Loading...

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe / 2024. augusztus 7., szerda

Mesterséges intelligenciával értékeli alkalmazottai mosolyát és hangját egy japán szupermarket-lánc

Az AEON japán szupermarket-lánc mesterségesintelligencia-rendszerrel értékeli ki és „egységesíti” alkalmazottai mosolyát. A július elsejei bejelentés értelmében a világpremierre kerül sor: a szigetországban 240 áruházzal rendelkező AEON alkalmaz először „mosolyjavító” MI-t.


A Mr. Mosoly nevű rendszert japán cég, az InstaVR fejlesztette, és beszámolók alapján valóban képes pontozni az alkalmazottak kiszolgálói attitűdjét. 450-nél több elemre támaszkodik hozzá: arckifejezések, hangerő, üdvözlés tónusa stb. A fejlesztők a személyzet hozzáállását a pontszámok megkérdőjelezésével javító játékelemeket is az MI-be integráltak.


mosoly.jpg


Az AEON elmondta, hogy nyolc áruházban, 3400 alkalmazottal tesztelték a rendszert, és a három hónap alatt 1,6 százalékkal javult a dolgozók hozzáállása. Az ügyfelek maximális kiszolgálása a cél.


Az MI bevezetése többekből váltott ki aggodalmat, mert különösen a vásárlók részéről növeli a Japánban komoly problémának számító munkahelyi zaklatást. A kasu-hara néven ismert jelenség arra vonatkozik, hogy a vásárló durva nyelvezetet használ, ismétlődően panaszkodik. 


2024-ben a főként a szolgáltatóiparban megfigyelt több mint harmincezer személy fele számolt be a legnagyobb japán szakszervezetnek arról, hogy az ügyfelek zaklatták.


Ha a szolgáltatóiparban valakinek „szabvány” szerint kell mosolyognia, az is a zaklatás egyik formája – nyilatkozta több alkalmazott, majd hozzátették: a mosolynak gyönyörűnek kell lennie, a szívből kell jönnie, és ne kezeljék termékként. 


Az emberek különbözőek, érzéseiket is másként fejezik ki. Géppel szabványosítani ezeket, hidegnek és bolondnak tűnik – fűzték hozzá más alkalmazottak.


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: