Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. február 26., hétfő

Hogyan találd meg az Instagram célközönségedet?

blog_25.pngHa fent vagy márkaként az Instagramon, akkor már most is biztosan készítesz tartalmakat az üzleti célok eléréséhez. A kreativitásban nagyban besegítenek az alkalmazás kínálta funkciók, mint a matricák, a Reels videók vagy a story szavazások. De ez nem minden: kapcsolatba is kell lépni a felhasználókkal, a közönségeddel!


Bár a kreativitás elengedhetetlen a marketing sikeréhez, nem jutsz túl messzire vele, ha nem egy meghatározott célközönségnek készíted a különleges, egyedi tartalmakat. Fontos, hogy a stratégiád megfeleljen azoknak az embereknek, akiket meg akarsz célozni üzeneteiddel. A kiadott üzenetek és a létrehozott látványelemek is egy adott csoportnak kell, hogy szóljanak.


Mi is az Instagram célközönség?


Az Instagram célközönség az emberek egy olyan csoportját jelenti, akiket marketing tevékenységeddel el akarsz érni. Ez a csoport bizonyos közös jellemzőkkel rendelkezik, amelyek összekapcsolják őket és relevánssá teszik őket márkád szempontjából. Ez bármi lehet a demográfiai jellemzőktől az érdeklődési körökön át az értékekig.


Ezek azok az emberek, akiknek tartalmat fogsz létrehozni és kampányokat fejleszteni. A márkahangot, az üzeneteket és a hangszínt pedig úgy kell kialakítani, hogy nekik szimpatikus legyen.


Például a Drunk Elephant olyan bőrápolási rajongók közönségét célozza meg, akik értékelik a bőr hosszútávú egészségét. Így olyan Instagram tartalmat hoznak létre, hogy népszerűsítsék az egészséges és hasznos összetevőket. Még a bőrproblémákhoz hozzájáruló összetevőkről is tájékoztatást kaphatnak az érdeklődők általuk.


screen-shot-2023-05-20-at-9_30_46-pm.png


Az Instagram célközönség megtalálása kulcsfontosságú, mivel ez segít marketingtevékenységedet egy adott fogyasztói csoport számára személyre szabni. Ha mindenkit szeretnél elérni, akkor nem tudsz egyedi, direkt kommunikációt folytatni, csak általánosságban a nagyvilággal megosztani üzeneteid és tartalmaid abban a reményben, hogy lesz, aki érdeklődést mutat. Ennél sokkal célravezetőbb, ha tudod, kikből áll célközönséged és tudod, hogyan szólíthatod meg őket, keltheted fel a figyelmüket és ezáltal próbálod elérni őket.


A célközönség közös jellemzője lehet a stratégia fő alakítója. Ez lehet egy olyan dolog, ami miatt érdeklődnek márkád iránt. Például a Drunk Elephant esetében a célcsoport szívesen fektet a minőségi, hatékony bőrápolásba. Ez hasonló bennük, egy közös jellemző, ami miatt szívesen vásárolnak a cégtől és szívesen követik a bőrápolással kapcsolatos, hasznos tartalmaikat is.


Koncentrált erőfeszítéseket tehetsz, ha célközönségedet meghatározod és nekik kommunikálsz.


Módszerek az Instagram célközönség megtalálására


Az első lépés a célzáshoz és a tartalomgyártáshoz, hogy megtaláld, kik alkotják a célcsoportodat. Ez általánosságban is fontos egy márkának, de akár különböző platformokon is érdemes újra elővenni a sémákat, hogy minél inkább célratörőbb lehessen a kommunikáció.


1. Buyer persona


Nem kell feltalálni semmi újat, egy alapvető, marketinghez szükséges trükköt is nagyon hasznos alkalmazni. Ez a buyer persona, vagyis az ideális vásárló meghatározása. Itt engedd el a képzeleted és találd ki, ki lenne az a vásárló, akinek szívesen eladnál, akit érdekelnének termékeid és milyen jellemzőkkel rendelkezik ez a képzelt személy.


A már meglévő vásárlók adatait is figyelembe veheted, amikor az ideális vásárlót alakítod.


Legyen világos elképzelésed arról, hogyan néz ki a tipikus ügyfél vállalkozásod számára. Kérdezd meg magadtól, kinek készült a terméked!


Az ideális vásárlóból nem csupán egy lehet, hiszen az igények, a motivációk és a fájdalompontok is sokféleképp alakulhatnak. Emiatt több vásárlói személyiség is létrehozható, amiből akár különböző célcsoportokat is alkothatsz.


Például a Sprout Social Instagram célközönsége közösségi média menedzserekből és döntéshozókból áll. Tehát mindkét különböző csoportot meg kell szólítani a kommunikáció során. Rendszeresen készítenek vicces tartalmakat közösségi média menedzsereknek, akik saját magukra vagy munkájuk egy részletére ismerhetnek a poénok által, így közelebb kerülve a márkához. Emellett nagy adag statisztikát is felhasználnak a tartalmak létrehozásához, ami a döntéshozóknak is szimpatikus lehet.


screen-shot-2023-05-20-at-10_18_23-pm.png


2. Mi a helyzet a versenytársaknál?


Sokat megtudhatsz célközönségedről, ha megvizsgálod versenytársaid Instagram közönségét. Kik követik a konkurens cégeket, márkákat? Milyen bejegyzéseket tesznek közzé és erre hogyan reagál a követőbázis? Ez egy kis betekintést ad abba, mit érdemes neked is alkalmazni és mi az, amitől távol kell maradnod. Azt is észreveheted a folyamat során, hogy vannak-e hiányosságok vagy hiányzó közönség szegmensek, amelyeket eddig nem tudtál megszólítani.


3. Használd a meglévő demográfiai adatokat!


Az Instagram analitika részletezi a meglévő közönség demográfiai adatait. Ez nagyon értékes a célzás szempontjából, hiszen tisztán láthatod, kik követnek, kiket érsz el, kik reagálnak tartalmaidra.


img_5412.pngA követőkről olyan információkat tudhatsz meg az Instagram saját adatai által, hogy milyen korcsoportba tartoznak, mely nem képviselői vannak többségben és helyileg honnan követik oldaladat. Például egy helyi cég esetében fontos, hogy az üzlet helyszínéhez közeli embereket szólítsanak meg, míg az online értékesítő márkák ennél szélesebb körben is sikerrel kommunikálhatnak.


4. Szavazások az Instagramon


Ha a közönségedet kutatod, miért nem kérdezed meg őket közvetlenül? Remek szórakozás lehet a fogyasztóknak egy pár kérdéses teszt kitöltése, pár Instagram story matrica megválaszolása, néhány adat megadása a kérdés box-ba vagy az érzelmek kifejezése emoji csúszka segítségével.


Már ha a közönség érzelmi hozzáállását megtudod egy-egy téma kapcsán, az is nagy segítség lehet abban, hogyan értékesíts nekik. Ha például kiderül számodra, hogy a direkt értékesítéstől rettentően tartózkodnak a követők, akkor kénytelen leszel szolidabb hangra váltani és kevésbé feltűnően árulni. Ez megoldható például értéket átadó tartalmakkal vagy nem tipikus reklámszerű szövegekkel és vizuális elemekkel.


Ne feledd: az Instagram célközönség megértése nem statikus folyamat. Az idő múlásával és az Instagram platform változásaival együtt az elvárások és preferenciák is változnak, ezért rendszeres visszajelzéseket kell kérni a közönségtől, és folyamatosan nyomon kell követni a teljesítményt, hogy a megfelelő irányba haladhasson a kommunikációs stratégia.


A célközönség megértése és megszólítása összetett folyamat, de kifizetődő lesz hosszú távon. Ha az Instagramot hatékonyan használod a célközönséggel való kapcsolattartásra és a követők inspirálására, egy olyan közösséget hozhatsz létre, amely nem csak támogat, de hűségét is kifejezi vásárlások és elköteleződés formájában.


Szeretnél úgy kommunikálni az Instagramon, mint egy profi? Vegyél részt workshop-unkon!


Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-target-audience/


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: