Matchbox Ford GT
A mai napon ismét egy régi Matchbox játékot szeretnék bemutatni nektek a gyűjteményből. Ezúttal egy olyan kisautóra esett a választásom, amit szerintem elég sokan ismertek.
A Ford GT kisautó változata 1965-ben debütált és egészen 1971-ig gyártásban volt.
A Ford GT40-ről szerintem nagyon sokan hallottatok már, de aki még nem azoknak néhány szóban szeretném bemutatni a típust.
Az autó kifejezetten a hosszútávú autóversenyzés csúcsának elérésére készült. Lényegében egy revans volt a Ford részéről a Ferrarival szemben, amivel tárgyalásokat folytattak hosszú ideig, de a Ferrari az esetleges üzlettől visszalépett.
A terv az volt, hogy Le Mansban vágnak vissza az olasz márkának majd, amihez lényegében mindent bevetettek.
A kocsi a Lola Mk6 alapjaira épült és egy V8-as Ford motor hajtotta.
1964 májusába az addig döcögősen haladó projectet átvette Caroll Shelby, azonban a szezon igazából csalódást keltő volt, hiszen nem jöttek az eredmények.
Ez azonban csak tanulásról szólt. 1966-ban ugyanis már három Ford GT40-es haladt át a célvonalon legendás és azóta filmen is megörökített versenyt produlkálva.
Ezt a kocsit abban az időben szinte mindenki ismerte, így természetes módon a kisautó változatot is el kellett készíteni és erre vállalkozott többek között a Matchbox is.
A kisautó fémből készült és viszonylag egyszerűen kidolgozott darab volt. A karosszéria egy darabból készült és egészen gondosan meg lett formálva.
Az apró részletek is jól felfedezhetően a karosszérián. A lámpák vonalai, a szellőzők, a felnyíló ajtók széle is egészen jól kivehetőek, ahogy az autó hátsó részén a szellőzők és a lámpák is.
A festés az évek alatt néhányszor változott. Az első változat fehér színnel és kék csíkokkal került a boltok polcaira hatos rajtszámmal, majd ezt követte a sárga-kék, fehér-világoskék és a piros-kék festés.
A jármű vízszínű ablakokat kapott, aminek köszönhetően kiválóan be lehetett látni a belső térbe. Itt igazán kitettek magukért a Matchbox tervezői, ugyanis a piros színű utastéren kívül a hátsó ablakon bekukkantva a nyolc hengeres motort is látni lehetett.
Az alváz szintén fémből készült és fekete színűre lett festve. Ez az elem a Matchboxra jellemző egyszerűséggel készült és lényegében kidolgozott részletek helyett csak gyártóra és az autó utaló feliratok voltak olvashatóak.
Az alvázban belül lettek elhelyezve a tengelyek, amelyek végén a gyártás első éveiben a Regular kerekek kaptak helyett, amelyek 1970-71-re leváltott az aktuális Superfast kerék.
A hozzám került kisautó már azért volt használva. A festés néhány helyen megkopott, de a matricázás még eredeti fényében tündököl.
Reményeim szerint ezt a kisautót is betudom majd mutatni nektek, de amíg erre nincs lehetőség addig most is jönnek a megszokott fényképek.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: