Növeld Instagram követőid számát optimalizálással!
Az Instagram sok márka közösségi média jelenlétének alapja. A legtöbb cég a weboldal megléte mellett a Facebook-ot és az Instagram-ot szemelte ki magának az online kommunikációhoz. Hazánkban ezek a felületek igen népszerűek, így nagy közönség érhető el hazai és nemzetközi fronton is egy jól megtervezett stratégiával.
Viszont valljuk be, ha az Instagram-ról van szó, akkor mohók vagyunk. Azt szeretnénk, hogy mások is lássák, népszerűek vagyunk, ezért különösen nagy figyelmet fordítunk a követők számára és a bejegyzésekre érkező aktivitásokra. Azonban ennél jóval fontosabb, hogy a platform mennyire tudja támogatni a kitűzött üzleti célok elérését, növeli-e a forgalmat az értékesítési felületre, támogatja-e a valós konverziót és bevonja-e az ügyfeleket.
Ezek az eredmények sok esetben csak magának a cégnek láthatóak, mégis meghatározóak és sokkal lényegesebbek, mint a külsőségek, úgy mint például a követőszám nagysága vagy a kedvelések mennyisége. Azonban azt nem jelenthetjük ki, hogy a követőszám teljesen független az eredményektől, ugyanis ha nagyobb a követőbázis és az összetétele is minőségi, akkor bizony organikusan is fantasztikus eredményeket mutathatunk fel.
A követőbázis minőségi összetételénél pedig nem másra célzunk, mint arra, hogy valós célközönségünket, cégünk és szolgáltatásunk, termékünk iránt érdeklődő felhasználókat kell tartalmaznia. Hiába van százezres rajongószámunk, ha senkit nem érdekelnek bejegyzéseink, vagy amit értékesítenénk, mert így nem fogunk sikereket elérni üzleti téren.
Az Instagram-on növelni a követők számát kemény dió, de egy jól optimalizáld fiókkal nem lehetetlen – még a mai telített közösségi média térben sem.
Most pár tippet is hoztunk:
Miért fontos az optimalizálás?
Mielőtt belevágsz a követők gyűjtésébe, először ellenőrizd profilod mostani állapotát. A megfelelő beállítok és optimalizálás sokat segíthet, hogy a profilodra tévedők vagy hirdetéssel bevonzott felhasználók a követés gombra klikkeljenek.
Az alapok
A következők a legfontosabbak:
- Bemutatkozás
- Profilkép
- Link és landing page
Ezek a részletek határozzák meg a márkaidentitást az Instagram-on. Egy jó bemutatkozó szöveg és profilkép máris megalapozhatja a szimpátiát és felkeltheti a figyelmet, míg ha a linkre kattintva egy jó landoló oldallal találja szembe magát az ember, máris szívesen böngészik.
A szövegnek rövidnek, de lényegretörőnek kell lennie és csak a leglényegesebb információkat ajánlott megosztania a cégről vagy kínálatról. Például ha fotózással foglalkozol, akkor nem mindegy, mi a fő témaköröd (esküvői képeket lősz vagy inkább házi kedvences fotókat készítesz?) és az sem, hogy helyileg hol vagy (pláne, ha csak környékbeli ügyfeleket vállalsz).
A profilkép jó esetben egy logó vagy egy fotó a vállalkozóról, aminek hála könnyen azonosítható akár nagyon piciben is. A név választásánál is tanácsos az egyszerűségre törekedni, hogy könnyen kereshető legyen a profil.
Követőbarát fiók
A követőbarát fiók létrehozása a következőket jelenti:
Keresőbarát felhasználónévvel rendelkezel
Ragaszkodj a márkanevéhez, vagy ahhoz, ami a lehető legközelebb áll az eddigi közösségi média megjelenéseidhez, így rád találhatnak, akik már máshol követnek.
Ha a neved túl hosszú vagy komplex, akkor nehéz lesz megjegyezni, így rövidítsd le ötletesen. (pl.: a Cold Stone Creamery fiókja @coldstone).
Profi profilkép
Ugye nem egy stock-fotót használsz profilképnek? Ennek a képnek nagy szerepe van, így alaposan meg kell fontolni, mit választasz. A megfelelő méret és felbontás elengedhetetlen, hogy jó minőségű képpel fogadd az oldaladra érkezőket. Ha már itt probléma van, akkor jó eséllyel nem is kutakodnak utánad tovább.
A profilképén lévő szövegnek jól olvashatónak kell lennie az okostelefon képernyőjén, tehát itt is a rövid és lényegretörő a nyerő.
Figyelemfelkeltő szöveg
A bemutatkozó szöveget sokféleképp megoldhatod, viszont ha alkalmazol hangulatjeleket és tagolást, akkor elősegíted, hogy a profilodra látogatók tekintete megragadjon a bemutatkozásodon.
A bemutatkozásnál alkalmazhatók hashtag-ek és más profilok címkés megjelölései @ jellel, de ezekkel óvatosan kell bánni, mert ha túlzásba esünk, akkor épp ellentétes hatást érünk el és kiemelés helyett zavarossá tesszük a szöveget.
Forgalom átirányítása
Linket használni kötelező! Hová szeretnéd a leginkább átirányítani a közönséget? Egy éppen aktuális cikkre vagy akcióra, esetleg a főoldalra? Alkalmazol egy linkösszesítő köztes oldalt, így az érdeklődő választhatja ki, mit szeretne látni?
Bármelyiket is válaszd, a landoló oldal kinézete, gyorsasága kulcsfontosságú, ahogy az is, hogy mobilos nézetben is hibátlanul működjön. Ha túl sokat kell várni a betöltésre, sokan már ki is lépnek és bizony a nehezen átlátható, számítógépes nézetre optimalizált honlapokkal sem szívesen bajlódnak az emberek.
Nincs weboldalad? Ebben az esetben se mondj le a linkelési lehetőségről, küldd át az érdeklődőket további közösségi oldalaidra vagy médiamegjelenéseidre. Bárhová, ami hasznos, érdekes vagy elősegíti az elköteleződést, konverziót!
Te készen állsz, hogy növeld Instagram követőid számát?
Az Instagram követőszám növelése egy stratégiai lépés a márkák és vállalkozások számára. Azonban fontos megérteni, hogy a követőszám önmagában nem a siker kulcsa. Az igazi eredmények és hatékonyság a célközönség minőségi elérésén és a konverziós célok elérésén alapulnak. A fiók optimalizálása, a szöveges és vizuális elemek megfelelő kezelése, valamint a követőbarát profil kialakítása mind olyan lépések, amelyek segítenek a valós és értékes követőbázis felé vezető úton.
Az Instagram-on való sikeres jelenléthez a következetesség és az elkötelezettség az alap, de a minőségi tartalomhoz vezető linkelési lehetőségek kihasználása is kiemelkedő fontosságú. A követőszám önmagában nem értelmezhető a siker mutatójaként, de a megfelelő stratégia kiegészítéseként elősegítheti a valódi eredmények elérését a közösségi média térben.
Légy TE is profi az Instagramon! Hogyan? KATTINTS!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-get-followers-on-instagram/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: