Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. július 11., csütörtök

Hogyan határozd meg céljaidat a stratégia kialakításához?

blog_15.pngA közösségi média stratégia kialakítása elsőre sem hangzik könnyűnek. Ez a lépés elengedhetetlen a hatékony online jelenléthez, azonban elég komplex feladatot ad fel. A stratégia kialakításánál elsődleges a célok pontos meghatározása. Hogy pontosan mik is a célok, azt nagyjából biztosan tudod, de vajon meg is tudod úgy fogalmazni, hogy azt felhasználhasd mérceként a későbbiekben?


Ebben segítenek a SMART célok, amik adott jelzőkkel határozzák meg, hogyan tudsz olyan célokat kitűzni, amik valóban kézzelfoghatóak és megvalósíthatóak.


Miért alkalmazd a SMART célokat?


A SMART célok segítenek, hogy ne rugaszkodj el a földtől, hanem realisztikus, időkerethez kötött, előre meghatározott módon ellenőrizhető és mérhető, aktuális és bizony nagyon konkrét célokat tűzz ki. Egy nagy célt akár több kisebb részletre is bonthatsz, így nem csak a végső, nagy álom felé dolgozol csapatoddal, hanem útközben több mérföldkövet is elérhettek. Ez segíthet motiváltnak maradni.


Mit jelent a SMART?


A mozaikszó így áll össze:
S – Specific – Specifikus
M – Measurable – Mérhető
A – Achievable – Elérhető
R – Relevant – Releváns
T – Timely – Időszerű


Nézzük meg ezeket a kulcsszavakat kicsit közelebbről!


S – Specific – Specifikus


Először is, legyen a cél specifikus, vagyis itt ne vágyainkat fogalmazzuk meg, sokkal inkább azt, ami egy valós, konkrét dolog. Nyilván mind mondhatnánk, hogy sok pénzt akarunk keresni, sikeresek lenni, népszerűek stb. de ez a vágy még nem visz minket közelebb ahhoz, hogy elérjük. Gondoljuk át, hogyan érhetjük el ezeket a vágyakat olyan módon, amit konkretizálni tudunk.


Tegyük fel magunknak a kérdéseket: Mit akarunk elérni? Miért fontos ez a cél? Milyen forrásokban és határokban gondolkodhatunk?


M – Measurable – Mérhető


A mérhetőség elengedhetetlen ahhoz, hogy ellenőrizni tudjuk, hogyan haladunk előre. Az eredmények folyamatos vizsgálata fontos, azonban lehetetlen, ha nincsenek számszerűsíthető, konkrét adataink. Ne engedjük, hogy megtévesszenek minket a jól hangzó statisztikák, csak a konkrét számadatoknak higgyünk és mindig törekedjünk arra, hogy még jobbak legyünk. Egyszer már sikerült elérned, hogy egy bejegyzésedet százan kedvelték? Remek, akkor ezentúl legyen ez az, amihez hasonlítod a többi eredményt! Létrehoztál még egy hasonló posztot, de ott nem érsz el sikereket? Vizsgáld meg, mi lehet a gond!


A – Achievable – Elérhető


Az elérhetőség sok szempontból vizsgálható. Milyen lépések kellenek ahhoz, hogy eljussunk a kitűzött célig, részcélig? El szeretnénk adni ebben a hónapban 10 könyvet minimum. Mit teszünk, hogy elérhető legyen ez a cél? Milyen kampányt hozunk létre ehhez? Ki kell dolgozni a részletes lépéseket, amik elvezethetnek a megvalósuláshoz. Amennyiben ez nem kivitelezhető és nem tudod, milyen lépésekkel érheted el a célt, akkor maximum a szerencsén fog múlni, hogy sikerül-e, erre pedig nem érdemes hagyatkozni.


R – Relevant – Releváns


Maradjunk reálisak és relevánsak, ne próbáljuk meg azonnal megváltani a világot. Csak csalódásokhoz vezet, ha túlzó célokat állítunk, amiket úgysem fogunk tudni elérni – adjunk magunknak időt és inkább kezdjük a kisebb célokkal, így haladva a nagyobb célokig.


Ha nem releváns a cél, vagyis nem kapcsolódik szorosan a várt eredményekhez, akkor hiába tűzzük ki, nem fog előrébb vinni minket az elérése. Mindig kapcsolódjanak a kisebb célok is a végső, fő célunkhoz.


T – Timely – Időszerű


Az időszerűség, időzíthetőség azért olyan hangsúlyos, mert arra motivál minket, hogy dolgozzunk a célok eléréséhez. Ha nem adunk meg időkeretet, akkor könnyen elveszítjük szem elől a célt és nem tudunk megfelelő ütemben, lépésenként haladni.


Vedd figyelembe a kérdéseket: Mikorra szeretném elérni a célomat? Mit tudok tenni egy hónapon belül? Hol szeretnék tartani a megadott idő letelte után? Mit tudok tenni ma?


Te már alkalmaztad a SMART célokat? Hogyan segített közelebb kerülni üzleti céljaidhoz ez a stratégia?


Forrás: https://www.mindtools.com/pages/article/smart-goals.htm


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: