Hogyan növeld követőbázisodat a TikTok-on? – 2. rész
A követőbázis növelése egyik közösségi média platformon sem egyszerű. Habár elterjedt nézet, hogy a TikTok-on könnyebben lehet gyarapítani a követők számát, mint máshol, ez már nem feltétlen igaz. Nagyon telített a piac, szinte mindenki és minden márka fent van a TikTok-on, rengeteg tartalom kerül ki, töménytelen mennyiségű hashtag és felhasználó van jelen, az algoritmus pedig állandóan változik. Manapság azt lehet tapasztalni, hogy a felület a nézési időre koncentrál, vagyis nézőket és nézettséget el lehet érni, de ezt követésre váltani már nem egyszerű.
Bemutatunk pár technikát, amivel követésre ösztönözheted a felhasználókat a TikTok-on!
Ha még nem olvastad az első részt, kattints!
Reklámozzátok egymást!
A más alkotókkal való együttműködés és keresztpromóció új közönségnek mutathatja be a tartalmat, és egyetlen videóval megduplázhatja az elérést. De ez nem csak a számokról szól, hanem a közösségépítésről és a kreativitásról is.
@trackstarshow @Malcolm Todd ♬ original sound - TrackStar
A TikTok olyan egyedi funkciókat kínál, mint például a duett, aminek hála könnyedén együtt lehet működni bárkivel, aki ezt engedélyezi a videóján. Nem kell egy helyen lenni, vagy ismerni egymást.
Reagálj valakinek a tartalmára vagy hozzatok létre közösen, egymás mellett videót! Így a két közönséget ötvözitek, ami mindkét félnek jól jöhet.
Együttműködési szabályok
Habár szinte bárkivel együtt lehet működni, azért van pár javaslat, amit érdemes figyelembe venni, mielőtt belevágsz ebbe!
Máris sorolunk pár fontos szempontot:
- Legyen egyértelmű megállapodás az együttműködés tartalmáról és üzenetéről.
- Ne működj együtt olyannal, akinek az értékrendje ütközik a tiéddel.
- Mindig maradj hiteles!
- Olyan alkotókat keress, akiknek a közönsége hasonló, mint a tiéd, így profitálhatsz a kooperációból.
- Ne legyen előre megírt részletes szövegkönyv, inkább törekedj a természetességre és hitelességre.
Hosszabb együttműködések
Egy sikeres együttműködés kezdete lehet egy folyamatos kapcsolatnak. Ha beválik a közös munka, akkor miért ne hozd ki belőle a maximumot?
Létrehozhatsz egy másik alkotóval egy tartalomsorozatot vagy egy kihívást, ami még nagyobb figyelmet irányíthat rátok.
Ha márkaként influencerrel működsz együtt rendszeresen, akkor márkanagykövetté is teheted a véleményvezért, ezzel is kifejezve, hogy ő már régóta és folyamatosan promótál, nem csak egyszeri reklámról van szó.
A megfelelő keresőcímkék kiválasztása
A keresőcímkék, vagyis hashtag-ek hatékony eszközök a TikTok-on való felfedezhetőséghez. A megfelelő címkék használatával a célközönség könnyebben megtalálhatja a tartalmat, ezáltal növelve az esélyét arra, hogy új követőket szerezz, és fokozd az elköteleződést.
Néhány dolgot tarts észben, amikor hashtag stratégiádat tervezed:
- A hashtag-ek ajánlott száma bejegyzésenként három és öt között van.
- Érdemes általános, specifikus és felkapott hashtag-ek keverékét is alkalmazni.
- Minden videónál jó, ha használsz címkéket, ezzel is fokozva az elérést.
Felmerülhet benned a kérdés, miért javasolt ötvözni a hashtag-típusokat.
Máris eláruljuk:
- Az általános (de releváns) hashtag-ek széles hálót vetnek ki,
- a specifikus hashtag-ek megcélzott közönséget vonzanak,
- a felkapott hashtagek pedig elősegíthetik a virális terjedést, a Neked oldalon való megjelenést.
Saját hashtag
Hozz létre egy saját, márkádhoz kapcsolódó hashtag-et is, amire klikkelve a felhasználók megtalálhatják a videóidat és a felhasználók cégedről készült tartalmait is. Ösztönözd arra a tartalomgyártókat, hogy amennyiben rólad készítenek videót vagy ajánlást, ezt a keresőcímkét is írják ki, így egy helyre gyűjtve a releváns tartalmakat és segítve a nézőket, hogy rád találjanak.
Ez nem csak egy nagyszerű gyűjtőpont az érdeklődőknek, de segít neked a felhasználói tartalmak nyomonkövetésében is.
@dara_huang 3 things I would never do as an interior designer #interiordesign #interiordesigner #designtips ♬ Paradise - TELL YOUR STORY music by Ikson™
Kerülendő címkék
Habár érdemes a virális, trendi hashtag-ek közül is válogatni, mégis vannak olyanok, melyek többet ártanak, mint használnak. Néhány hashtag olyan nagy megtekintési számnál tart, hogy szinte semmi esély, hogy ezzel megtalálja valaki a videódat. Lehet akármilyen jó a tartalom, ha már milliárdos megtekintettség jár egy általános keresőcímke, akkor ott bizony a tartalmak nagyon gyorsan elvesznek.
Néhány hashtag-et spamként érzékelhet a rendszer, amire szintén figyelni kell. Ha ugyanaz a címke nagyon sokszor jelenik meg tartalmakban, akkor az nem biztos, hogy jó üzenet a felületnek.
Hashtag-mix
Minden videó más és más, így ugyanaz a megszokott címke készlet nem feltétlen lesz jó minden egyes TikTok tartalomra. Mindig ügyelj rá, hogy olyan specifikus címkéket alkalmazz, amivel a konkrét célközönséget éred el. Egy márkánál is előfordulhat, hogy egyes termékei nem ugyanannak a demográfiai célcsoportnak szólnak, így a címkézésnek is ehhez kell alkalmazkodnia.
Ne feledd: A hashtag-ek nem csak utólagos gondolatok: a TikTok stratégia szerves részét képezik. Jelentősen növelhetik az elérést, az elköteleződést és a követők számának növekedését, ha átgondolt és stratégiai módon használod őket.
Tudtad? Már az iWiW óta foglalkozunk közösségi médiával és CSAK AZZAL! Szeretnél többet megtudni rólunk? KATTINTS IDE!
Forrás: https://buffer.com/library/how-to-get-followers-on-tiktok/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: