Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2023. december 27., szerda

Melyek voltak az év legjobb marketing kampányai? - 2023-as lista

blog_53.pngA 2023-as év elszaladt, viszont idén rengeteg kiemelkedő marketing megoldással találkozhattunk. Most ezek közül mutatunk be párat, ezzel is inspirálva a jobbnál-jobb, készülő 2024-es kampányokat!


Lángoló autók, Stanley termoszok és jótékonyság


Gyakran halljuk, hogy reagáljunk az aktualitásokra és a legtöbb cég igyekszik is ennek eleget tenni. Azonban a Stanley úgy hajtotta ezt végre, hogy garantált volt a siker. Felkerült a TikTok-ra egy videó, amiben egy felhasználó a kiégett autójából emeli ki a sérülésmentes Stanley termoszát, ezzel humort csempészve a szomorú esetbe - és fantasztikus ingyen reklámot készítve a minőségről. Erre reagálva a cég is posztolt egy válaszvideót, amiben bejelentik, hogy meglepik a hölgyet nem csak pár Stanley termékkel, de egy teljesen új autóval is. Érdemes megnézni a videót, mert a szövegezés és a felvétel stílusa mind hozzájárul a hatalmas sikerhez és a sok milliós nézettséghez:



@stanleybrand #stitch with @Danielle ♬ original sound - Stanley 1913



Ha szeretnél még többet megtudni erről a kampányról, olvasd el róla cikkünket ITT!


Humoros megoldással a botrány ellen


balenciaga.JPGHa egy cég botrányba kerül, akkor általában az a legjobb lépés a többi márka részéről, ha kimarad ebből és távolról kerüli a bajt. Azonban az IKEA megmutatta, hogy a botrányokra is lehet humorral reagálni és sikereket elérni!


A Balenciaga egy luxus márka, ami körül forrtak a kedélyek, mikor bemutatták Towel Skirt nevű darabjukat, ami pontosan az, amire a neve alapján gondolunk. Egy szoknya, ami úgy néz ki, mint egy törölköző. Ez a csodás darab 925 amerikai dollárért került fel a cég weboldalára, ráadásul egy elég érthetetlen koncepciót követő képpel.


Erre az IKEA úgy reagált, hogy egy hasonló fotót készítettek, amiben egyik saját terméküket, egy törölközőt népszerűsítettek.














A bejegyzés megtekintése az Instagramon


IKEA UK (@ikeauk) által megosztott bejegyzés





 


Ez megjelent az IKEA magyar felületein is, ahol szintén sikert aratott.



Botrányból siker


Egy másik érdekes (és egyáltalán nem egyszerű) dolog a botrányt átfordítani sikerre. Viszont Azahriah ezt nagyszerűen abszolválta idén. Jó eséllyel mindenki hallott a Palacsintafesztiválos botrányáról, ahol intim helyzetben kapták lencsevégre és sokáig úgy tűnt, ettől már sosem fog megszabadulni. Ezután összetűzésbe került celebekkel, például G.w.M-mel, akivel egy ideig ment az adok-kapok az online térben. És mégis, ha ma valaki meghallja Azahriah nevét, valószínűleg nem ezek a dolgok jutnak eszébe, hanem a siker, miszerint első magyar előadóként megtöltötte a Puskás Arénát nem is egyszer.






 


Erről írtunk már korábban, illetve egy jó kis mémválogatást is készítettünk!


Az év egyik legnagyobb marketing megjelenése, a Barbie


Fiúk, lányok, gyerekek, felnőttek, nyugdíjasok – egy dolog közös mindenkiben. Ha akarta, ha nem, de megtudta, hogy lesz Barbie film. Ennek oka pedig az, hogy elképesztő marketing kampány folyt a film körül, ami ráadásul kiterjedt szinte minden területre.


Most ezek közül mutatunk be pár ütős példát!


Érdekesség, hogy az Oppenheimer című film is ugyanakkor került a mozikba, mint a Barbie, ráadásul teljesen ellentétes stílusú filmekről beszélhetünk. Ez sokaknak fel is tűnt, hiszen míg a Barbie világa csupa rózsaszínbe és cukiságba burkolózik, addig az Oppenheimer inkább egy sötétebb, drámaibb hangsúlyt hozott. Emiatt hamarosan meg is jelentek a mémek, hogy ki melyik csoportba tartozik és megjelent a #Barbenheimer hashtag is.














A bejegyzés megtekintése az Instagramon


Rafhits (@rafhits) által megosztott bejegyzés





 


Természetesen filterekből sem volt hiány és a Barbie film híre tényleg minden területre eljutott. Íme egy példa a motorsporttól:




Az egyik F1-es pilóta sokak meglepetésére szőke hajjal jelent meg a Magyar Nagydíjon, ami pont a Barbie film premier időszakában volt, ráadásul a nevébe a ’Ken’ szó is rejtőzik, így természetesen HulKENberg mémekből sem volt hiány, amit maga a csapat is kihasznált:




A bankok sem maradtak ki a mókából, hiszen az OTP és a K&H is készített Barbie inspirálta kampányokat.


A K&H a „rózsaszínben is láthatod a világot” szlogennel kiemelte, hogy szolgáltatásaikkal egyszerű dolga lesz az embereknek.



Az OTP pedig kihasználta a rózsaszín álomvilág és a valóság kontrasztját, ami a filmben is látható.



AI termékfejlesztés az AXE-tól


A mesterséges intelligencia 2023-ban nagy szerepet kapott és hatalmas fejlődésen esett át. Ezt kihasználva az AXE készített egy kampányt is, ahol a termékfejlesztés felgyorsítására és tökéletesítésére vetették be az AI-t. Ez egy innovatív megoldás, ami egy kis betekintést enged a jövőbe.


axe_1.pngAz AXE szakemberei a mesterséges intelligencia segítségével 46 TB adatot vizsgáltak meg és mintegy 3,5 millió egyedülálló illatot teszteltek le, amíg eljutottak a ,,tökéletes” illathoz. 6000 egyedi összetevőt és 7000 fogyasztói tesztet tápláltak be a gépbe és elemezték ki az adatokat az "ellenálhatatlan” illat megteremtése érdekében.


Ha kíváncsi vagy a részletekre, ne hagyd ki cikkünket!


Szerinted melyik kampány érdemli még meg, hogy felkerüljön a toplistára? Írd meg nekünk kommentben!


 


collage012345.pngHa Te sem szeretnél lemaradni a trendekről és aktualizálnád kommunikációdat, kérd bátran segítségünket! Referenciáinkból láthatod, hogy már szinte minden területen dolgoztunk és interaktív megoldásokkal, játékokkal is meg tudjuk fűszerezni online jelenlétedet. Ha érdekelnek a részletek, KATTINITS!


 


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: