Miért dobta ki az ablakon a Microsoft az egyik legjobb játékfejlesztő csapatát és miért szereti azt ami kudarcotvallot
Ebben a cikkben egy rejtélynek fogunk utánnajárni. Rejtély, mert tényleg sokan nem értették és ma se értik, hogy most hogy van az, hogy a Microsoft bezáratott egyszerre négy játékfejlesztő stúdiót, köztük egy olyat is ami szupernépszerű játékot készített nemrég neki, ami még díjat is nyert...
A rejtélyt még tovább fokozza, hogy még aznap amikor kidobta ezeket a nagyon tehetséges fejesztőket megjelentetett egy hirdetést a Microsoft, hogy újakat venne fel...
Elemzők kiakadtak, hogy ha egy olyan cég ami masszív eladási számokat hoz, díjakat zsebel be... mégis megszüntetik... akkor senki se lehet biztonságban.
Miért lehet ez, miért pusztítja el a Microsoft ezt az aranytojást tojó tyúkot és miért szereti annyira azt amelyik veszteséget termelt? Írjátok meg előre a tippet kommentben...
"Xbox Is Shutting Down Four Studios Including Arkane Austin And Tango Gameworks"
Ez is még fokozza a bizarrságát a storynak:
"Microsoft says it needs games like Hi-Fi Rush the day after killing its studio"
A Microsoft azt mondja kellenének neki olyan játékok mint amit az épp kinyírt stúdió csinált neki és nyerte el a díjakat...
"Microsoft had just shut down the Japanese developer Tango Gameworks, which was coming off the small, prestigious hit title Hi-Fi Rush.
Hi-Fi Rush, which was a surprise release last year, was praised for its innovation and charm. The rhythm action game featured music by The Black Keys and Nine Inch Nails, with an art style that evoked the hyper-stylized games of the PS2 era. Just four months after its release, Hi-Fi Rush hit 3 million players. During the 2023–2024 awards season, the game went on to win a Game Award, a Game Developers Choice award, and a BAFTA."
Nos, akkor ne várjunk tovább a válasszal. A Xbox vezér kiadott egy emailt a dolgozóknak, mert az esettől sok munkatárs is kiakadt. Ebből megtudjuk a választ.
Új irány vesznek, ahol mostantól a hangsúly az úgynevezett: "high-impact titles" lesz.
Na most mit is jelent ez a kifejezés: "erős hatás"
Node mire akarnak lenni erős hatással? Erre:
"Gaming Subs Like PS Plus, Xbox Game Pass Aren't Growing At All"
Így van itt is az van mint a felhőnél...
A kidobott stúdió díjat nyert, sok eladást csinált és... ezt a Microsoft utálja, mert az ő jövő elképzelése mostmár az, hogy nem úgy kell pénzt csinálni a játékokból, hogy eladsz belőle sokat, hanem a játékosok menjenek szépen és vegyenek előfizetéseket és fizessenek havi díjat. És ezt ez a stúdió nem segítette.
Ezt a játékot sokan megvették, de pont ezért is talán kevesen lettek miatta Game Pass előfizetők. Volt viszont egy másik játék ami most bukott, a "Redfall", ami viszont épp ellenkezőleg viselkedett, sokan lettek miatta előfizetők, viszont a játék óriási bukta lett.
Egy másik cikkben egész konkrétan ki is van mondva... a játékok eladási számának ma már semmi jelentősége a Microsoftnál:
"Microsoft employees stunned after it shuttered multiple Xbox video-game studios"
"Booty added that the shutdown of subsidiary Arkane Austin, the longtime developer of games such as Prey, was not connected to the performance of Redfall"
A Redfall studiója is be lett zárva végül de nem azért, mert rosszul teljesített, hanem takarékosságból...
És végül teljesen tisztán kimondják neked a lényeget:
"It didn't matter if a game sold tens of millions of copies as long as it helped bolster the Game Pass library"
„Nem számított, ha egy játék több tízmillió példányban kelt el, mindaddig, amíg segített megerősíteni a Game Pass könyvtárat”
Magyarán íme a válasz: a Microsoft azért dobta ki az ablakon a szuperjó fejlesztőcsapatát, ami díjat nyert, sok eladást generált, "megnyitotta a japán piacot", új és innovatív volt stb., mert nem hozott sok új Game Pass előfizetőt. Ellenben egy játék gyatra számai nem számítanak, ha valahogy sikeresen átverték marketinggel a játékosokat és valahogy a piacradobás elején emiatt sokan lettek Game Pass előfizetők.
Olyasmi ez mint a felhő: gyűlöljük a "régi" terméket ami mondjuk igazából megtermeli a profit és alig várjuk, hogy eltüntessük és a veszteséget termelő felhőt erőltetjük.
Merthogy ez a Game Pass és hasonlók évek óta nem nőnek állítólag:
"Gaming Subs Like PS Plus, Xbox Game Pass Aren't Growing At All"
A Microsoft itt is azt csinálja, hogy nem akar valami jó terméket fejleszteni amit meg akar venni a kedves felhasználó; eleve ő inkább csak felvásárol másokat aztán bezár nem sokkal később... ; nem, ő azt akarja, hogy fizessél neki havi díjat nem számít, hogy mi van.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: