Milyen TikTok-trendek várhatók 2024-ben? II. rész
Ezúttal maga a TikTok adott ki egy jelentést, amiben az elmúlt évek legnépszerűbb trendjeit vizsgálva igyekszik összefoglalni, mi menő épp a felületen és mit várhatunk 2024-től. Az előző részben többek között szó esett arról, miként tudnak a marketingesek lépést tartani, hogyan kelthető fel a felhasználók kíváncsisága és mire gondolunk pontosan, ha a szórakoztató felfedezésről beszélünk.
Ha még nem olvastad az első részt, kattints IDE!
Ezúttal a TikTok harátokon átívelő közösségéről lesz szó, amihez példákat is mutatunk.
Szórakozás határok nélkül
Habár a TikTok egy hatalmas, globális közönségnek ad otthont, mégis olyan érzésünk lehet, mintha egy kisebb, helyi kör tagjai lennénk. Ha megtaláljuk a hasonló érdeklődésű embereket, akkor a világ bármely pontjáról szerezhetünk barátokat vagy követhetünk alkotókat, akik hasonlítanak ránk és számunkra releváns tartalmakat készítenek.
A felhasználókban megvan a nyitottság és a tanulási vágy, így szívesen fedeznek fel új nézőpontokat a TikTok-on. A népszerű trendek és hanganyagok túlmutatnak a földrajzi határokon, így lehetőség nyílik arra, hogy más kultúrákat is megismerjünk. Például kíváncsi vagy, hogyan telnek a mindennapjai egy veled egykorúnak egy másik kontinensen? Vagy érdekel, hogy a világ túloldalán hogyan tellik egy ünnep? A TikTok hidakat épít a kultúrák és az emberek között, így rengeteg tanulási és megismerési lehetőséget is rejt.
A felhasználók 74%-a úgy érzi, hogy a TikTok különböző hátterű és kultúrájú emberekkel hozza kapcsolatba őket szerte a világon, és 67% állítja, hogy sokat tanult a TikTok-on különböző emberekről és kultúrákról.
Nézzünk egy példát!
Miután Mexikóba költözött, a dél-koreai alkotó, @chinguamiga új, online és offline közösséget épített azáltal, hogy megosztotta újonnan szerzett kulturális tapasztalatait.
@chinguamiga Me rindo….😂 #español #parati @Arisita @BORREGO ♬ 오리지널 사운드 - Chingu Amiga
A hashtag-ek elátulják, mennyire népszerű is ez!
Egy adott téma popularitása leszűrhető abból is, hogy hányan használnak egy-egy hashtag-et, illetve hányan nézik meg ezeket a tartalmakat.
#bamarush – 4,3 milliárd megtekintés
Az alabamai egyetem elsőévesei betekintést engednek abba, milyen is szövetséget választani az egyetemen.
#vietnamtoiyeu – 27,5 milliárd megtekintés
A Szeretem Vietnámot névre hallgató kezdeményezés bemutatja Vietnám kultúráját a felhasználóknak.
Néhány kiemelkedő alkotás…
Most megnézünk pár példát a TikTok felhasználóitól, akik az egyes kategóriákban alkottak érdekes videókat.
Szépség és divat: az emberek szeretnek a komfortzónájukon kívüli válaszokat keresni és megtalálni, mi teszi őket egyedivé!
@cardonofficial Korean men have been setting the standard for great skin. We’re not gatekeeping these secrets anymore. Listen up, they may sound simple but the results are amazing. ✨ #soobintxt #soobinedit #soobinhoangson #txt_official_bighit #txt_bighit_official #tipsformen #tipsforguys #mensroutine ♬ Background - FlyFlyMusic
Szórakozás: A földrajzi és a nyelvi akadályokon is átléphetünk, ha eléggé szenvedélyesek vagyunk egy téma iránt!
@becauseimmissy_ #funny #comedy #loveisland @Slunky ♬ original sound - Missy
Ételek: Folyamatosan új módszerek, amik lekötik a nézőket.
@eatfishwife welcome to tinned fish tok !!!! we’re so happy you’re here — there’s truly no better (or tastier!!) place to be 🌈🎣❤️ !!! #fishwife #tinnedfish #tinnedfishtok #tinnedfishlover ♬ sonido original - yo
A Clinique kreatív kampánya
A Clinique márka az Egyesült Királyságban valósított meg egy kampányt, amiben remekül ráéreztek a TikTok varázsára. A platform a felfedezés, a kreativitás és a közösség színtere – és épp erre támaszkodott a márka is!
A Clinique az elsők között csatlakozott a TikTok dinamikus keresési platformjához a Search Ads Toggle segítségével.
És lássuk is, milyen eredményeket értek el:
- 441%-os növekedés a konverziós arányban
- 51%-os növekedés az átkattintási arányban
- 74 000 keresési megjelenítés
@tatianacorreiamua I tested out the @cliniqueuk Even Better Clinical Serum Foundation and I am so impressed with it! It left my skin looking healthy, natural and dewy. I love the coverage it gives and how well it blended out. I wore this foundation all day, through filming, wearing glasses and in the rain..and it couldn’t have lasted better! It did not budge and looked just as good at the end of the day as it did when I first applied it. I love that it has an SPF20 so my skin is protected in all weather. Have you tried it yet? Ad #cliniqueuk #cliniqueserumfoundation #cliniqueevenbetter #cliniqueevenbetterfoundation #beautyreview #makeupreview #makeuptutorial #skintutorial #makeupartist #ukbeautyreviews #ukbeautyblogger #ukbeautyblog #beautyreviews #makeupreviews ♬ ceilings - Sped Up Version - Lizzy McAlpine
No, de mi is a Search Ads Toggle? Ez a funkció hirdetéseket jelenít meg az organikus keresési eredmények mellett. Ez a zökkenőmentes elhelyezés lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy meglepjék közönségüket, és mindig szem előtt tartsák a felhasználók aktív keresését és felfedezését.
Bizony, már sok felületen találkozhatunk azzal a megoldással, hogy az organikus tartalmak sorába kerül be egy hirdetés. Így van ez például a Reddit-en is, de az Instagram hírfolyam görgetése közben is találkozhatunk vele. Ez remek módja, hogy a márka üzenete szem előtt maradjon és amennyiben jó a célzás, úgy pont olyan személyek fogják látni a reklámot, akik éppen hasonló témában nézelődnek és potenciálisan érdeklődnek is az ajánlat iránt.
És Te kinek gyártasz tartalmat?
A TikTok globális elérést biztosíthat, ám sok esetben a regionális elhelyezkedés is meghatározó lehet abban, hogy kinek melyik tartalom jelenik meg a Neked (For You) oldalán. Ha szeretnéd bővíteni a kínálatot és több kultúrával megismerkedni, érdemes néhány célzott keresést indítani és pár olyan videót megnézni, esetleg kedvelni vagy lementeni, amihez hasonlókra még kíváncsi vagy. Ez jó üzenet a TikTok-nak, hogy miből szeretnél többet látni.
Ha pedig a tartalomgyártói oldalon vagyunk, akkor fontos észben tartani, hogy melyik piacra értékesítünk, kikből áll célközönségünk és őket hogyan tudjuk elérni. Ugyanis hiába a sok százezres megtekintés, ha nem sok számunkra releváns felhasználót érünk el, mert így nem lesz belőle konverzió.
Forrás: https://newsroom.tiktok.com/en-us/tiktok-whats-next-2024-trend-report
https://www.tiktok.com/business/en-US/inspiration/clinique-search-ads-toggle
https://www.nytimes.com/2021/08/17/style/bama-rush-explained.html
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: