Mi a helyzet az influencer marketinggel napjainkban?
A véleményvezérek mindenhol jelen vannak. Már biztosan Te is láttál #reklám és #szponzorált címkékkel ellátott bejegyzéseket, ahol a jelentős követőbázissal rendelkező felhasználók termékeket vagy szolgáltatásokat mutatnak be követőiknek.
Minden közösségi oldalon jelen vannak, a Facebooktól kezdve az Instagramon át a TikTokig. Az influencerekkel való együttműködés hatékony növekedési eszköz lehet a márkák számára, de csak abban az esetben, ha körültekintően választják meg, kivel dolgoznak együtt.
Miért jó az influencer marketing?
Felsorolunk pár érvet a teljesség igénye nélkül, mit nyerhetsz, ha véleményvezérekkel dolgozol együtt márkaként:
- márkaismertség növelése, márka/termék/szolgáltatás átfogó népszerűsítése
- nagyobb elérés és új közönség megszólítása
- egy megbízható forrás általi ajánlás
- potenciális új ügyfelek bevonzása, konverzió
A legutóbbi Sprout Social Index kimutatta, hogy a fogyasztók negyede (25%) úgy érzi, hogy a tartalomgyártókkal és influencerekkel való együttműködések emlékezetesebbé tehetik a márkát a közösségi médiában.
Az influencerek humanizálják a márkákat, és segítik őket valós kapcsolat kialakításában közönségükkel. A generatív AI-eszközök térnyerésével pedig a fogyasztók soha nem látott módon vágynak a hitelességre és az emberi kapcsolatokra. Ez pedig tovább erősíti az influencer együttműködéseket.
Ki a sikeres influencer napjainkban?
Ma már nem feltétlen fontos, hogy a véleményvezérek hatalmas bázissal rendelkezzenek, ugyanis kisebb influencerek is léteznek, akiknek pár ezer követőjük van. Így a kisebb márkák számára is elérhető az influencer marketing, akiknél nincs hatalmas büdzsé a marketingre, ugyanis a kisebb véleményvezérek általában bartelben és/vagy alacsonyabb összegekért dolgoznak, mint a több százezres táborral rendelkezők. Vannak, akik megbízhatóbbnak is tartják a kisebb bázisú alkotókat, de persze ez iparáganként és célcsoportonként változhat.
No és persze azért is virágzik a mikro és nano influencerekkel való marketing tevékenység, mert nem a népszerűség és követőszám a perdöntő, hanem az elérés, a konverzió és a megtérülés!
Erre példaként azért egy régebbi esethez nyúlunk vissza, hogy láthatóvá váljon, ez régen is okozott problémákat, ám eddig a márkák nem foglalkoztak a kérdéssel ennyire tudatosan.
Ez egy 2019-es eset, amikor még kevesebb véleményvezér tevékenykedett az online térben, így ritkábban találkozhattunk milliós követőbázisú influencerekkel, mint napjainkban. Egy Arii nevű influencer 2.6 milliós követőbázissal büszkélkedhetett és ennek ellenére mégsem sikerült értékesítenie közönségének. A véleményvezér egy Instagram posztban jelentette be követőinek, hogy szeretne egy ruházati márkát alapítani és az együttműködő cég részéről az volt a feltétel, hogy adjon el 36 pólót, mielőtt belevágnak a nagyobb mennyiség legyártásába. Egészen megdöbbentő, de nem járt sikerrel. A posztot egyébként azóta törölte és míg néhányan azt fejtegették, hogy nem hirdette megfelelően a terméket, mások már ekkor is az influencer marketing leáldozását látták közeledni. Így utólag láthatjuk, hogy ez nem történt meg, de talán ez a példa is jól mutatja, hogy tudatosnak kell lennie a cégeknek, amikor közös munkába kezdenek egy véleményvezérrel.
Ez is jól mutatja az okot, hogy elkezdett terjedni a trend a márkák között, hogy nem a követőszámmal, hanem a valós, kézzelfogható eredményekkel foglalkoznak, amik konverzióban és megtérülésben mérhetők.
Te is igent mondasz?
Összefoglalva, az influencer marketing ma már nem csupán a nagy követőbázissal rendelkező véleményvezérek privilégiuma, hanem a mikro és nano influencerek is jelentős szerepet játszhatnak egy-egy márka sikerében. A lényeg, hogy tudatosan és átgondoltan válassz együttműködő partnert, figyelembe véve a céljaidat és a potenciális elérést. Ne feledd, hogy a hitelesség, az elköteleződés és a valódi kapcsolat kialakítása mind olyan értékek, amik hosszú távon megtérülnek. Ha sikerül megtalálnod az ideális partnert, az influencer marketing hatékony eszköz lehet a márkád növekedésében és közönséged elérésében. Érdemes tehát nyitott szemmel járni, kipróbálni új együttműködési formákat, és folyamatosan tanulni az eredményekből.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-find-the-right-influencers/
https://sproutsocial.com/insights/index/
https://www.businessinsider.com/instagrammer-arii-2-million-followers-cannot-sell-36-t-shirts-2019-5
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: