Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. március 7., csütörtök

Lead-generáló értékesítési csatorna: ötlettől a megvalósításig

cover_11.pngHa vállalkozásod a leadek generálásán múlik, akkor bizony nagy konverziós tölcsérre van szükséged. Valójában azonban minden vállalkozásnak van értékesítési csatornája, akár felismeri, akár nem. 


Ebben a cikkben a hatékony potenciális ügyfelek generálásának 3 fázisát mutatjuk meg.


1. fázis: Forgalom vonzása és potenciális ügyfelek generálása


A „vonzás” fázis pusztán arra összpontosít, hogy a webhely hideg látogatóit leadekké alakítsa. Ez az összes interakció, amelyet valaki veled folytat egészen addig a pillanatig, amíg a vásárlóddá nem válik. 


Itt fontos azonban azt leszögezni, hogy ha nem jut be a tölcsérbe elegendő potenciális ügyfél, lehetetlenné válik a bevételi célok elérése, függetlenül attól, hogy mennyire fejlett a vállalkozásod az értékesítési és marketing területeken.


2. fázis: A potenciális ügyfeleket ügyfelekké alakítani


Amint a látogatók potenciális ügyfelekké válnak, belépnek a második fázisba. Ekkor a potenciális ügyfeleket végigvezetjük az értékesítési cikluson a vásárlás felé. 


3. fázis: Az ügyfél élettartam-értékének növelése és maximalizálása


Az utolsó fázis célja a maximális érték kitermelése az újonnan nyert ügyfelekből. Ez azt jelenti, hogy kiváló ajánlatot kell nyújtani, biztosítani kell az ajánlásokat, elősegíteni a fel- és keresztértékesítést, az ismételt vásárlások felé terelni az ügyfeleinket, valamint elősegíteni a szájról szájra való terjedést és a véleményezést.


Gondold át, hogyan tudod a legjobb élményt nyújtani ügyfeleidnek? Hogyan kaphatsz ajánlásokat és esettanulmányokat azáltal, hogy értéket biztosítasz ügyfeleid számára? 


A legtöbb vállalkozás az 1. és a 2. fázisra összpontosít, miközben figyelmen kívül hagyja a 3. fázist. A nagy értékű fizető ügyfeleket azonban nehéz megnyerni – minden fázist maximalizálni kell.


Először tehát a potenciális ügyfelek vonzására összpontosíts, mivel nélkülük nem számít az értékesítés és a teljesítés. Ezután létrehozhatsz egy potenciális ügyfelek generáló tölcsért, amellyel növelheted a forgalom konverzióját és jó minőségű leadeket szerezhetsz. 


Az értékesítés megkezdése előtt azonban - nulladik lépésként - érdeklődni kell, majd csak ezután, a megszerzett információk birtokában, tudunk építkezni.


Mit kell tehát tenned? Kutasd fel a célpiacod!


Az érdeklődők generálási folyamatának optimalizálásának első lépése a célpiacod pszichológiájának megfelelő kutatása, hogy megértsük, mi motiválja őket. Ha ugyanis a marketinged nehéznek tűnik, vagy nem működik, akkor nem rendelkezik a megfelelő bemenettel. Nem érted a célpiacod nyelvét és azt, hogy valójában mit is akarnak.


A célközönség megértése segít megtalálni a marketing célpontját. Annak tisztázása, hogy ki az ideális vásárló, megkönnyíti a marketinget. A megfelelő kutatás feltárja a potenciális ügyfelek alapvető vágyait, kik ők, fájdalmas pontjaikat, milyen megoldásokat próbáltak már ki, álmaik eredményét, preferált nyelvét stb.


A célpiac nyelvének megértése lehetővé teszi, hogy ezt tükrözd a potenciális ügyfelekkel folytatott kommunikáció során. Ha üzeneteid iparági zsargont használnak, vagy találgatják az ügyfeleid igényeit, akkor az nem fog visszhangot kelteni.


A sikeres márkák alaposan kutatnak, hogy mélyen megértsék célpiacaikat. Bár a kutatás fárasztónak és időigényesnek tűnik, hosszú távon sokkal kifizetődőbb megoldás.


Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/lead-generation-funnel-strategy-from-idea-to-execution/


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: