MI-vel működő tartalombirodalom hírességek kamuképeit terjeszti online
A legendás Motion Picture Magazine 1911-től 1977-ig működött, s számolt be a filmipar, főként Hollywood történéseiről. Kései utóda, a mai Motion Picture Magazine weboldal csomó mesterséges intelligenciával generált mélyhamisítvány, kamukép, cikk forrása. Az MPM anyagai, köztük hírességek megtrükközött képei előkelő helyen szerepelnek Google-képkeresések találati listáján, sok honlapon szembesülünk velük.
A weboldalnak persze semmi köze az eredetihez, és úgy tűnik, hogy majdnem teljes egészében MI által generált tartalmakból, valamint hirdetésekből, YouTube videókból és kapcsolódó anyagokból áll. Google-keresésnél az eredeti magazin Wikipédia-oldala, tartalmának archívuma és az új oldal foglalják el a találati lista legelőkelőbb helyeit.
A honlapon például nemlétező filmcsillagokról, mint a Sáfrány (Saffron) nevű művészről is olvashatunk: előbb ismertetik a pályafutását, majd a fűszer bemutatása következik, végül egy, az Amazonhoz kapcsolódó link javasolja a megvásárlását, aztán újabb reklámok jönnek. Szinte az egész oldal hasonló nonszensz-parádé.
Az MI-vel felturbózott SEO, azaz a keresőoptimalizálás taktikája sem ismeretlen az MPM előtt, valahogy elérik vele, hogy a kamutartalmak és a spam bőven látható helyre, az élbolyba kerüljenek keresők által talált termékismertetők stb. listáin.
A Google elmondta, hogy az MI generálta tartalom ilyen használata spam-politikájuk megsértése. Automatizált rendszerekkel küzdenek ellenük, folyamatos a javulás. Ha gyenge minőségű tartalom kerül a rangsor elejére, nemcsak egy keresésre, hanem többre dolgoznak ki skálázható megoldásokat.
Az MPM azonban nem magányos sziget, hanem egy nagyobb szervezet, a magát a „hírek jövőjeként” meghatározó, hasonló tartalmi elemekből összeálló Loaded Media része. Az MI SEO-birodalom tulajdonosa a Los Angelesben élő színész-producer Donavon Warren, a 2014-es független Wheels film alkotója semmit nem árult el a SEO-stratégiáról, csak annyit mondott, hogy a celebképek MI hagyományos stockfotókból készült (kevésbé hagyományos) munkái.
A Loaded Mediahoz kapcsolódó összes honlapon találunk digitális magazint, és egyes képek valódinak is tűnnek a sok kamumárka, kamuhíresség, kamufarmer között. Szerző sosincs feltüntetve, az MI névtelen.
Warren elárulta, hogy a technológiát évekkel korábban elkezdték munkáikba integrálni, de még nem volt elég fejlett. Egyes cikkek azonban így is nyugtalanítóak, mert zéró igazságtartalmuk megtévesztő lehet, olyan fura sztorikat hoz össze az MI.
Warrent ez nem zavarja, a hírek és a szórakoztatás élharcosai közé kíván kerülni, és úgy érzi, hogy a fejlődési irány és a trendek kedveznek nekik. A róla készült képek és cikk azonban igaziak, sőt, még a szerző és a fotós nevét is feltüntették.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: