Mik a fogyasztók kedvenc influencer marketing témái?
Az influencer marketing elképesztő gyorsasággal fejlődik és minden iparág a maga módján próbálja kihasználni a közösségi média erejét. Míg a szépség-, divat- és fitneszmárkák már régóta érnek el sikereket a közösségi oldalakon, más ágazatok, például az oktatás, még most is próbálgatják szárnyaikat.
Nézzük, mit tanulhatunk a 2024-es Influencer Marketing Benchmarks Report-ból, amely több mint 10 millió ellenőrzött közösségi profil posztjait elemezte a legnagyobb platformokon: Facebook, Instagram, TikTok, Twitch, X (korábban Twitter) és YouTube.
itt egy kis áttekintést is láthatunk a fogyasztók kedvenc influencer marketing témáiból:
Mint látható az ételek és italok témaköre, a szépség világa, a divat, a zene és a barkácsolás mind előkelő helyet foglal el az összesített listán. Az egyes generációk között lehetnek eltérések, ahogy a nemek között is.
Vágjunk is bele és nézzünk meg pár igencsak népszerű témát, az elköteleződési arányokat és példákat is!
Ételek és italok: az univerzális nyelv
Az ételek és italok már régóta aratnak a közösségi oldalakon! A fogyasztók élvezik az esztétikusa tálalt ételek látványát vagy azt, amikor házi készítésű finomságok receptjeit tekinthetik meg, esetleg új mocktail ötletekre tehetnek szert. És persze ott vannak még az étteremajánlók is, ahol a tartalomgyártók felfedezik az egyes helyek kínálatát és tesztelik íz ízeket, kíméletlenül megosztva őszinte véleményüket közönségükkel. A márkák nagyszerűen kihasználhatják az ételek és italok iránti érdeklődést az olyan közösségi oldalakon, mint a Facebook, Instagram vagy TikTok. Az átlagos elköteleződési arány 1,19%, az Instagram és a TikTok elköteleződési aránya a legmagasabb.
No, de lássunk egy példát is:
A Nutella rendszeresen együttműködik gasztro influencerekkel, hogy bemutassa, hogyan élvezik az emberek a híres mogyorókrémüket. A Nutella és Krusteaz közös kampányában anyák napi palacsintát mutattak be influencerekkel, tökéletesen illusztrálva, hogyan kapcsolódhat az étel érzelmekhez és családi pillanatokhoz.ű
Szépség: a generációkon átívelő vonzerő
A szépségipar régóta dominálja a közösségi médiát. Az oktatóvideók, új termékek bemutatása és egyéb esztétikus, szépségápolási és sminkes tartalmak a TikTok és Instagram legkedveltebb témái közé tartoznak. Generációktól függetlenül követik ezeket a tartalmakat, így széles körben el lehet érni a korcsoportokat.
2023-ban több mint 25,8 millió posztot publikáltak ebben a témában, az átlagos elköteleződési arány 1,95% volt.
Példaként említsük meg a Fenty Beauty-t, mely márka gyakran dolgozik influencerekkel és bemutató eseményeken is megjelennek az együttműködők.
Divat: a Z generáció ihletője
A divat mindig is az egyik legnépszerűbb influencer kategória volt, különösen a Z generáció és a Milleniumiak körében. 2023-ban a divattartalom elérte az 1,21 billió megjelenítést, az Instagram és a TikTok pedig a vezető platformok voltak. A TikTok kiemelkedő, 2,26%-os elköteleződési arányával különösen jó terep lehet a divatmárkák számára!
Példaként nézzük meg a Finesse márkát, akiknek az influencer kampányai igencsak inkuzívak: dolgoznak LGBTQIA+ és BIPOC közösségekhez tartozó influencerekkel is, ezzel is bemutatva értékeiket. Az Instagramon például Jade Buzangu modell mutatta be a márkát.
Sport és fitnesz: a motiváció ereje
A sport és fitnesz tartalmak népszerűsége régóta óta töretlen, különösen az X generáció és a Z generáció körében. Legyen szó fitnesz bemutatókról, interjúkról, szerkesztett videókról vagy akár edzőfelszerelés ajánlókról, sokféle megközelítéssel lehet sikert elérni ebben a témában. Az Instagram, TikTok és X (korábban Twitter) a legkedveltebb platformok ebben a témakörben. Az átlagos elköteleződési arányuk 1,6%, de a TikTok (itt is!) kiemelkedik 2,51%-os arányával.
A WNBA és az Opill® partnersége nagyszerű példája annak, hogyan támogathatják a sportolók a közegészségügyi kezdeményezéseket: a nők egészségét és jólétét emelték ki kampányukban.
Utazás: álomélet a közösségi médiában
Az utazás mindig inspirálja az embereket! Ki ne látott volna gyönyörű helyekről készült képeket és videókat, amiket azonnal lementett magának a bakancslistájára?
2023-ban több mint 6,5 millió influencer bejegyzés született utazás témában, főként Instagram-on, TikTok-on és YouTube-on. Ezek a tartalmak lehetővé teszik, hogy a nézők virtuálisan felfedezzék a legjobb úti célokat, szállásokat és éttermeket.
Például a Sonder #ABetterWayToStay kampánya influencerek segítségével mutatta be a lassú, tudatos utazás szépségét. Sarah Witpeerd például egy tea mellett mutatta meg, hogyan élvezhetjük az egyszerű pillanatokat.
Te milyen következtetéseket vonsz le?
Az adatok alapján az influencer marketing akkor lesz igazán hatásos, ha erős partnerségekre épít, figyelembe veszi a különböző közösségek igényeit, és hiteles történeteket mesél el. Légy kreatív, építs kapcsolatokat, és alakíts ki releváns tartalmakat, hogy kiemelkedj a versenytársak közül!
Állunk rendelkezésedre mindenben, ami a közösségi médiát érinti!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/influencer-marketin-trends/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: