Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2023. november 30., csütörtök

Módszerek, hogyan alakíts ki jobb közösségi média jelenlétet!

blog_5.pngEbben a cikkben olyan hatékony módszerekről lesz szó, amelyek segítségével kiemelkedő és hatékony lehet a közösségi média jelenléted. A közösségi média egyre fontosabbá válik mind az egyének, mind pedig a vállalkozások számára. A jól megtervezett és megfelelően kezelt közösségi média jelenlét pedig lehetővé teszi a márkáknak, hogy közelebb kerüljenek közönségükhöz, építsék és erősítsék a kapcsolatot velük, valamint növeljék az online láthatóságukat és hitelességüket.


Vágjunk is bele, milyen módszerekkel javíthatsz jelenlegi jelenléteden!


Tartalomnaptár


Ez egy hatékony eszköz a közösségi média tartalmak tervezésére és ütemezésére. Ha könnyedén nyomon tudod követni a tartalmi témákat, kampányokat és célokat, akkor eredményesebb lehetsz. Egy közösségi média stratégián látszik, hogy mennyire összeszedett és előre eltervezett. Ha csak éppen posztolgatsz arról, amiről kedved van, akkor is érhetsz el sikereket, de egy összehangolt és megfontolt tervvel jobb esélyekkel indulsz.


Automatizálás


A jövő már az ajtón kopogtat! Az automatizációs eszközök segítségével időt takaríthatsz meg és hatékonyabban kezelheted a posztolást, ütemezést és az interakciót a követőkkel.


Az elsődleges és legfontosabb automatizálási lehetőség az, ha beidőzíted a tartalmakat. Így nem kell random időpontokban a gép vagy telefon előtt lenned és akár egyszerre, egy hosszabb időtartamra is beállíthatsz bejegyzéseket. Ez nagyban megkönnyíti a munkát.


Csak, hogy pár előnyt említsünk:



  • a tartalmak egyszerre történő előkészítésekor kisebb eséllyel fordul elő témaismétlődés

  • előrelátható, hogy mikor melyik kampányhoz, milyen tartalom fog megjelenni

  • elkerülhető, hogy túlságosan elmenj az értékesítés irányába, ha egy hónap tervezetét egyben átolvasod

  • bejelölheted az aktuális dátumokat, például világnapok, amik relevánsak és kapcsolódnak márkádhoz

  • a jóváhagyás is könnyebb, mert egy füst alatt ellenőrizhető több poszt, nem hetente vagy pár naponta kell ezzel foglalkozni

  • a beidőzítésnek hála olyan időpontban jelenhet meg a poszt, amikor a közönség is aktív az adott felületen, mégsem kell túlórázni


Az automatizáció egy másik remek lehetősége, ha előre összeírsz vagy beállítasz válaszokat a gyakori kérdésekre, így az ügyfélszolgálati munka felgyorsul. Ha chatbot-ot alkalmazol, akkor a fogyasztók azonnal választ kaphatnak kérdéseikre, így garantáltan jó élményben lesz részük. Alkalmazás készítésével pedig a játékok menetét teheted sokkal izgalmasabbá és profibbá, több lehetőséget adva a résztvevőknek és előnyökhöz juttatva a céget. Ha szeretnél többet megtudni a chatbot-ról vagy az alkalmazásfejlesztésről, kattints IDE! 


Ne csak eladni akarj!


A közösségi médiára ne csak értékesítési platformként gondolj – segítséget, értéket is adhatsz általa. Az eladás helyett a segítésre való fókuszálás nemcsak hűséges és elkötelezett követőket eredményezhet, hanem hosszútávon erősíti a márka hitelességét és presztízsét.


Kísérletezz különböző tartalmakkal, például hogyan csináld típusú képsorozattal vagy videóval, esetleg egy oktatóanyaggal, amiben bemutatod, hogyan működik a termék, milyen előnyei vannak. Ezekben a videókban ne arra vedd rá a nézőket, hogy megvegyék a terméket, hanem úgy ábrázold számukra, hogy meg akarják venni.


Ha az alapok már megvannak, akkor a szórakoztatóbb tartalmak, trendek, akár kihívások és játékok irányába is elmozdulhatsz.


Ha nem vagy benne biztos, nézz utána


Az internet a hamis információk tárháza. Ma már nem az a nehéz, hogy információt találj, hanem az, hogy ellenőrizd a valóságtartalmát. Az online tér tele van félrevezető vagy hamis információkkal és csalókkal – ennek pedig az egyetlen ellenszere a kritikus gondolkodás és a megbízható források felfedezése.


Ha Te is szeretnél információt átadni közönségednek, akkor mindenképp utána kell járnod, hogy minden stimmeljen. Emellett tartózkodni kell az olyan kijelentésektől, amik bajba keverhetnek – akár jogilag is. Például alap nélkül nem jelentheted ki, hogy a terméked jobb, mint másé vagy a te terméked a legjobb.


Információ átadására az egyik legjobb lehetőséget az Instagram kínálja a képgalériával. Itt legalább kettő, de maximum 10 képet és/vagy videót helyezhetsz el egymás után. Írhatsz mindegyikre valamit, megoszthatsz egy videósorozatot… A képzelet szab csak határt! Ha az első képpel felkelted az emberek figyelmét, akkor végiglapozzák a galériát, ezzel interakciót kiváltva, ami remek üzenet az algoritmusnak. Ez azt jelenti, hogy a felhasználót érdekli a tartalmad, ami miatt máskor is megmutathatja neki a rendszer.


A képgaléria egy másik előnye, hogy van, hogy ugyanazt a képsorozatot kétszer is feldobja az Instagram egy felhasználónak, amire más esetben nem igazán van esély. Ennek oka, hogy ha nem reagál az első képre, megmutatja neki a másodikat vagy bármelyik másik fotót a sorból, amelyik az algoritmus szerint jobban érdekelheti a felhasználót.


A diavetítések, animációk, GIF-ek vagy videós tartalmak is kiválóak az információ átadására. Ezeknek elkészítésére azonban szükség lesz egy külső alkalmazásra is. A legegyszerűbbe, online, akár ingyenesen is használható opció a Canva, így ezt szívesen ajánljuk. Azonban azzal vigyázni kell, hogy előfordulhat, hogy a Canva gyakran használt design-jai gondot okozhatnak hirdetésnél.


A vizuális elemek tarolnak


Az eddigi pontokból is látható, hogy a vizualitás nagyon fontos a közösségi média térben. A vizuális elemek, például grafikák vagy érdekes, kreatív megoldások, vonzzák a tekintetet. Ha pedig már megragadtad a felhasználó figyelmét, akkor jó úton vagy!


Egy infografika szolgáltató, a Venngage szerint a marketingszakemberek 73%-a a vizuális tartalmat – legyen szó fényképekről, videókról vagy grafikákról – 2022-ben elsődleges prioritásnak tekinti.


Nézd meg példaként ezt a képet a Lyft YouTube-oldaláról! Neked is felkeltené a figyelmed?


screenshot-2023-04-25-at-10_30_31-am.png


Legyen szó kifinomult stílusú ételfotózásról, megdöbbentő információkról vagy hírességek ajánlásáról, a látvány általában kiemelten fontos. És ez az első, amivel megfoghatod a felhasználót, hiszen általában a szöveget nem kezdi el valaki olvasni, míg nem állítja meg a görgetésben egy vizuális elem.


ujgenne.PNGTe már kiismerted az újgenerációs platformokat? A kozossegi-media.com 10. könyvében 384 oldalon keresztül elgondolkodtató feladatok segítünk abban, hogy az ismereteket a gyakorlatba is át tudd ültetni és mindennapi marketingstratégiádba is át tudd emelni azokat a platformokat és trendeket, amik közelebb vihetnek a sikerhez. Tudj meg többet ITT! 


Forrás: https://sproutsocial.com/insights/building-social-media-presence/


  


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: