A magyar vasút jövője
Az elmúlt napokban nagy felháborodást keltett az az intézkedés, melynek keretében 34 vasútvonalon gyakorlatilag megszűnik a használható vasúti közlekedés (igaz a teljes képhez hozzá tartozik, hogy a 34-ből 12 vonalon eddig se volt használható közlekedés). Az intézkedésről sokan sok mindent leírtak már, kezdve magával az intézkedéssel, hogy mi a baj vele egészen addig, hogy mit lehetne az értelmetlen rombolás helyett kezdeni a mellékvonalakkal. Én ilyen komolyságú szakmai munkára nem vállalkoznék, ebben a kis írásban inkább azt próbálom megnézni, hogy mit hozhat a jövő a magyar vasútnak, elnézve a jelenlegi trendeket.
Bzmot motorvonat várakozik Orosházán: Orosháza állomásról 5 irányba indulnak vonatok, ebből az 5-ből most 3 irány kerül kivégzésre.
A leginkább beszédes adat a jövő szempontjából véleményem szerint az, hogy mire költenek pénzt. Ez nagyjából mindenre igaz, nem csak a vasútra, de most maradjunk témánknál, a vasútnál. Mire költ pénzt Magyarországon a vasút? Mibe invesztál? Ha megnézzük, hogy mire hajlandó költeni a vasút (vagy leginkább a kormány/állam, mert a vasút önerőből nem sok mindenre képes), akkor összeállhat a kép arról, hogy mi várható a jövőben. Fontos megjegyeznem, hogy nem vagyok vasút-közlekedési szakértő, mondjuk úgy, hogy egy lelkes laikus gondolatkísérlete ez, ennek megfelelően tessék az alábbiakat értékelni :) .
Modern Traxx mozdony Siófok állomáson: Bár a villanymozdonyok frontján is akad tenni való, azért itt legalább néha történik valami, szemben a dízel-mozdonyokkal.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: