Mítosz és divat fúziója a 3D nyomtatás jegyében
A világ egyik leghíresebb divatiskolája, az antwerpeni egyik végzős diákját, a francia Violette des Roseaux-t a görög mitológia, az Apolló által megkísértett nimfa, az isten közeledése elől babérfává változó Daphné ihlette meg. A divattervező szerint a nimfa története a metamorfózis egyik legplasztikusabb mitológiai megjelenítése.
Violette beleásta magát a mítoszba, amely nemcsak Nymphea kollekcióját inspirálta, hanem tervezői elképzeléseit és választásait is befolyásolta. Elmondta, hogy a metamorfózis koncepcióján, az organikus testekből növénnyé változáson dolgozott, és a növekedést, virágzást a női testtel összekapcsolva igyekezett megjeleníteni ruháiban, ékszereiben.
A Nimfavirág Cipőkollekció kivitelezésében a PrintPlace vállalkozással dolgozott együtt, ők segítették az ötletet tárgyakká alakítani. A cipők a virág növekedését jelenítik meg, átölelik a lábat, járhatóvá válnak. Koncepció, a típus tervezői szabadságot adott a művésznek, segítette a „nem evilági esztétika” kialakításában.
Az Antwerpeni Divat Mesterprogram komoly kihívás a diákoknak: rövid idő alatt, szűk költségvetésből kell teljes divatkollekciókat elkészíteniük. Violette is mindenképpen akart valamilyen működő megoldást találni, így került kapcsolatba a személyre szabható tárgyak kivitelezésében komoly szakmai tapasztalattal rendelkező belga 3D nyomtatócéggel.
A PrintPlace a kezdet kezdetén szimpatizált már a divattervező ötletével. Komoly inputokat biztosítottak neki a 3D tervezéstől a prototípusig, a prototípustól a kész darabokig vezető folyamatokhoz. Mindezt úgy tették, hogy az eredeti ötlet sem változott sokat. A darabokat meg nem nevezett desktop printerekkel öntötték végső formába.
Az együttműködés lehetővé tette, hogy Violette áramvonalasítsa eredeti terveit, kötetlenebbül alkothasson, és ne kelljen attól tartania, hogy a kollekció nem lesz időben kész. Már az első prototípusok elvarázsolták, és csak néhány, kisebb módosítást kellett végeznie rajtuk.
Az együttműködés – és a kollekció – mítoszok, divat és csúcstechnológia gördülékeny integrációjának szép példája, és persze az antwerpeni divatszcéna kreatív szellemét is jól szemlélteti.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: