kulcsszavakat sokkal többen használják, ami miatt tartalmad elveszhet a tömegben, míg a túlságosan specifikus kulcsszavak nem annyira keresettek és nehezebben értelmezhetők az algoritmus számára.


kepkivagase.JPG


Tudd meg, milyen szavakat vagy kifejezéseket használ a célközönség a TikTok-on, amikor a Tiédhez hasonló típusú tartalmakat keres! Ebben olyan eszközök segíthetnek, mint a Google Ads kulcsszótervező vagy a SEMrush.


A kulcsszókutatásnál érdemes tisztában lenni vele, hogy a keresőmotorok, mint a Google, relevancia alapján is rangsorolják a tartalmakat. Itt jön képbe a keresési szándék fogalma: a tartalom csak akkor kap rangsort egy kulcsszó szerint, ha megfelel a keresők igényeinek. Ezenkívül a tartalomnak a legjobb forrásnak kell lennie a lekérdezéshez – jobbnak, mint a versenytársak vagy a konkurens tartalmak.


Ha konkrétan a TikTok kapcsán szeretnél kulcsszavakat felfedezni és inspirálódni, akkor a platform maga is rendelkezik egy erre alkalmas keresővel.


keyword.JPG


Itt az egyes kulcsszavakra keresve ehhez kapcsolódó videókat is találhatsz.


jshd.JPG3. Tartalom + kulcsszavak


A kulcsszókutatás után kezdd el hozzáadni a választott kulcsszavakat a tartalomhoz: kerülhet a videó címébe, leírásába vagy feliratozásába is. Minden képernyőn megjelenő szöveg számít, illetve az is, ha a videóban elhangzik pár kulcsszó. Ez lehet utólagos narráció is, a lényeg, hogy minél több módon ráerősíts egy-egy szóra, ami meghatározó. A TikTok algoritmusa állítólag előnyben részesíti azokat a videókat, amelyekben a kulcsszavakat valóban ki is mondják.


Habár a SEO helyettesítheti a hashtag stratégiát, nem érdemes erről a már bevált módszerről sem elfeledkezni. A kulcsszavakat megjelenítheted hashtag-ként is, hogy könnyebben megtalálják a tartalmadat! A lényeg az, hogy ne vidd túlzásba, ugyanis a milliónyi keresőcímke és kulcsszó nem mutat túl jól, illetve megzavarhatja az algoritmust is a túl sok opció.


4. Ellenőrzés és javítás


Minden SEO marketing stratégia folyamatos ellenőrzést és módosítást igényel – nem kivétel ezalól a TikTok sem! Figyelni kell az eredményeket és szükség esetén módosítani.


A TikTok maga is kínál elemzéseket, hogy jobban átláthasd, mely tartalmak teljesítenek jól, vagyis kifizetődő-e a SEO stratégia. Ha egyre rosszabbul teljesítenek a videóid, akkor ideje felülvizsgálni, hogyan használod a kulcsszavak és mennyire aktuálisak céljaidhoz és közönségedhez mérten a választott címkék.


Használd ki a SEO nyújtotta lehetőségeket!


A TikTok SEO hatékony alkalmazásával bárki növelheti elérését és felfedezhetőségét a platformon, függetlenül attól, hogy újonnan létrehozott profillal rendelkezik, vagy már jelentős követőbázisa van. A megfelelő célközönség meghatározásával, átgondolt kulcsszókutatással és jól optimalizált tartalmakkal elérheted, hogy videóid a releváns keresések élére és a megcélzott felhasználók For You hírfolyamába kerüljenek.


A TikTok egy dinamikus, folyamatosan változó platform, ezért fontos, hogy rendszeresen figyeld az elemzéseket, teszteld az új trendeket és finomítsd stratégiádat!


melinda_3.PNGSzeretnéd kihozni a legtöbbet közösségi média jelenlétedből? Szakértő csapatunk segít a céljaid elérésben! Ismerj meg minket ITT!


Forrás: https://blog.hootsuite.com/tiktok-seo/


https://searchengineland.com/guide/what-is-seo#h-how-does-seo-work


https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-do-keyword-research-ht


https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/keyword-insights/pc/en


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: