Hogyan alakítsd ki JOBB közösségi média jelenlétet?
Hogy fent legyen-e céged a közösségi oldalakon? Ez manapság már nem is kérdés! A felhasználók szívesen néznek utána egy-egy márkának vagy terméknek a közösségi média térben, így érdemes minimum egy profilt fenntartani. Olyan közösségi oldalon kell jelen lenni, ahol a célzott közönség és potenciális ügyfelek, vásárlók is aktívak.
A kevesebb néha több?
Ne hagyd, hogy a mennyiség a minőség rovására menjen, így inkább kevesebb platformon legyél fent, de ezeken alapos, átgondolt és rendszeres kommunikációt folytass! Arra is ügyelni kell, hogy elérhető legyél az érdeklődők számára, mert sokan fordulnak a márkákhoz a közösségi média kommentszekcióin vagy üzenetküldési lehetőségein keresztül kérdésekkel, panaszokkal, meglátásokkal vagy szimplán visszajelzésekkel. Ezek mind nagyon fontosak és hasznosak, így ha nincs kapacitásod arra, hogy több felületen is posztolj, tervezz, hirdess, kommunikálj az ügyfelekkel akár direkt módon is, érdemes megbízni egy ügynökséget, hogy vegyék át a terheket a válladról vagy inkább kevesebb helyen jelen lenni, aminek alapos és folyamatos kezelésére még vannak erőforrásaid.
Tehát nem elég jelen lenni, jól és megfontoltan kell kihasználni a közösségi média nyújtotta lehetőségeket a siker érdekében.
Most ehhez osztunk meg Veled pár tippet cikkünkben!
1. SMART célok
Ez a leleményes angol kis szójáték direkt fordításban okos célokat jelent, ám egy mozaikszót is rejt.
S – Specific – Specifikus
M – Measurable – Mérhető
A – Achievable – Elérhető
R – Relevant – Releváns
T – Timely – Időszerű
Elsőre egyszerűnek hangzik, de bizony elég komplex feladatot ad fel, ha mindegyik jelzőnek meg akarsz felelni. A SMART célok segítenek, hogy ne rugaszkodj el a földtől, hanem realisztikus, időkerethez kötött, előre meghatározott módon ellenőrizhető és mérhető, aktuális és bizony nagyon konkrét célokat tűzz ki. Egy nagy célt akár több kisebb részletre is bonthatsz, így nem csak a végső, nagy álom felé dolgozol csapatoddal, hanem útközben több mérföldkövet is elérhettek. Ez segíthet motiváltnak maradni.
Ha szeretnél a célok meghatározásáról többet megtudni, kattints cikkünkért a témában!
2. Azonosítsd a célközönséget!
A közösségi média a szegmentálásról szól. Fiatalabb felhasználókat célzol meg? Akkor érdemes lehet fontolóra venni a TikTokot vagy a Twitchet. Az idősebb ügyfelek előnyben részesíthetik a Facebookot vagy az Instagramot, míg a B2B értékesítéshez szükség van a LinkedInen való jelenlétre. Határozd meg, kik a tipikus, ideális vásárlóid, és vedd figyelembe, őket hol tudod a leghatékonyabban elérni!
Ha kíváncsi vagy, pontosan milyen lépésekkel határozhatod meg célközönséged, ajánljuk korábbi cikkünket, amit ITT érsz el, ha pedig a buyer persona létrehozása érdekel részletesebben, kattints IDE!
3. Légy emberi!
Maradj megközelíthető és releváns! Lehet, hogy céged nevében kommunikálsz, de ettől még nem baj, ha az emberek egy kis betekintést is kapnak a színfalak mögé és nem csak szigorúan az értékesítésre és professzionális marketing szövegekre fókuszálsz kommunikációdban.
Minden aktivitással (lájkolással, kommenteléssel, megosztással vagy követéssel) a közösségi média felhasználói aktívan foglalkoznak a tartalmaddal. Ennek maximalizálásához fontos, hogy légy önmagad! A hitelesség kulcsa, ha őszinte, valódi és megközelíthető vagy. Beszélj közvetlenül és őszintén az ügyfelekkel, amivel elnyerheted a bizalmukat és márkahűségüket.
Az Innocent Drinks például közvetlen hangnemben szólítja meg közönségét: a Twitter profiljukon folyamatosan szerepel a mókázás és megcsillogtatják humorukat, aminek köszönhetően csaknem 300.000 követőjük van már:
4. Keress kapcsolatokat, ne csak követőket
Könnyű lehet elveszni a számok és álmok rengetegében, ami miatt úgy érezheted, akkor sikeres márkád a közösségi médiában, ha minél nagyobb számok szerepelnek a követőknél, a posztok alatt a kedveléseknél, hozzászólásoknál és megosztásoknál is. Habár a kiváltott aktivitás és a követőszám növekedése remek dolog, nem csak ez számít.
Mondunk is egy példát! Egy cég felturbózhatja követőbázisát random nyereményjátékokkal, aminek hála gyorsan duzzad a rajongói bázis, a játékos posztok alatti aktivitás pedig kiemelkedő. Azonban arra is gondolni kell, mit nyer ebből céged? Valóban nő a márkaismertség és bizony potenciálisan célközönségedet is elérheted, de eközben rengeteg nyereményjátékvadászt és érdektelen felhasználót is bevonzol, akik csupán emiatt követnek vagy aktívak, de egyébként eszük ágában sincs megismerni céged, kínálatod vagy a későbbiekben vásárolni. Így ebből valós értékkel bíró konverzió nem lesz olyan magas arányban, mint amit a számok mutatnak.
Ráadásul az időnként történő, hirtelen ugrásszerű növekedés majd csökkenés (ugyanis a játék végével sokan ki fognak követni) nem feltétlen küld jó üzenetet az algoritmusnak és az üzleti partnereknek sem. Ma már rengeteg szoftver áll rendelkezésre, hogy a közös munka előtt bemérd potenciális partnereidet – épp ahogyan ők is megtehetik veled. És egy hiteles cég vagy influencer szemében gyanús lehet, hogy követőket vásárolsz, majd egyszerre sokat vesztesz, amikor a platform elkezdi törölni a fake profilokat. Így pedig megbízhatatlannak tűnhetsz és elutasíthatják az együttműködést. Ez egy nagyon árnyalt dolog és nem azt állítjuk, hogy rossz dolog a nyereményjáték, mert igenis nagyot dobhat az eléréseken, az ismertség növelésén és valós konverziót is eredményezhet – de csak ha okosan, célzottan csinálod és nem a számok jelentik a lényeget, hanem a célközönség megszólítása.
Szóval ne hagyd, hogy minden arról szóljon, hogy minél gyorsabban, minél nagyobb számokat láss profilodon. Inkább a közösségi média fő funkciójára, a közösségre koncentrálj. Ha kapcsolatot építesz ki a fogyasztókkal, sokat teszel a hűségükért, ami a mai világban nagy érték. És mi lenne jobb marketing, mintha a hűséges vásárlók ajánlanak Téged ismerőseiknek, barátaiknak is pozitív élményeik miatt?
Példaként nézzük meg a Red Bull kommunikációját a Twitteren. Ez egy elég nagy cég, mégis energiát fektetnek abba, hogy szinte minden megjegyzésre válaszoljanak, ezáltal személyes figyelmet szentelve minden követőnek:
Te már követed a trendeket? Az újgeenrációs platformok teljesen más irányt képviselnek, mint a klasszikus közösségi média felületek, más nyelvezetet, kommunikációs stílust, tartalmakat és megoldási módokat igényelnek, amelyek ráadásul igencsak változnak, formálódnak. Ne ijedj meg! Légy Te is profi könyvünk segítségével!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/building-social-media-presence/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: