Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. február 16., péntek

Hogyan használd hatékonyabban a közösségi médiát?

blog_29.pngEgy márka közösségi médiában való jelenlétének kezelése időigényes és sok tervezés szükséges hozzá, viszont vannak olyan folyamatok, amik automatizálhatók és optimalizálhatók. Ezáltal terhet emelhetsz le közösségi média csapatod válláról és még hatékonyabbá teheted a kommunikációt. Ha megfelelő optimalizálási technikákat és eszközöket veszel igénybe, maximalizálhatod a ROI-t és a lehető legjobban profitálhatsz a befektetett időből és erőforrásokból.


Most hoztunk pár lépést, amik segítenek egy olajozott, hatékony közösségi média használatban!


Optimalizáld a közösségi média munkafolyamatokat!


Tervezés, létrehozás, jóváhagyás, közzététel, tesztelés, ellenőrzés… Az ötlettől a valós kampányig és ennek eredményességéig hosszú út vezet. A sok lépés pedig odafigyelést és sok munkát is igényel a közösségi média menedzserek részéről. Ha a munkafolyamatot optimalizálod, akkor nem kell egyszerre a munkaerőnek több szerepet betölteni, kevesebb lesz a teljesen manuális, komoly figyelmet igénylő feladat.


Például már nagyszerű lehetőségeket kínál az AI a szöveg és képszerkesztésekre – és habár ezek nem tökéletesek, ötleteléshez és az alapok létrehozásához nagy segítséget jelenthetnek a tartalommarketingeseknek!


bloghozs.PNG


Hasonlóképp a Canva kép- és videószerkesztője is egyszerűsítheti a grafikai folyamatokat, ezáltal időt spórolva.


blogfhozsaw.PNG


Amennyiben az ügyfélszolgálati feladatokban is jól jönne a segítség, érdemes utánajárni a chatbot kínálta lehetőségeknek.


jzudgv.PNG


Vond be a csapat többi tagját is!


Sok márkánál előfordulhat, hogy az egyes részlegek egymástól külön végzik a munkájukat és kerülik az átfedéseket. Azonban ahogy egyre inkább nő a közösségi média jelentősége, annál inkább érdemes a vállalat többi részlegével is megosztani a stratégiát, amit az online térben alkalmazol.


A közösségi média ma már nem csupán a figyelemfelkeltés eszköze, hanem kulcsfontosságú az ügyfelek útjának követésében és a közönségszegmensek megállapításában, megismerésében. Olyan visszajelzéseket és hasznos információkat tudhatsz meg a közösségi média által, amit más részlegek is hasznosnak találhatnak.


A The 2022 Sprout Social Index™ szerint az ügyfélszolgálati csapatok 53%-a, a HR csapatok 32%-a és a K+F csapatok 20%-a mérlegeli a közösségi média stratégiát. Ez bizonyítja, hogy ezek a részlegek már együttműködnek a közösségi média csapattal a vállalati célok elérése érdekében.


Íme néhány kulcsfontosságú módszer, amellyel az egyes osztályok használhatják a közösségi média oldalakat:


Értékesítés:



  • Használd a teljesítményadatokat, hogy megtudd, hogyan reagálnak az ügyfelek a különböző marketingüzenetekre és tartalmakra!

  • Vizsgáld meg, hogyan áll márkád a versenytársakhoz képest!

  • Elemezd ki a közösségi meghallgatásból (social listening) származó tudást, hogy jobban megérthesd a közönség fájdalompontjait!


Ügyfélszolgálat:



  • Válaszolj minden kérdésre és üzenetre, hogy a közönségnek jó élményben legyen része, ezáltal ösztönözve az elkötelezettséget!

  • Biztosíts teljesértékű ügyfélszolgálati élményt a közönség tagjainak a közösségi média térben is és az egyéb (telefonos, e-mail-es vagy személyes) elérési módokon is!


HR és toborzás:



  • Használd a közösségi oldalt egy erős munkáltatói márka kialakításához!

  • Már a közösségi média oldalakon keresztül is készíthetők profi álláshirdetések, amiket nem érdemes kihagyni!


Termékfejlesztés:



  • A termékekkel és az iparággal kapcsolatos beszélgetések hasznos alapot nyújtanak a változtatásokhoz, finomításokhoz és fejlesztésekhez!

  • A közösségi médián keresztül beérkező vélemények mind remek visszajelzésként szolgálnak az eddigi tevékenységről és iránymutatók a későbbiekkel kapcsolatban.


Az influencer menedzsment egyszerűsítése


A külső partnerekkel való kommunikáció része az influencerekkel való kapcsolattartás is. Egy 2023. harmadik negyedéves Sprout pulse felmérés szerint a közösségi média marketingszakemberek 64%-a közvetlenül az influencer ügynökével vagy képviselőjével dolgozik az influencer marketingkampányok menedzselésekor – ami több ezer egyszeri e-mail szálhoz és kaotikus munkafolyamatokhoz vezethet. A manuális influencer-kezelés kihívást jelent a ROI számszerűsítésére, és rendkívül nehézkessé teszi a felfedezés, a jóváhagyások és a jelentéskészítés folyamatát.


Az influencer marketing és a közösségi média kezelésének egyesítése révén leegyszerűsítheted az influencer kapcsolatokat, és összekapcsolhatod az influencer marketing együttműködések erőfeszítéseit közösségi média stratégiád többi részével.


Ne félj az újtól!


Ne feledd: a közösségi média mindig változik és fejlődik. Új platformok jelennek meg, algoritmusok változnak, a felhasználók viselkedése módosul. Ezért kulcsfontosságú, hogy közösségi média stratégiádat folyamatosan frissítsd, és alkalmazkodj a változásokhoz. Figyeld a legújabb trendeket, tanulj a versenytársak sikereiből és hibáiból, és legyél kész valami újat kipróbálni!


Az adatok elemzése és a közösségi média teljesítmény értékelése segít abban, hogy időben felismerd, melyik irányba kell haladnod. Ne félj elengedni olyan stratégiákat vagy eszközöket, amik már nem működnek! A folyamatos fejlődés és alkalmazkodás lehetővé teszi, hogy mindig a legjobbat hozd ki a közösségi médiából, és akár a konkurenciát is megelőzd egy lépéssel.


A közösségi média hatékonyabb használata nem csak márkád növekedését segíti elő, de a következő szintre is emelheti a kapcsolatot az ügyfelekkel és az online közönséggel.


Használd ezeket az optimalizálási technikákat és módszereket, hogy valóban maximalizálni tudd a közösségi média erejét, és élvezd a sikeres online jelenlét előnyeit!


collage012345.pngSzeretnéd megtanulni a Facebook minden apró trükkjét? Tudatosan bővíteni és menedzselni rajongóbázisod? Szeretnél költséghatékonyan hirdetni és Facebook alkalmazásokat is megvalósítani? A Facebook Business Suite-ot hatékonyabban használni? Klikk IDE!


Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-efficiency/


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: