Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. december 30., hétfő

Az Instagram megszűnteti a hashtag-ek követését! Hogyan alkalmazkodj a változáshoz?

nevtelen_terv_2025-01-02t184306_609.pngAz Instagram nemrég bejelentette, hogy eltávolítja a hashtag-ek követésének lehetőségét. De mit jelent ez a változás, és hogyan érinti azokat, akik üzleti célokra használják a platformot? Legyen szó márkáról vagy influencerről, ez minden alkotóra hatással van. Nézzük, mit kell tudni, miért történik ez és mit tehetsz, hogy a lehető legjobban alkalmazkodj az újításhoz!


 


Miért változtat az Instagram?


A válasz egyszerű: a spam-ek visszaszorítása. Az Instagram hosszú ideje próbálja megszűrni azokat a hashtag-ekhez kapcsolódó, irreleváns és rossz minőségű tartalmakat, amelyeket többek között a botok és fake profilosok is alkalmaznak, hogy növeljék az elérést. Míg a platform rendelkezik fejlett szűrőeszközökkel, mégis gyakran előfordul, hogy a felhasználó találkozik haszontalan, nem odaillő posztokkal. Az Instagram úgy döntött, hogy inkább eltávolítja ezt a funkciót, hogy megszüntesse a problémát a felhasználói hírfolyamban. A változtatás célja a felület biztonságosabbá tétele, miközben a felhasználói élmény is javulhat.


Az új rendszerben tehát nem lehet többé követni a hashtag-eket, és az általad már követett témák sem fognak automatikusan megjelenni a hírfolyamban. A spamekkel operáló profilok próbálkozásai így kevésbé fognak zavarni, bár az Explore oldalon és keresési eredményekben még előfordulhatnak.


Miért volt eddig hasznos a hashtag-ek követhetősége?


Eddig úgy is felfedezhettél új profilokat és alkotókat, hogy az általad érdekesnek gondolt témákat követted, az Instagram pedig az erről posztolókat megjelenítette számodra. Ezentúl ez megszűnik. Tehát ha követsz valamilyen hashtag-et (mondjuk #idézetek), akkor sajnos nem fogsz több ilyet látni a hírfolyamodban. Csak azoknak a profiloknak a posztjai lesznek ott, akiket bekövettél.


Mit jelent a változás a hashtag-ekre nézve?


Míg az Instagram ezen változtatása egyeseknek kellemetlenséget okozhat, a hashtag-ek még mindig kulcsszerepet játszanak a platformon. Viszont az Instagram most már a tartalmakat inkább az érdeklődési körök és a felhasználói viselkedés alapján ajánlja, ami azt jelenti, hogy a keresőcímkék szerepe a felfedezhetőségben csökkent. A hashtag követése nélkül a vállalkozások számára ez a változás egy kis kihívást jelenthet, annak ellenére, hogy a címkék még nem tűntek el teljesen.


Hogyan alkalmazkodhatsz a változáshoz?


Ne pánikolj! Bár a hashtag-ek követése nem áll már rendelkezésre, van más mód is arra, hogy biztosítsd a láthatóságodat.


Íme néhány tipp, hogyan alakíthatod át az Instagram stratégiádat:


1. Építs erős követőbázist!


Mivel a hashtag-ek már nem segítenek olyan könnyen elérni az új követőket, most még fontosabbá válik, hogy folyamatosan építsd a saját közönségedet. Ennek több módja is van, például készíts interaktív tartalmakat! A posztok, amelyek lájkokat, kommenteket és megosztásokat generálnak, segítenek növelni a láthatóságot, így érdemes legalább a szövegezésbe belefűzni egy kérdést vagy valamilyen olyan elemet, amire reagálhatnak a felhasználók.


Egy másik jó módszer a népszerűség növelésére, ha helyi vállalkozásokkal vagy influencerekkel működsz együtt, amivel új közönséget érhetsz el. Fontos, hogy olyan alkotókat válassz, akiknek hasonló a követőbázisa, mint a Tiéd (vagy a vágyott célcsoport), így eredményes lehet a kollaboráció.


2. Használd okosan a hashtag-eket!


Bár nem lehet követni őket, a hashtag-ek még mindig segítenek a tartalom kategorizálásában és abban, hogy releváns keresésekben és a Felfedezés oldalon megjelenjenek a posztok. Tehát semmiképp se hagyd el őket! Kombinálj népszerű és helyi hashtag-eket, például: #Fogászat, #EgészségesMosoly, #BudapestiFogorvos.


Hozz létre egy egyedi márkás hashtag-et is, amivel elérhetik az összes általad megosztott posztot az érdeklődők, illetve a követőid is használhatják, amikor hozzád kapcsolódóan tesznek közzé tartalmat.


3. Használd a történeteket és a Reelst!


Az Instagram Stories és Reels továbbra is erős eszközök a láthatóság növelésére. Használj helyszín megjelölést és hashtag.eket a Reels és sztori posztjaidban: ez segít abban, hogy a tartalmaid releváns keresésekben megjelenjenek. Emellett az is hasznos, ha rendszeresen posztolsz. Legyen szó hasznos tippekről vagy kulisszák mögötti tartalmakról, a lényeg az érdeklődés fenntartása és az aktivitás kiváltása.


4. Kommunikálj közvetlenül a közönségeddel!


A közvetlen interakció most még fontosabb. Az Instagram algoritmusai azokat a fiókokat jutalmazzák, amelyek aktívan reagálnak a kommentekre és üzenetekre. Ne hagyd figyelmen kívülkövetőid megkereséseit - hidd el, közönséged hálás lesz a figyelemért. Használj interaktív funkciókat, mondjuk készíts szavazásokat, kvízeket és kérdéseket a történeteknél! Oszd meg a felhasználók által generált tartalmakat (természetesen csakis engedéllyel) és alakíts ki szoros, bizalmi kapcsolatot követőiddel.


Egyre inkább személyre szabottabb ajánlások


Ez a változás egy új irányvonalat jelent az Instagram számára, amely egyre inkább a személyre szabott ajánlásokra épít. A cél, hogy a felhasználók még inkább az őket érdeklő tartalmakat lássák. Ha erősíted a követőtáborodat, okosan használod a hashtag-eket, és kihasználod az Instagram új funkcióit, mint a Reels, továbbra is sikeres lehetsz a platformon.


melindaa.JPGNem szeretnéd, ha neked kéne lépést tartanod a folyamatosan változó közösségi média trendekkel és elvárásokkal? Bízd ránk céged kommunikációját!


 


Források:


https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-removing-option-follow-hashtags/733155/


https://www.threads.net/@mattnavarra/post/DCZxVKAu9i2?xmt=AQGzmD0P9YbDus3NE8YRNQEMOR8hke6o988GKd7-1siquw


https://virginiacreativegroup.com/instagram-removing-follow-hashtags/


https://www.linkedin.com/pulse/marketers-say-goodbye-instagrams-following-hashtag-feature-lyprc


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: