Innováció, üzletfejlesztés, újdonság az autóiparban - Itt a Mercedes pay+!
Beköltözött a biometrikus fizetés az autóba
Eddig is léteztek autóba épített fizetési megoldások, ám a fizetési tranzakciók hitelesítése csak a PIN kód multimédia eszközön történő megadásával, vagy mobilalkalmazás segítségével tudott megtörténni. A Mercedes-Benz most új szintre emeli az autóból történő fizetések ügyfélélményét. Új digitális fizetési szolgáltatása a Mercedes pay+ külön eszköz igénye nélkül, az autóba épített ujjlenyomat érzékelő segítségével lehetővé teszi a fizetések egyetlen érintéssel, biometrikus úton történő hitelesítését.
A Juniper Research 2021-es tanulmánya szerint az autóba épített fizetési megoldásokon keresztül indított fizetési tranzakciók globális forgalma 2026-ra meghaladja a 4,7 milliárd dollárt. 2021-ben ez a forgalom mindössze 87 millió dollár volt.
A kutató cég meglátása szerint ezt a rendkívüli növekedést a bővülő iparági együttműködések fogják katalizálni, amelyek célja az autókba épített digitális piacterek közötti széttagoltság csökkentése.
Ilyen kezdeményezés a napokban indult Mercedes pay+ szolgáltatás is a Mercedes-Benz és a Visa együttműködésében.
A Mercedes-Benz a világ első autógyártója, amely a Visa Delegated Authentication és Visa Cloud Token Framework technológiáját használja a biztonságos natív autós fizetés érdekében.
A Mercedes pay fizetési platform
A Mercedes pay szolgáltatást 2018-ban vezette be a cég, ami mára több mint 40 piacon érhető el. A platform számos fizetési folyamatot támogat, lehetővé teszi a Mercedes-Benz e-kereskedelmi termékek és szolgáltatások fizetését a Mercedes me áruházban, a Mercedes me alkalmazásban és az MBUX multimédia rendszeren keresztül – közvetlenül az autóból is.
A fizetési funkció használatához a járművezetőknek Mercedes me felhasználói fiókot kell regisztrálniuk és abban a fizetési adatokat rögzíteni.
Ezt követően számos hasznos szolgáltatáshoz használhatják fizetési profiljukat. Ilyen például a parkolás fizetése, amely során az autóban található MBUX rendszer, vagy a Mercedes me alkalmazás segítségével az ügyfelek elindíthatják és leállíthatják az utcai parkolást és kényelmesen fizethetnek is. A parkolás befejezése után az autóba épített multimédia rendszer megjeleníti a tényleges parkolási díjat.
A Mercedes me felhasználóknak a benzinkút pénztáránál sem kell sorban állniuk. A jármű feltöltése után azonnal visszaülhetnek a vezetőülésbe, ellenőrizhetik a tankolás tényleges költségét és a QR-kód beolvasásával engedélyezhetik a fizetést. Ezt követően a tankolási díjat levonják az ügyfél fizetési kártyájáról, amelyet korábban a Mercedes me profiljában regisztrált.
Mercedes pay+: fizetés egyetlen érintéssel
2023 márciusa óta a Mercedes-Benz azon németországi ügyfelei számára, akik Visa hitel- vagy betéti kártyával rendelkeznek, elérhetővé vált az ún. natív autós fizetés, ami a kétfaktoros hitelesítést zökkenőmentes fizetési élménnyé változtatja az ujjlenyomat segítségével történő biometrikus azonosítással, így az ügyfeleknek többé nem kell PIN kódot megadniuk, vagy QR-kódot beolvasniuk okostelefonjukkal a fizetés hitelesítéséhez.
Az ügyfeleknek mindössze annyi teendőjük van, hogy a Visa kártyájukat regisztrálják a Mercedes me felhasználói fiókban és aktiválják a Mercedes pay+ szolgáltatást a járműben lévő MBUX multimédia rendszeren keresztül.
Az első ujjlenyomat-érzékelővel kapható Mercedes-Benz modellek az EQS és EQE sorozat, a Mercedes-Benz S-Class és C-osztály, valamint az új GLC.
A Mercedes-Benz az első autógyártó a világon, amely integrálja a Visa Delegated Authentication és Cloud Token Framework technológiáját, hogy lehetővé tegye a natív autós fizetéseket. A Visa Cloud Tokenek további biztonsági réteget nyújtanak azáltal, hogy az adatok titkosításával és biztonságos tárolásával segítenek megvédeni az érzékeny fizetési információkat.
Az autógyártó a Mercedes pay+ fizetést más európai piacokon is tervezi bevezetni, valamint további kártyarendszerekkel is integrálni kívánja a biometikus azonosításra épülő szolgáltatását.
„A Mercedes-Benz szoftvervezérelt vállalattá válik, amely zökkenőmentes digitális élményt nyújt az ügyfeleknek. Digitális szolgáltatásainknak intuitívnak, kényelmesnek és biztonságosnak kell lenniük. Ezért fejlesztettük a Mercedes pay+-t, mint egy modern és biztonságos fizetési megoldást. Ezáltal egy teljesen új, továbbfejlesztett ügyfélélményt hozunk létre. A natív e-kereskedelmi szolgáltatás autóban történő elérhetővé tétele révén ismét úttörők vagyunk és egy ígéretes fejlesztés kezdetén állunk” – nyilatkozta Franz Reiner, a Mercedes-Benz Mobility vezérigazgatója a szolgáltatás bejelentésekor.
Az autós fizetési szolgáltatás versenyelőnyt adhat az autógyártóknak
A Mercedes-Benz Mobility megbízásából a Kantar piackutató intézet 2022-ben készítette el először a “Global Trends in Automotive & Financial Services” piaci tanulmányt, amelynek célja, hogy rendszeresen vizsgálja az ügyfelek mobilitási szolgáltatókkal szembeni elvárásait a pénzügyi termékekkel és a vásárlási folyamatokkal kapcsolatban, valamint a pénzügyi szolgáltatások autóvásárlásra gyakorolt hatását.
Ezen tanulmány egyik megállapítása szerint az autós fizetés legnagyobb előnye az ügyfelek számára, hogy egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi a mindennapi életet.
A kutatásban résztvevő felhasználók emellett az autóban történő fizetést a gyártó kulcsfontosságú versenyelőnyének tartják a többi szolgáltatóval szemben. (FintechZone.hu, Egri Szilvia)
****
Üzletfejlesztés és üzleti innováció blogkatt! Ide! Ide!
Üzleti innováció az autóiparban - Okosszemüveggel rukkolt elő a BMW
Startupok és üzleti innováció - Nem vagyunk a térképen?
Coca-Cola üzletfejlesztés: Minden tekintetben, napról-napra egyre zöldebb és zöldebb!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: