Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. július 23., kedd

Az influencer marketing folyamatosan fejlődik – máris mondjuk, mire figyelj!

blog_2_1.pngEgyre több a közösségi felület és a véleményvezérek száma is napról-napra nő. Az influencer marketing fogalma már egyáltalán nem újdonság, így számtalan márka dolgozik alkotókkal és sokan fontolgatják, hogy belevágnak az együttműködésekbe.


Tagadhatatlan az influencerek hatása a közösségi médiára, a kultúrára és a kereskedelemre. Azonban mielőtt belevágunk egy újabb közös munkába, érdemes nyomon követni az aktuális adatokat, hogy merre is tart ez a marketinforma és mire kell figyelnünk az influencerekkel való együttműködéseknél.


A SproutSocial felületén megjelent egy jelentés The Influencer Marketing Report néven, amiben 2000 fogyasztót és 300 véleményvezért hallgattak meg fontos, az iparágra vonatkozó kérdésekről. Ez alapján összefoglaljuk, mit is érdemes tudni!


1. A fiatal fogyasztók igényesek


Az egyik legfontosabb „trend”, amit gyakran hallani napjainkban az influencerek kapcsán egy olyan szó, ami marketingesként már ismerős lehet. Ez a hitelesség. Ugyanis a felvilágosult fogyasztók már nem fognak hinni azoknak az alkotóknak, akik hetente versenytárs márkákat promótálnak és akár ellent is mondanak saját maguknak tartalmaikkal. Ez esetben csak reklámok születnek, következetlenül, valós érték nélkül. Épp ezért is lényeges, hogy a márkák megvizsgálják az influencerek posztjait és online térben mutatott viselkedését, mielőtt belevágnak a kooperációba. Nem elég tehát a számszerű adatokat figyelembe venni, de a személyesebb dolgok és tulajdonságok is szerepet játszanak egy-egy sikeres együttműködésben.


Azt is tudni kell, hogy ma már a hitelesség nem feltétlen elég ahhoz, hogy felkeltse a közönség, különösen a fiatalabb fogyasztók figyelmét!


A jelentés szerint a Z generációs fogyasztók mindössze 35%-a tartja a hitelességet a legfontosabb tulajdonságnak a véleményvezérek kapcsán. Mivel a fiatalok a digitális térben jártasak, már egy mérföld távolságban észlelik a nem hiteles ajánlásokat és partnerkapcsolatokat. A Z generációs fogyasztók nem hűségesek a márkákhoz, ehelyett nagyra értékelik a személyes ajánlásokat és a felkapott termékeket az influencerektől, amelyek szórakoztatják vagy érdeklik őket.


2. A vásárlási döntések fejlődnek


Az online tér hódít a kereskedelemben is, a közösségi média felületeken és alkalmazásokon belüli vásárlás pedig szárnyal. Az influencer marketing megváltoztatta vásárlásainkat: a felmérés szerint a fogyasztók közel fele (49%) havonta egyszer vásárol influencer posztok miatt! Ez elég magas szám és láthatóan befolyásolja a felhasználókat, hogy milyen ajánlásokat osztanak meg kedvelt véleményvezéreik. Sőt, sok esetben már az sem kell, hogy olyan influencerről legyen szó, akit követnek, ugyanis a TikTok például szívesen dob be új alkotói videókat is, amik ha elég meggyőzőek, elegendőek lehetnek a további keresgéléshez vagy akár rögtön a vásárláshoz.


Az influencer tartalmak a valódi, személyes tapasztalatok megosztását éreztetni, miközben a fogyasztók tanulhatnak és bekapcsolódhatnak egy közösségbe.


Egy kis összehasonlítást is hoztunk a fél évvel ezelőtti és a mostani válaszok alapján: a megkérdezett fogyasztók közel fele annyira bízik az influencerekben, mint hat hónappal ezelőtt, további 30 százalékuk pedig még jobban bízik bennük.


3. Az influencerek és a márkák erősebb, hosszútávú partneri kapcsolatokra törekednek


Az influencerek jól ismerik a terepet és tisztában vannak vele, hogy egy hosszútávú együttműködés sokkal hitelelesebb és kifizetődőbb mind saját maguk, mind a márkák számára, mintha minden héten más és más véleményvezér mutatja be a termékeket, szolgáltatásokat.


Mindkét fél hitelességét erősíti egy megalapozott, tartós munkakapcsolat. A márkáknak különösen nagy könnyebbség, ha találnak egy olyan influencert, aki számukra megfelelő tartalmat gyárt és igazodik a cég értékrendjéhez is.


Az influencer marketingjelentések adatai azt mutatják, hogy:



  • a többség (93%) egyetért azzal, hogy figyelembe veszi a márka meglévő közösségi tartalmának minőségét, amikor eldönti, hogy kíván-e együttműködni,

  • ezt követik (63%) azok, akik közös értékekkel rendelkező márkákkal dolgoznak együtt,

  • majd azok (59%), akik csak meghatározott partnerekkel vállalnak közös munkát.


4. Nem a követőbázis számít?


A több millió követő nem egyenlő a sikeres influencer marketingkampánnyal vagy rekordeladásokkal. A hűséges követőkkel rendelkező mikro- és nano-befolyásolók nagyszerűen képesek meggyőzni és irányítani a fogyasztókat a vásárlói út során! Általában sokkal jobban bele tudják ásni magukat egy-egy szektorba a specializálódott tartalomgyártók és így hiteles, őszinte és valós ajánlásokat tehetnek követőiknek.


A SproutSocial adatai is a mikroinfluencerek trendjét tükrözik. A jelentésben megkérdezett fogyasztók 40%-a nyilatkozott úgy, hogy szívesebben lép kapcsolatba a mikro- és nano-influencerekkel.


5. A sokszínűség és a reprezentáció fontosabb, mint valaha


A közösségi médiában a márka sokszínűsége nem alku tárgya. Napjaink legjobb influencerei sokfélék, sokféle háttérrel, kultúrával és identitással érkeznek. A fogyasztók, a tartalomkészítők és a véleményvezérek egyaránt figyelembe veszik, hogy a márkák hogyan közelítenek a sokszínűséghez és a reprezentációhoz. A fiatalabb generációk számára fontos az inkluzív marketing a következő vásárláskor.


A fiatalokat nem lehet átejteni látszat megoldásokkal: ha csak egy évben egyszer, egy adott ünnepnap kapcsán jelenítesz meg egy társadalmi csoportot, akkor azonnal rájönnek, hogy nem valós az érdeklődés a márka részéről, csak nem akar botrányt. Ha változatos kulturális hátterű véleményvezérekkel dolgozol együtt, az egyértelműsíti támogatásodat a különböző kultúrák és a sokszínűség iránt.


Szeretnéd még jobban beleásni magad az influencerek világába? Szerezd be legújabb könyvünket e-book-ként!


Forrás: https://sproutsocial.com/insights/influencer-marketing-trends/


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: