Loading...

Közösségi média mindenkinek

Közösségi média mindenkinek / 2024. szeptember 5., csütörtök

A mega influencerektől a nano véleményvezérekig

blog_4_1.pngA közösségi média világában az influencerek meghatározó erővé váltak a márkák számára. De fontos tudni, hogy nem minden influencer egyforma! Az elérés mértékétől és a követők számától függően különböző típusú véleményvezérek léteznek. A mega influencerektől a nano véleményvezérekig terjedő spektrum bemutatása segíthet abban, hogy megtaláld az ideális partnert márkád számára.


Ebben a cikkben eláruljuk, hogyan kategorizálhatjuk az influencereket követőszám szerint! Ez a tudás segíthet, hogy pontosan be tudjuk sorolni a szimpatikus alkotókat. Természetesen azt ajánljuk, hogy az elérésekről, követőbázisról és engagement-ről is kérjünk be adatokat, hogy teljesebb képet kapjunk.


Vannak mega influencerek, makro influencerek, mikro influencerek és nano influencerek:


four-types-of-influencers.png


Mega influencerek


A mega influencereknek hatalmas, akár több milliós követőtábora van. Híres színészek, zenészek, sportolók és más közéleti személyiségek gyakran tartoznak ebbe a kategóriába, de vannak hazánkban is olyan közösségi média influencerek, akik eljutottak idáig. Vegyük példaként akár Dancsó Pétert, aki a YouTube-on lépte át a bűvös 1 milliót:



Vagy ha a TikTokról van szó, akkor biztosan rengetegen ismerik Csengét, akinek szintén hat-számjegyű a bázisa:



@csengeforstner

Anyukám meglepett egy ruhával 😆❤️Olyan aranyosan örül amikor tetszik nekem🥺Írjátok meg kommentben, hogy tetszik-e nektek


♬ Walking Around - Instrumental Version - Eldar Kedem





Ha kitekintünk külföldre, akkor megemlíthetjük Helen Christie-t, aki egy Egyesült Királyságban élő tartalomkészítő és színész, közel kétmillió TikTok követővel és egymillió YouTube feliratkozóval. Olyan márkákkal dolgozik együtt, mint a Disney+, a Meta, a Monzo és a Channel 4.



@helen_christie [AD] @Monzo what goes on inside a Monzo account! To apply for an account you must be a UK resident, Ts&Cs apply #comedy #ukcomedy #savings #Monzo #ad ♬ original sound - Helen Christie





A mega influencerek példátlan megjelenést kínálnak a márkák számára, de ennek gyakran meg is van az ára. Ez a fajta influencer partnerség jól működhet, ha márkád nagy marketing költségvetéssel rendelkezik és rövid időn belül szeretne eljutni sok emberhez.


Makro influencerek


A makro influencerek közönsége 100 000 és 1 millió között van. Hazánkban is rengeteg tartalomgyártót találhatunk ebben a kategóriában. Ilyen például Farkas Timi, aki több felületen is jelen van és mindenhol jelentős követőtábort gyűjtött össze: az Instagramon 409 ezer, míg a TikTokon 639 ezer követője van.



@timiifarkas

Ha valami, akkor ez a hely mindenképp kerüljön fel a bakancslistádra 🙏🏻😇 Ha szeretnétek eljönni ide csekkoljátok a nyereményjátékot az instámon🔥 IG : @farkas_timii


♬ Watermelon Sugar but sped up - Leah <3





Ebbe a kategóriába tartozik Dezső Bence is, akinek a YouTube-on 567 ezer feliratkozója van, az Instagramon 315 ezren követik és a TikTok-on is több mint 220 ezer követője van.



A mega influencerekhez hasonlóan a makroinfluencerek is jelentős hatókörrel rendelkeznek – sokszor magas árral párosulva.


Mikro influencerek


A mikro influencereknek 10 000-100 000 követős közönsége van. A tanulmányok azt találták, hogy gyakran magasabb az elkötelezettségük, mint a nagyobb bázisú alkotóknak, ami azt jelenti, hogy a követők gyakrabban látják, lájkolják, kommentelik és osztják meg tartalmaikat.


Példaként említhetjük Köböl Anitát, aki műsorvezetői karrierje mellett az Instagramon is aktív és reklámokat is találhatunk posztjai között:














A bejegyzés megtekintése az Instagramon


Köböl Anita (@kobol.anita) által megosztott bejegyzés





Nano influencerek


A nano influencereknek kevesebb, mint 10 000 követőjük van. Bizonyos közösségek és demográfiai csoportok megfizethető elérésében sokszor verhetetlennek bizonyul ez a kategória.


Horváth Niki az Instagramra gyárt tartalmat, közel 3000 követője van:














A bejegyzés megtekintése az Instagramon


niki 🪩 (@horvathniiki) által megosztott bejegyzés





Szerinted fontos még napjainkban a követőszám egy influencer esetében vagy a tartalom és az elérés a mérvadó?


Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-find-the-right-influencers/


https://www.youtube.com/@Video-Mania


https://www.tiktok.com/@csengeforstner


https://www.tiktok.com/@timiifarkas/


https://www.youtube.com/@dezsobence1


https://www.instagram.com/kobol.anita/


https://www.instagram.com/horvathniiki/


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: