Mesterséges intelligenciával értékeli alkalmazottai mosolyát és hangját egy japán szupermarket-lánc
Az AEON japán szupermarket-lánc mesterségesintelligencia-rendszerrel értékeli ki és „egységesíti” alkalmazottai mosolyát. A július elsejei bejelentés értelmében a világpremierre kerül sor: a szigetországban 240 áruházzal rendelkező AEON alkalmaz először „mosolyjavító” MI-t.
A Mr. Mosoly nevű rendszert japán cég, az InstaVR fejlesztette, és beszámolók alapján valóban képes pontozni az alkalmazottak kiszolgálói attitűdjét. 450-nél több elemre támaszkodik hozzá: arckifejezések, hangerő, üdvözlés tónusa stb. A fejlesztők a személyzet hozzáállását a pontszámok megkérdőjelezésével javító játékelemeket is az MI-be integráltak.
Az AEON elmondta, hogy nyolc áruházban, 3400 alkalmazottal tesztelték a rendszert, és a három hónap alatt 1,6 százalékkal javult a dolgozók hozzáállása. Az ügyfelek maximális kiszolgálása a cél.
Az MI bevezetése többekből váltott ki aggodalmat, mert különösen a vásárlók részéről növeli a Japánban komoly problémának számító munkahelyi zaklatást. A kasu-hara néven ismert jelenség arra vonatkozik, hogy a vásárló durva nyelvezetet használ, ismétlődően panaszkodik.
2024-ben a főként a szolgáltatóiparban megfigyelt több mint harmincezer személy fele számolt be a legnagyobb japán szakszervezetnek arról, hogy az ügyfelek zaklatták.
Ha a szolgáltatóiparban valakinek „szabvány” szerint kell mosolyognia, az is a zaklatás egyik formája – nyilatkozta több alkalmazott, majd hozzátették: a mosolynak gyönyörűnek kell lennie, a szívből kell jönnie, és ne kezeljék termékként.
Az emberek különbözőek, érzéseiket is másként fejezik ki. Géppel szabványosítani ezeket, hidegnek és bolondnak tűnik – fűzték hozzá más alkalmazottak.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: