Kik és hogyan használják a Facebook-ot?
Tudod, hogy a célközönséged még mindig jelen van-e a Facebookon vagy már inkább az újgenerációs platformokon aktívak? Érdemes még erőforrásokat fektetni a Facebook hirdetésekbe?
Most hoztunk néhány statisztikai adatot, amik segítenek, hogy hol is helyezkedik el a Facebook a közösségi média platformok között.
Még mindig az első
Tisztázzuk mindjárt az elején, hogy ennyi idő után is a Facebook a legnépszerűbb közösségi média platform. A Sprout Social Index azt találta, hogy ez a legjobb platform mind a fogyasztók, mind a marketingesek számára. Ez az a platform, amelyet a fogyasztók 71%-a és a marketingesek 65%-a a legtöbbet tervez használni 2023-ban. Őrület, igaz? A Facebook még mindig a közösségi oldalak királya.
Mi az, amit feltétlen tudnod kell?
- A Facebook a Google és a YouTube után a harmadik leglátogatottabb webhely. Ezzel megelőzi a többi vezető platformot, mint például a Twittert és az Instagramot.
- A platform havi szinten 2,96 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ez teszi a világ leggyakrabban használt közösségi média platformjává.
- 2022-ben a Facebook teljes hirdetési bevétele elérte a 113 milliárd dollárt. A további díjak és kifizetések 2 milliárd dollár értékű bevételhez járultak hozzá.
Ha szeretnéd kicsit mélyebben beleásni magad a témába, olvass tovább!
Hogyan használják a Facebook-ot?
Az évek során a Facebook szinte a közösségi média szinonimájává vált. Továbbra is a legnagyobb közösségi média platform és világszerte széles körben népszerű. Íme néhány kulcsfontosságú Facebook használattal kapcsolatos statisztika, hogy megértsük a népszerűségét:
A Facebooknak közel 3 milliárd havi aktív felhasználója van
2022 harmadik negyedévére a platform havi aktív felhasználóinak száma 2,96 milliárdra nőtt. A használat továbbra is emelkedő tendenciát mutat. Ezzel jó úton halad a Facebook, hogy elérje a 3 milliárd havi felhasználót. Tehát jó esély van rá, hogy célközönségünket is elérhetjük a felületen.
Az amerikaiak naponta körülbelül 33 percet töltenek a platformon
Az amerikai felhasználók átlagosan napi 33 percet töltenek a Facebookon. Ez megelőzi a többi vezető platformot, mint például a Twittert, az Instagramot és még a TikTokot is. Ezek a számok arra utalnak, hogy a platform továbbra is aktív felhasználói bázissal rendelkezik.
Kik használják a Facebook-ot?
A Facebooknak több milliárd felhasználója van, de mégis kik és hogyan használják a platformot? Nézzünk meg néhány fontos Facebook felhasználói statisztikát, hogy megtudjuk a választ!
A havi felhasználók 67,5%-a naponta aktív
A havi 2,96 milliárd aktív felhasználóból 2 milliárd ember használja naponta a platformot. Ez a felhasználóknak a 67,5%-a, akik naponta legalább egy kis időt töltenek a platformon. Ez is jól bizonyítja, hogy embertömegeket érhetünk el a felületen a megfelelő stratégiával – mind organikusan, mint hirdetések által. Ha nem vagyunk fent a Facebook-on, akkor elszalasztjuk ezt a lehetőséget.
Az amerikai felhasználók mindössze 18%-a érzi úgy, hogy a Facebook védi adatait és magánéletét
Annak ellenére, hogy a Facebook rendkívül népszerű, a platform iránti bizalom drasztikusan visszaesett az elmúlt néhány évben. Az amerikai közösségi média felhasználók mindössze 18%-a bízik a Facebookban adatai és magánélete védelmében. Ezzel a lista aljára került, így a legkevésbé megbízható közösségi média platform.
Az üzenetváltás a barátokkal és a családdal továbbra is a legfontosabb tevékenység a Facebookon
A felhasználók 71 százaléka azt mondja, hogy a Facebookot használja üzenetküldésre, kapcsolattartásra barátaival és családtagjaival. Ez azt sugallja, hogy a platform „közösségi” mivolta még mindig a legfontosabb. További népszerű tevékenység a platformon a fotók és videók közzététele/megosztása (62,9%), valamint a hírekről és eseményekről való naprakész információszerzés (59,5%).
A felhasználók jelentős része (55,2%) követ márkákat és termékeket a Facebookon, illetve itt jár utána egyes cégeknek és termékeiknek. Így a márkáknak is megvan az esélye hiteles kapcsolatok kiépítésére és termékeik értékesítésére.
Ez az ügyfélszolgálat leggyakrabban használt platformja
Kár tagadni, a közösségi média ügyfélszolgálati felhasználása egyre népszerűbbé válik. Lejárt a telefonhívások és e-mail-ek ideje, legyen szó kérdésről, érdeklődésről, panaszról vagy vásárlási szándékról, a felhasználók szívesen keresik fel a márkákat a közösségi oldalakon keresztül privát üzenetben vagy hozzászólásban.
A 2022-es Sprout Social Index kimutatta, hogy a fogyasztók 60%-a használja a Facebookot ügyfélszolgálati célokra és a marketingesek 69%-a pedig ügyfélszolgálatot nyújt a platformon keresztül.
Ezáltal a leggyakrabban használt közösségi média platform az ügyfélszolgálat nyújtására és fogadására is a Facebook. Más szavakkal, fokoznod kell ügyfélszolgálati erőfeszítéseidet a platformon, hogy vásárlóid elégedettek legyenek.
Szeretnéd Te magad kezelni márkád Facebook oldalát?
Sokan szeretik a saját kezükben tartani a dolgokat és ők maguk kezelik a közösségi oldalaikat. Azonban nem árt, ha az újításokkal és trendekkel tisztába vagy, hiszen így sikereket érhetsz el organikus posztolással, hatékony ügyfélkommunikációval és kiváló ár-érték arányú hirdetésekkel.
Cégünk vezetője, Klausz Melinda sok év tapasztalattal és díjjal a háta mögött segíthet a Facebook rejtelmeinek feltárásában és egy gyakorlati workshop után már Te is magabiztosabban végezheted el a céges feladatokat a közösségi média térben. Ismerd meg oktatásainkat ITT!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-stats-for-marketers/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: