Hogyan növeld követőbázisodat a TikTok-on?
Legyen szó egyéni márka építéséről vagy új ügyfeleket megcélzó vállalkozásról, a TikTok páratlan növekedési lehetőséget kínál. Algoritmusát úgy alakították ki, hogy még a legkisebb fiókoknak is esélyt adjon a virális terjedésre.
Míg a követők nagy száma nem egyenlő az alkotói sikerrel, a követőszám vitathatatlanul meghatározó a platformon: státuszt kínál és influencerek esetében abból a szempontból is fontos lehet, hogy milyen ajánlatokat köthetnek a cégekkel.
Habár sikeresen létrehozhatsz gyorsan terjedő és nagy közönséget elérő videókat, ez nem jelenti egyből azt, hogy a követőbázis is ilyen gyorsan fog növekedni. A nézőket elérni egy dolog, na de arra is rá kell venni őket, hogy többet akarjanak látni a tartalmaidból és követni kezdjenek. Mivel a TikTok-on nagyon gyorsan fogyasztható és lapozható a tartalom, így rengeteg felhasználó csak nézi a Neked (For You) oldalt, kedveli a tetsző videókat, de a profilokra már nem is kattint át. Emiatt a követőszerzés kemény dió lehet.
Most gyűjtöttünk pár hasznos tippet, hogyan kerülhetsz közelebb az áhított követőszámhoz!
Alkoss a célközönségnek
A TikTok különböző kultúrák, korcsoportok és érdeklődési körök találkozási helye. A felületnek több mint egy milliárd aktív felhasználója van, így nem túlzás, hogy szinte bárkit elérhet a tartalmad. No, de neked nem bárkit kell elérni, hanem a célcsoportodat. Először is tisztázni kell, kinek is készíted a tartalmakat, hogy utána személyre szabhasd ezeket és a célcsoportod elvárásaira optimalizálhasd a videókat.
Az általános tartalom létrehozása abban a reményben, hogy majd csak úgy jönnek a követők, egyáltalán nem jó taktika. Ez olyan, mintha belemerítenél egy nagy hálót a tengerbe egy tetszőleges pontra és reménykednél, hogy értékes halakat fogsz majd ki. Erre kicsi az esély, hiszen semmilyen megfontolás nincs mögötte, csupán a szerencsében és a véletlenekben bízol. Ennél sokkal jobb döntés megismerni a célközönséget és nekik alkotni, így már alapvetően is az érdeklődők köréből meríthetsz, akik közül nagyobb eséllyel fog valaki bekövetni.
Használd fel az elemzések információit!
A TikTok elemzései között megtalálhatsz olyan adatokat a nézőket illetően, hogy melyik korcsoportba tartoznak, milyen neműek és melyik régióból nézik a tartalmaidat. Összehasonlíthatod, hogy az egyes videókkal melyik demográfiai csoportokat tudtad elérni. Ez a későbbiekben útmutató lehet, melyik stílus és tartalom jött be annak a felhasználói bázisnak, amelyikhez üzeneted szól.
Mit szeretne látni a közönség?
Gondold át, mit szeretne látni a közönséged és hogyan fejeznek ki szívesen aktivitást. Hozz létre olyan tartalmat, ami megszólítja őket. Próbálj olyan témákban gondolkodni, ami értékes vagy szórakoztató lehet a célközönségednek.
Inspirálódj!
Ha elsőre nem sok ötleted van, ne ess kétségbe! Nézd meg a versenytársak követőbázisát és stratégiáját, illetve kezdj el releváns hashtag-eket gyűjteni, amikkel még több témához kapcsolódó videóhoz juthatsz el. Ezek ihletet adhatnak saját tevékenységedhez is.
Kísérletezz!
Tesztelj különböző tartalomtípusokat és figyeld meg, mivel tudsz sikereket elérni. Fontos, hogy ha egy nap alatt alig érkezik megtekintés és kedvelés, ne töröld le a videókat, mert akár később is újra felkaphatja őket a rendszer.
Ha több videótípus között őrlődsz, mert nem tudod, hogy a szórakoztató vagy az oktató jellegű tartalom legyen-e többségben, alkalmazd mindkettőt vegyesen és a közönség visszajelzései (kedvelések, megosztások stb.) elárulják neked, miből látnának többet.
A feladat nem ér véget
A célközönség megismerése nem csak egyszeri tevékenység, hanem egy állandó folyamat. Az emberek preferenciái megváltoznak és a TikTok algoritmus is fejlődik. Emiatt ne ragadj le egy már bevált rendszernél, kövesd figyelemmel folyamatosan az eredményeket és adatokat, így alkalmazkodhatsz a folyton változó elvásárokhoz.
Ha szükséges, módosítsd a stratégiát és kezdd újra a kísérletezést!
Figyelj a trendekre!
A trendek a TikTok éltető elemei: jönnek-mennek, mint az ár-apály, de amikor éppen befutnak, akkor bizony tarolhatnak. Ahhoz, hogy részt tudj venni az aktuális trendekben, először is használnod kell a TikTok alkalmazást, hogy tudd, mi a menő éppen. A Neked (For You) oldal ezt hamar elárulja neked, ahogy a virális zenék, felkapott hashtag-ek és népszerű videók is.
Ha már képben vagy, milyen trendek vannak, akkor bizony gyorsnak kell lenned, mert napjainkban olyan gyorsan változnak a trendek, hogy akár pár nap alatt is lejárt lemez lehet valami.
@qmike My cinematic world 🎞️🎥 #cinematography ♬ original sound - Mike Quyen
Miért érdemes részt venni a trendekben?
- a felkapott hangok és stílusok használatával kikerülhetsz az ajánló oldalra, így sokakhoz eljuthat a tartalmad
- a virális videók nagyobb ismertséget szerezhetnek márkádnak és akár követőket is bevonzhatnak
- bemutathatod a kreativitásod, amivel szimpatikus lehetsz a felhasználóknak
- ha jó benyomást keltesz, ellátogathatnak a profilodra, ami még több megtekintést, potenciális követést vagy átkattintást eredményezhet
- mivel időérzékeny tartalom, emiatt ha időben beszállsz, bizonyítod a közönségnek, hogy otthon vagy az alkalmazásban
@cindychendesigns My world in a few colors 🙏🏼
♬ original sound - TheBoredBitch
Mielőtt fejest ugrasz, mérlegelj!
A trendekre hamar rá kell ugrani, hogy még releváns legyen a tartalom, de nem minden trendben kell mindenáron részt venned. Csábító lehet pár siker után, hogy minden újdonságba szerepet vállalj a sok kedvelés érdekében, de inkább arra koncentrálj, hogy minden körülmények között meg tudd őrizni márkát hitelességét. Ez lesz az, ami hosszú távon sikerre vihet, nem a gyorsan érkező nézettség és kedvelések.
Csak akkor vegyél részt egy trendben, ha úgy érzed, hogy az összhangban van a márka értékeivel és esztétikájával. Ha ezt nem tartod be, az könnyen visszaüthet.
Tudtad? Igazán népszerűek az utóbbi időben az Instagram, a TikTok és egyéb felületek és/vagy az itt megjelenő influencer-együttműködések, ám folyamatosan jönnek be új platformok, mint a Clubhouse, a Twitch, a MeWe, a BeReal, a Poparazzi vagy hogy a februárban megjelent Truth Social-t említsük. Szeretnél profi lenni az új platformok kezelésében is? Tudd meg a részleteket workshop-unkon!
Forrás: https://buffer.com/library/how-to-get-followers-on-tiktok/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: