Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. december 9., hétfő

Ilyen lett az új Jaguár – Így fogadták a kommentelők

jag1_1.pngRöviden: nem annyira jól, ahogy ezzel már a kampány során is foglalkoztunk korábbi bejegyzésünkben, ha lemaradtál, azt előbb olvasd el itt. 


A Miami Art Week során bemutatott új design-t képviselő modellek egy valóban más „jövőt” ígérnek a Jaguárnak. A 2026-tól elérhető elektromos modellekről a napokban osztottak meg további részleteket a közösségi média felületeiken. Kis késéssel, de december 2-án a Jaguár arculatváltása elért Magyarországra is


Lehull a lepel 


A Type 00 névre keresztelt prototípusokat eddig London Blue kék, Miami Pink rózsaszín és Parisian Gold arany színekben mutatták meg, azonban ezek nem kerülnek ténylegesen gyártásra, csupán a víziót hivatottak ismertetni. A ténylegesen forgalomba kerülő modellt 2025 végére ígéri a gyártó. Habár a bejelentés előtt már kiszivárogtatott képek terjengtek online, egyes részletekkel még meg tudták lepni az embereket, ilyen a terv szerint a hátsóablak és a visszapillantók hiánya, amit például oldalsó rejtett kamerákkal terveznek kiváltani. 


jag2_1.png


A korábbi fogadtatásra már a hivatalos beharangozáskor is reflektált a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója, Gerard Gabriel McGovern: „A Jaguár nem vágyik arra, hogy mindenki szeresse. Már most felkavarta az érzelmeket, és ezután is ezt fogja tenni. Lehet hogy vannak, akik már most szeretik, lehet hogy valaki csak később fogja, és lehet, hogy van olyan is, aki soha nem fogja szeretni. És ez rendben van. Mert a rettenthetetlen kreativitás ezt teszi. Ebben rejlik a Jaguár eredeti esszenciája.” 


jag3.png


Közösségi média visszhang


A Jaguár nemzetközi oldalain továbbra is rengeteg visszajelzés érkezik, amelyek zömében negatívak, mégis a TikTok oldalukon például közel egy hét alatt 4000-rel nőtt a követők száma, amit ennek a kampánynak köszönhetnek. A megtekintések száma is magas, bár a kedvelések elmaradnak a TikTok mértékeihez képest. A social felületeken megjelenik pár celebritás is, akik jelen voltak az eseményen, így a (márkához hasonlóan) brit rapper, Skepta, valamint az éppen Miamiban fellépő amerikai rapper, Chance The Rapper is fotózkodtak a prototípusokkal. 


A magyarországi oldalt illetően kommentek nem jöttek visszajelzésként, de a Facebook posztokra kapott reakciók már megváltoztak. Egy korábbi modell bemutatását érintő videón például jellemzően csak pozitív reakciókat küldtek, míg a mostani esetében nevetéssel, szomorú reakcióval reagáltak az emberek. A felháborodás, valamint a reakciók hiányát egyszerűen magyarázhatja az, hogy sokak számára talán elérhetetlen árkategóriát képvisel az autómárka. 


lkk.png


Összefoglalva az mondható el, hogy a kampánnyal sikeresen elérték azt, hogy átlépjék az online tömegek ingerküszöbét és kiváltsanak reakciókat az emberekből. Habár sokak számára ezúttal az okozott disszonanciát, hogy az autó, amit mutatnak, nem kerül gyártásra. Mivel a felfedés után már érkeztek pozitív visszajelzések is bíztató abból a szempontból, hogy a tényleges modell megjelenését érdeklődéssel fogják fogadni az emberek. A kérdés már csak az marad, hogy hogyan tudja mindezt fenntartani a Jaguár egészen 2025 végéig? Sokan temetik a márkát továbbra is a változás fényében, pedig ahogyan kifejezéssé vált „az elektromos autóké a jövő”. 


ujgen_2.PNGHa érdekelnek hasonló témák és konkrét esettanulmányok, valamint szeretnél jobban kiigazodni a közösségi médiában, akkor az Újgenerációs közösségi média felületek és kommunikáció könyvünk Neked szól! 


Források: 


https://www.instagram.com/jaguar_magyarorszag/ 


https://www.facebook.com/Jaguar.Magyarorszag 


https://www.youtube.com/watch?v=Zqt7_sd_Sgo&ab_channel=Jaguar 


https://www.theguardian.com/business/2024/dec/02/images-of-new-electric-jaguar-car-leak-out-before-official-miami-unveiling 


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: