Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. június 14., péntek

Hogyan maradjunk relevánsak egy mesterséges intelligencia által vezérelt világban?

nevtelen_terv_2.pngManapság már ha tetszik, ha nem, számolni kell a mesterséges intelligenciával. Az AI térnyerése egyre gyorsabb és már egyre több online felületen, így a közösségi média oldalakon is megjelenik valamilyen formában. Ez megnehezítheti a dolgunkat, hogy fel tudjuk kelteni a közönség figyelmét, így egy kis újratervezésre lehet szükség. Most ebben segítünk!


Ismerd meg!


Ahhoz, hogy ebben a folyton változó világban alkalmazkodni tudjanak a felhasználók és a vállalkozások a mesterséges intelligencia általi változásokhoz, meg kell érteni, hogy pontosan mit is takar ez a fogalom, mik a jelenlegi képességei és mire számíthatunk a jövőben. Ha nem értjük az AI-t, akkor nem is fogunk tudni alkalmazkodni hozzá. Még ha nem is szeretnénk direkt módon használni, az alapvető mesterséges intelligenciára vonatkozó tudást el kell sajátítanunk.


Egy marketingügynökségnek például tudnia kell, hogy egyes vállalatok most szerződésben tiltják a mesterséges intelligencia használatát a védett adatok nyilvánosságra kerülésével kapcsolatos aggodalmak miatt. A mesterséges intelligencia használatának népszerűsítése visszaüthet, ha a közvélemény jobban aggódik a veszélyek miatt, mint amennyire izgatja a technológiai újítás. És bizony, a lakosság 53%-a inkább aggódik, mint izgatott a mesterséges intelligencia miatt.


A mesterséges intelligencia ismerete azt is jelenti, hogy elkötelezzük magunkat a folyamatos tanulás mellett, hogy a legtöbbet hozzuk ki az AI-eszközökből. Aki sikeres akar lenni az online marketingben, annak muszáj tartani a lépést az állandó változásokkal!


Gondold újra az üzleti modellt!


A következő lépés az aktuális kínálat és üzleti modell alapos vizsgálata. Hogyan befolyásolhatja a mesterséges intelligencia a termékek és szolgáltatások iránti keresletet? Végezz SWOT-elemzést, összehasonlítva készségeidet az AI képességeivel, hogy azonosítsd az erősségeket, gyengeségeket, lehetőségeket és veszélyeket.


Lehet, hogy van olyan terület, ahol az AI jobb lehetőségeket kínál vagy erősebb annál, amit te tudsz adni. Ilyenkor ezt figyelembe véve kell alakítani a kínálatot, fejleszteni a szolgáltatásokat, vagy akár alternatív bevételi forrásokról gondoskodni.


Proaktívan kell gondolkodni, hogy a kínálatunk a mesterséges intelligencia képessége fölé emelkedjen. Próbáld meg olyan oldalról megvizsgálni a kérdést, hogy mi az, amire az AI nem képes: milyen emberi elemet adsz hozzá, amit egy gép sosem pótolhat? Miért nélkülözhetetlen a munkád? Mivel tudsz többet adni, mint az AI?


Építsd személyes márkádat!


A személyes márkaépítés mindig is remek módja volt annak, hogy kitűnj a hatalmas versenyből a végtelen választási lehetőséget kínáló online világban. Elsőre furcsán hangozhat, de bizony meg kell magunkat különböztetni a mesterséges intelligenciától. Az AI-nak nincs véleménye, meglátásai, arca és értékrendje. Ez csak nekünk, embereknek adatott meg, így erre kell hangsúlyt fektetni.


Manapság már egyre jobban fejlődik az AI és elég jól tudja utánozni az emberi hangzást – a jobb fejlesztések már nem gagyi, kilóméterekről felismerhető szövegekkel kommunikálnak, hanem valóságosnak tűnő, kifinomult módon. Míg a Tennessee-ben javasolt Elvis-törvényhez hasonló jogszabályok célja az emberek személyiségeinek jogosulatlan használatának visszaszorítása, az AI által generált mimika folyamatos kihívást jelent majd.


Szóval, hogyan építs fel egy olyan személyes márkát, amelyet a mesterséges intelligencia nem tud könnyen megismételni?



  • Fejezd ki önmagad és erősítsd fel személyiséged néhány jegyét, a perspektíváidat!

  • Mutasd meg arcod a közönségednek!

  • Építs ki bensőségesebb kapcsolatot a felhasználókkal!

  • Alakíts ki tagságokat, akár zárt csoportban vagy privátban történő kommunikációt!

  • Fejleszd önismereted, hogy azzá válhass, akire szükség van az alkalmazkodáshoz


Védd a szellemi tulajdonod!


Ahogy az AI egyre fejlettebb, a szellemi tulajdon védelme kulcsfontosságú! A tartalmaid – legyen szó írásról, zenéről, műalkotásról, kreatív dolgokról – mind a tieid és attól, hogy felkerülnek az online térbe, még a te tulajdonodat képzik. Erről sokan elfeledkeznek, de ezek a szellemi termékek és alkotások megkülönböztethetnek az AI-tól és értéket adhatnak közönségednek.


Térj el az AI stílusától!


Habár egyre természetesebben fogalmaz az AI, azért a szépen kidolgozott írói fordulatokig még nem sok fejlesztés jutott el. Tedd változatosság írói stílusodat, alkalmazz kreatív technikákat, mint amilyen a történetmesélés és hozz létre egyedibb tartalmakat, amiknek a reprodukálása nem egyszerű. Így máris könnyedén meg lehet különböztetni az általad létrehozott tartalmat az AI-tól.


Az AI nem fog személyes anekdotákat, humort és metaforákat beletenni a szövegekbe, míg számodra ez nem jelent kihívást. Bár nagyban függ az oldal stílusától és a közönségtől is, de akár kísérletezhetsz különféle formátumokkal is, például lazább fogalmazási móddal, listákkal és felsorolásokkal.


Hosszabb írás (mondjuk egy könyv) esetében a visszautalások, vagy az egészen átívelő történetszálak is segíthetnek elválasztani az AI által generált szövegeket az emberi fogalmazástól.


Távol áll tőled az AI, de a chatbot által kínált lehetőségeket szívesen megismernéd? KATTINTS!


Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/remaining-relevant-in-an-ai-world/


https://24.hu/kultura/2024/03/22/tennessee-mesterseges-intelligencia-zene-vedelem-torvey/


 


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: