Hogy érheted el a Z generációt az online térben?
Sok márkát és marketingest foglalkoztat a kérdés, hogy hol tölti a Z generáció a legtöbb idejét online. A Z generáció bizony sokat időzik a neten, vásárlóerejük pedig egyre csak erősödik. No, de mégis mivel foglalkoznak a digitális világban? Egész nap a TikTok-on lógnak? Hol és mennyi időt töltenek el? Milyen tartalmakat néznek szívesen és milyen tartalmak után nő meg a vásárlási kedvük?
Eláruljuk!
A kutatás
A Morning Consult, egy hírszerzési vállalat nemrégiben készített egy jelentést, hogy többet tudjon meg a Z generáció közösségi média használatáról. A kinyert adatok nagy hasznára válhatnak azoknak, akik ezt a korcsoportot szeretnék elérni üzenetükkel.
Kezdjük is az egyik legfontosabb kérdéssel:
Hol töltik az idejüket online a Z generációsok?
A Morning Consult jelentése szerint a YouTube a Z generáció leggyakrabban használt platformja – több mint 80% tölti idejét az alkalmazásban! Ez jól utal arra is, mennyire vevő ez a korosztály a videós tartalmakra, amit nem árt észben tartani tartalomgyártásnál.
A második helyen az Instagram áll 75%-kal. Habár több hír is felreppent arról, hogy az Instának befellegzett, az ehhez hasonló adatok igazolják, hogy még nem érdemes búcsút vennünk a felülettől. Érdekes, hogy a TikTok 69%-kal és a Snapchat 63%-kal nem marad le túlságosan, így ez a három platform komoly versenyben van a Z generációsok figyelméért.
A Facebook és az X (korábban Twitter) már jobban lemarad. Megfigyelhető, hogy több férfi válaszadó használ olyan platformokat, mint a YouTube, X, Discord, Reddit és Twitch. Ami a másik oldalt illeti, az Instagram, a TikTok, a Snapchat és a Facebook terén a női Z generációsok vannak többségben.
És habár a sor végén kullog a BeReal, még mindig vannak felhasználói ebből a generációból.
Mennyi időt tölt a Z generáció a közösségi médiában?
A felmérés eredménye szerint a Z generációs felhasználók 35%-a több, mint négy órát tölt naponta a közösségi médiában. Igen, jól látod: 4 óra naponta!
Ez ugyan enyhe csökkenés az előző évhez képest (38%), de még így is nagyon magas a szám.
Összehasonlításképpen, az Egyesült Államokban élő felnőttek mindössze 19%-a tölt ennyi időt az interneten – ez mutatja a generációs különbségeket a közösségi média használata során.
Íme, mit csinálnak az online térben töltött órákban a fiatalok:
- 68% szórakoztatásra használja és akár csak úgy görgeti a felületeket
- 19% üzenetküldésre és kommunikációra használja a közösségi felületeket
A közösségi médiában eltöltött időt elnézve ezek a felületek remek lehetőséget biztosítanak a cégeknek, hogy elérjék a Z generációt, ugyanis sokat vannak online és akár csak úgy, unalomból is görgetik az oldalakat. Ezt pedig kihasználhatják a marketingesek: ha elég figyelemfelkeltő és érdekes, értékes tartalmat hoznak létre, akkor megragadhatják a fiatalok figyelmét és közelebb kerülhetnek céljaikhoz, legyen az a márkaismertség vagy a konverzió.
Milyen tartalmakat fogyasztanak szívesen a Z generációsok?
A Z generáció szeret online lenni, és a legkedveltebb platformjaik a YouTube, az Instagram és a TikTok. De még ennél is fontosabb, hogy a Morning Consult jelentése szerint a Z-generáció aktívabban keresi az új márkákat, mint a fogyasztók bármely más generációja.
Ez nagyon jó hír a márkák számára, ugyanis azt jelenti, a fiatalok érdeklődést mutatnak aziránt, hogy új termékeket és szolgáltatásokat fedezzenek fel az online térben. Szintén nagyon fontos információ, hogy milyen tartalomtípusokkal érhetők el a Z generációsok.
A Z generációs felhasználók szívesen néznek termékértékelő videókat, storytime-okat, nosztalgikus vagy tanácsadós videókat. Vásárláshoz a leggyakrabban a termékértékelő, haul (szerzeményes) és GRWM (elkészülődös) tartalmak vezetnek. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a tartalomgyártó feltölt egy videót, amiben bemutat egy terméket és elmondja róla őszinte véleményét, bemutatja, miket vásárolt és miért, vagy videóra veszi, ahogy elkészülődik a napjára és eközben megjeleníti említés szintjén vagy használat közben a promótált terméket is.
Ezek a videók nem minden esetben fizetett termékelhelyezések, az organikus szájreklámnak hatalmas hatása van a felhasználókra. Sokan jobban is bíznak a nem fizetett hirdetésekben, ezért is kerülnek sokszor előtérbe a mikroinfluencerek.
Összefoglalva: fontos, hogy szórakoztató, könnyed videó készüljön, amibe valamilyen módon belekerül az értékesítendő termék/szolgáltatás is.
Hitelesség mindenek felett
Ha márkaként vagy marketingesként nem tudod, merre indulj, meríts ihletet más cégek kampányaiból, az influencerek népszerű videóiból és az aktuális trendekből!
De ne feledd: a Z generáció gyorsan kiszúr bármit, ami nem őszinte! Egy erőltetett reklámmal vagy egy márkádhoz egyáltalán nem passzoló influencerrel nem fogsz sikereket elérni. A Z generáció megfontolja, milyen márkáktól vásárol – és mivel ők már tudatos közösségi média felhasználók, nem tudod megtéveszteni őket. Olyan alkotókkal kell együtt dolgoznod, akik hasonló értékeket képviselnek, mint a márka, vagy a saját tartalmaidnál kell ügyelni rá, hogy ne rugaszkodj messze az arculattól, stílustól és értékrendtől.
Az idősebb generációkhoz képest a Z generáció közösségi média használata több teret hagy az online eléréshez, kapcsolattartáshoz és értékesítéshez. Ugyanakkor alaposabban átgondolt stratégiára is van szükség.
Ha még nem vágtál bele a közösségi média marketingbe, 2024 a tökéletes időszak a kísérletezésre!
Szeretnéd, hogy átsegítsünk a nehézségeken? Oktatásaink és könyveink gondoskodnak róla, hogy egyedül is nagyszerűen tudd menedzselni felületeidet! Ha erre nincs időd, engedd, hogy ügynökségünk átvegye a közösségi média kommunikációval járó feladatokat az organikus tartalomgyártástól a hirdetéseken és elemzéseket át az ügyfélkommunikációig. Részletek ITT!
Forrás: https://later.com/blog/gen-z-social-media-usage/
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: